22_Zoll_Felgen_GLE63AM_Mercedes

Προφανώς σε κάποιους τα 585 άλογα και 760 Nm ροπής του Mercedes-AMG GLE63 Coupe δεν είναι αρκετά, γι’αυτό και υπάρχουν οι βελτιωτικοί οίκοι για να εκπληρώσουν την επιθυμία κάθε “τρελού”.

Mercedes-AMG_GLE_63_by_Wheelsandmore_02

Η Wheelsandmore στην προκειμένη πιάνει τον twin-turbo V8 των 5.5 λίτρων και στο “στάδιο 2” αυξάνει την ιπποδύναμη στα 670 άλογα και 850 Nm ροπή, μέσω αναπρογραμματισμό της ECU, τοποθέτησης σπορ καταλύτη και νέου φίλτρου αέρα. Ακολούθως στο “στάδιο 3”, που ο γερμανικός οίκος το ονομάζει “Seven-11”, προστίθεται ολόσωμη εξάτμιση και ανεβάζει την απόδοση του coupe SUV στα 700 άλογα και 1.100 Nm. Τέλος, το “στάδιο 4” με όνομα “BIGBANG” αποδίδει 792 άλογα και 1.150 Nm ροπή. Αυτό μεταφράζεται σε 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 3,9 δευτ., με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 300 χλμ/ώρα.

Στιλιστικά, η Mercedes-AMG GLE 63 Coupe είναι βαμμένη σε γκρι ματ χρώμα, ενώ φοράει πανάλφρες σφυρήλατες ζάντες της 6Sporz.

Δελτίο Τύπου

Mercedes GLE 63 AMG by Wheelsandmore   – THE BIGBANG PRACTICE –

Reinvent the wheel? Not possible…

Transforming a charming sporty SUV with bodyparts until it is unrecognizable? No way…

Converting one of the most powerful SUV cars nowadays into a brutal driving machine with almost 800hp and 1150 nm of torque – Nothing better than that!

Noble tuner Wheelsandmore from Germany already tuned the actual Mercedes GLE 63 AMG and didn´t save up costs with optical and performance upgrades.

The stock factory not low-powered V8 bi-turbocharged engine achieves more power due to special beared turbochargers, downpipes with sport catalysts, a dyno optimized engine control software, special F1 airfilters and a valve-flap controlled sport exhaust. The accelaration sprint from 0-100 km/h is done after 3,9s and the propulsion is stopped electronically at 300 km/h only for safety reasons.

Due to its AMG programmed characteristics while switching down gears and combined with its new exhaust system the beast bubbles and pops like a full race car freshly coming from track with opened flaps and is asking for ear protection for squeamish folks. With closing those flaps the world outside is immediately restored to peace and freedom…if you like

Further potential to maximize the performance of Moby Dick is eihter gained by ultralight forged multipiece 6Sporz² or the ultra-concave F.I.W.E. wheels. In that case the exclusive tuner coated outside rims and wheel centers with individual finish. Due to its 3-part construction all wheel models from Wheelsandmore can be finished according to customer´s options in color and surface. The tire sizes stayed stock 285/40/22 and 325/35/22 but the tuner crafted wider forged rims sizing 10,0“ front and massive 12,5 inches for the rear.