charging-car-cu-620

Κακά τα ψέματα, οι λόγοι πολλοί αποθαρρύνονται και σκέφτονται την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, είναι η αργή φόρτιση των μπαταριών, καθώς αυτή συνήθως με πρίζα σπιτιού διαρκεί μίνιμουμ 8 ώρες και μόνο με κάποιον επιπλέον ταχυφορτιστή μπορεί να πέσει σε “νορμάλ” τιμή, της τάξης των 2-3 ωρών, αλλά κυρίως η αρκετά περιορισμένη αυτονομία τους.

Πάνω στην τελευταία εργάζεται επιμελώς ομάδα επιστημόνων του πανεπιστημίου του Cambridge, καθώς δημιούργησαν μια νέα σύνθεση των μπαταριών, την λιθίου-οξυγόνου (Li-O2) που υπόσχεται ότι θα αυξήσει δραματικά το μεγαλύτερο πρόβλημα των EVs, την αυτονομία τους. Αυτή συγκεντρώνει δέκα φορές μεγαλύτερη ενέργεια σε σύγκριση με την υπάρχουσα τεχνολογία ιόντων-λιθίου.

Είναι γνωστές ως μπαταρίες “λιθίου αέρα” με τους επιστήμονες να πιστεύουν ότι η αυτονομία τους μπορεί να φτάσει κοντά σε αυτή ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Τα καλά νέα δεν τελειώνουν εδώ καθώς οι επιστήμονες λένε ότι η νέα μπαταρία θα είναι 80% ελαφρύτερη και ισόποσα φθηνότερη σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Δυστυχώς, αν και αυτά ακούγονται ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά και ελκυστικά, η ανάπτυξη τους βρίσκεται σε αρχικά στάδια και δεν θα υπάρχει μαζική εμπορική χρήση σε διάστημα μικρότερο των 10 χρόνων. Το κύριο πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίζουν οι απιστήμονες είναι η χαμηλή ικανότητα της μπαταρίας να επαναφορτίζεται και να αποφορτίζεται, με τους ειδικούς να αναφέρουν ότι θα διατηρούν το ποσοστό απόδοσης τους στο 93% και θα έχουν διάρκεια για περισσότερο από 2.000 επαναφορτίσεις.