GP BRASILE F1/2015

Χωρίς να προχωράει το σχέδιο για εναλλακτικό κινητήρα στην Formula 1, αλλά και όλες τις πλευρές να συμφωνούν πως το κόστος των νέων κινητήρων είναι υπερβολικό, ανάμεσα σε άλλα ζητήθηκε από τους κατασκευαστές να βρουν ιδέες για το πως θα περιοριστούν τα έξοδα στον τομέα αυτό. Η πρώτη συνάντηση πραγματοποιήθηκε και το μόνο σημαντικό που προέκυψε από εκεί, ήταν οι απειλές της Ferrari περί αποχώρησης από το σπορ, σε περίπτωση που αυτό δεν συνεχίσει να προχωράει προς τα “εμπρός” με τις υβριδικές τεχνολογίες.


Ο λόγος που δεν υπήρξε κάποια εξέλιξη ή έστω συμφωνία σε πρώτο επίπεδο, είναι ο προφανής· κάθε κατασκευαστής τράβαγε το σκοινί προς τη δική του μεριά, για να προασπίσει τα συμφέροντά του, αδιαφορώντας για το καλό της F1. Κάτι που φαίνεται ξεκάθαρα κι από τις δηλώσεις του επικεφαλής της Ferrari, Maurizio Arrivabene.

Η FIA μας έδωσε έναν μακρύ κατάλογο με πράγματα που έπρεπε να γίνουν. Αλλάξαμε την προσέγγιση της συνάντησης, διότι δεν πρόκειται να πεις ναι στο turbo ή ναι στο μονό-turbo, και απλά να προσπαθήσεις να βάλεις ένα τικ τσεκάροντας τα κουτάκια. Όλοι οι επικεφαλής των ομάδων που ήταν παρόντες, έθεταν κι από ένα στόχο.

F1

Σύμφωνα με διαρροές από υψηλόβαθμα στελέχη, σε αυτό το πρώιμο στάδιο έχουν έρθει στο προσκήνιο 3 ιδέες για τον περιορισμό του κόστους των power units:

  • Η επέκταση της ζωής των μονάδων ισχύος, ώστε να αντιστοιχούν μόλις τρεις ανά οδηγό σε κάθε σεζόν. Αυτό θα προκαλέσει βραχυπρόθεσμα αύξηση στις δαπάνες, όμως με έναν κινητήρα για επτά αγώνες, μακροπρόθεσμα θα προχωρήσει η χρήση λιγότερο προηγμένων υλικών, για να μειωθεί δραστικά το κόστος.
  • Το πάγωμα εξέλιξης συγκεκριμένων τμημάτων των μονάδων, τα οποία οι κατασκευαστές θεωρούν πως έχουν φτάσει σε “ώριμο” στάδιο ανάπτυξης, έτσι ώστε να μην δαπανώνται χρήματα πάνω σε αυτά.
  • Να καθοριστεί μια λίστα τυποποιημένων εξαρτημάτων, που θα προέρχονται από έναν και μόνο προμηθευτή. Σε αυτά θα μπορούσαν να περιλαμβάνονται οι MGU-Η και MGU-Κ, με απόλυτη ελευθερία στη διαχείριση άλλων συστημάτων ηλεκτρικών κινητήρων.

Μάλιστα, οι Ferrari, Mercedes και Renault ήθελαν την κατάργηση της ακριβής στην εξέλιξη MGU-H, όμως η Honda απέρριψε την πρόταση, αφού θεωρεί πως το συγκεκριμένο στοιχείο αποτελεί σημαντικό κομμάτι της λογικής για την συμμετοχή της στην F1. Μάλιστα, μια από τις πηγές αποκάλυψε πως, σε περίπτωση κατάργησης της MGU-H, η Honda θα αποχωρήσει από το σπορ.

[Πηγές: Motorsport.com, Autosport]