Garage - full service history-xlarge

Οι μικρές νίκες είναι που κάνουν την διαφορά, αν και την συγκεκριμένη, δεν την λες και μικρή. Γιατί μπορεί η συγκεκριμένη μάχη να μην ήταν ιδιαίτερα μεγάλη, αλλά η έκβαση της θα όριζε σε πολύ μεγάλο βαθμό το μέλλον… Και εξηγούμαι. Πριν από κάποιους μήνες, οι κατασκευαστές ξεκίνησαν μία ιστορία προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων. Με λίγα λόγια, δεν ήθελαν να “βάζουν χέρι” στα προϊόντα τους ανεξάρτητοι μηχανικοί ή/και ερασιτέχνες και για να το καταφέρουν αυτό, προσπάθησαν να “πατήσουν” στο Digital Millennium Copyright Act.


Το US Copyright Office όμως αποφάσισε να εξαιρέσει από τον νόμο προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων ερασιτέχνες μηχανικούς που θέλουν να επιδιορθώσουν ή να τροποποιήσουν τα αυτοκίνητα τους. Παρότι η απόφαση του Copyright Office έχει τις παγίδες της, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι πρόκειται για μία νίκη των petrolheads που πιάνουν τα χέρια τους, έναντι των κατασκευαστών. Τι εννοώ με το “παγίδες”;  Ο μηχανικός δεν μπορεί να δουλέψει πάνω σε συστήματα τηλεματικής ή ψυχαγωγίας και ενημέρωσης ενώ τονίζεται το ότι η εξαίρεση στο νόμο πνευματικών δικαιωμάτων, δεν σημαίνει ότι οι μηχανικοί μπορούν να παραβιάζουν νόμους και κανονισμούς της EPA και του Υπουργείου Μεταφορών των Η.Π.Α. Επίσης, η εξαίρεση παραχωρείται μόνο στους ιδιοκτήτες των οχημάτων που σημαίνει ότι ανεξάρτητοι μηχανικοί δεν έχουν δικαίωμα “πειράγματος” των οχημάτων.

Η απόφαση του US Copyright Office θα τεθεί σε ισχύ σε περίπου έναν χρόνο και ο νόμος δίνει το δικαίωμα στους κατασκευαστές να ξαναφέρουν αυτή την υπόθεση στην επιφάνεια σε 3 χρόνια από τότε. Περισσότερες πληροφορίες, μπορείς να διαβάσεις στον σύνδεσμο που ακολουθεί.