JAPAN-US-AUTO-RECALL-TAKATA-REGULATE-AUTOMOBILE

Η Takata, ο Ιάπωνας προμηθευτής εξαρτημάτων αυτοκινήτων πλήττεται ιδιαιτέρως από τα απόνερα που αφήνουν πίσω τους οι 34+ εκατ. προβληματικοί αερόσακοι της. Από αυτούς υπάρχουν τουλάχιστον επτά άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους, ενώ περισσότεροι από 100 τραυματίστηκαν. Με τις αρχές σε όλο τον κόσμο να ανακαλούν εκατομμύρια αυτοκίνητα για να αντικατασταθούν οι ελαττωματικοί αερόσακοι της Takata, οι αρχές των Η.Π.Α στην αρχή της εβδομάδας έδωσαν πρόστιμο 70 εκατ. δολαρίων στην Ιαπωνική εταιρία, πρόστιμο το οποίο μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 200 εκατ. δολάρια.

Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, η Takata ανακοίνωσε ζημιές μεγαλύτερες του 1 δισ. δολαρίων κατά το τρίτο τρίμηνο του 2015, με το μέλλον της εταιρίας να προμηνύεται δυσοίωνο, ειδικά όταν η Honda, ο μεγαλύτερος πελάτης της Takata, ανακοίνωσε πως θα αλλάξει προμηθευτή αερόσακων, ενώ το ίδιο προτίθεται να κάνει και η Mazda.

Αναλυτές αμφισβητούν πλέον τις πιθανότητες επιβίωσης της Takata. καθώς όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες -βλέπε Subaru, Mitsubishi και Fiat Chrysler Automobiles- εξετάζουν το ενδεχόμενο να αλλάξουν προμηθευτή αερόσακων εγκαταλείποντας την Takata. Οι τράπεζες έχουν αρχίζει να αρνούνται νέες δανειοδοτήσεις στην Ιαπωνική εταιρία, κάτι που για ορισμένους αποτελεί το καμπανάκι πριν την πτώχευση. Η Takata ωστόσο δηλώνει αισιόδοξη υποστηρίζοντας πως “σχεδιάζει να επιβιώσει“, αλλά για την ώρα δεν αποκαλύπτει το πως προτίθεται να το κάνει αυτό.