2017_Ioniq_Undisquised_003-e1450709787233-626x382


Ο κατασκοπευτικός φακός έπιασε το νέο Hyundai Ioniq κατά την διάρκεια γυρισμάτων, πριν αυτό παρουσιαστεί στην έκθεση της Κορέας τον Ιανουάριο και στη συνέχεια, στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο. Η Κορεάτικη εταιρία έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι το Ioniq θα βασίζεται σε μία ολοκαίνουρια πλατφόρμα ειδικά σχεδιασμένη γι’ αυτό, που έχει την δυνατότητα “φιλοξενίας” τριών διαφορετικών powertrains. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό, στο οποίο μία υψηλής χωρητικότητας και υπερ-αποδοτική μπαταρία θα τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα, ένα υβριδικό στο οποίο “πρωταγωνιστεί” o βενζινοκινητήρας και ένα plug-in υβριδικό όπου “πρωταγωνιστεί” ο ηλεκτροκινητήρας.

2017_Ioniq_Undisquised_004-626x417

Το επερχόμενο μοντέλο της Hyundai έχει ως στόχο να ανταγωνιστεί στα ίσια το Toyota Prius και θα παίρνει κίνηση από έναν 1.600αρη τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης και έναν ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου. Ο 1.6-λίτρων GDI ατμοσφαιρικός κινητήρας θα αποδίδει 105 άλογα και 147 Nm ροπή. Λειτουργεί με τις αρχές του κύκλου Atkinson, χρησιμοποιεί το EGR σύστημα ανακύκλωσης των καυσαερίων, καθώς επίσης έχει έμβολα με μακριά διαδρομή.

H θερμική απόδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης αγγίζει το 40%, όντας ίδιος με τον αντίστοιχο 1.800άρη της Toyota, που φοράει το νέο Prius. Η ροή του λαδιού έχει απλοποιηθεί με τη βαλβίδα ελέγχου λαδιού εισαγωγής (OCV), που είναι ενσωματωμένη με τον μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (CVVT) και από τη στιγμή που μπλοκ θερμαίνεται γρήγορα, υπάρχουν λιγότερες τριβές στον κινητήρα, άρα και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Ο κινητήρας θα συνδυαστεί με ένα ειδικά εξελιγμένο ηλεκτρικό μοτέρ και θα κουμπώσει πάνω σε ένα νέο 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

2017_Ioniq_Undisquised_006-626x417

Το όνομα του μοντέλου προέρχεται από τη λέξη “ιόν” – δηλαδή ένα άτομο το οποίο φέρει ηλεκτρικό φορτίο. Σαφής αναφορά στον συνδυασμό των “ηλεκτρισμένων” powertrains με τα οποία θα είναι διαθέσιμο το μοντέλο. Όσο για το “Q”, το οποίο φαίνεται και στο logo του αυτοκινήτου, δείχνει μία νέα προσέγγιση στο ζήτημα των αυτοκινήτων με χαμηλές εκπομπές ρύπων – ότι κι αν σημαίνει αυτό. Να θυμίσουμε ότι το όνομα “ioniq” είχε χρησιμοποιηθεί από την Hyundai το 2012, στο ομώνυμο concept.

[Photo Copyrights: Brian Williams/Spied Bilde]