Ferrari-Red Bull

Η ομάδα που έχει γνωρίσει το μεγαλύτερο πλήγμα στη νέα εποχή της Formula 1 είναι η Red Bull. Από το 2007 μέχρι και το 2013, η Formula 1 γυρνούσε γύρω από την αεροδυναμική απόδοση, με την αυστριακή ομάδα να εκμεταλλεύεται τη βελτίωση του Renault RS27 εν όψει 2009, αλλά και τις αλλαγές στους κανονισμούς εκείνης της χρονιάς, κατακτώντας τα πρωταθλήματα σε οδηγούς και κατασκευαστές από το 2010 μέχρι και το 2013.

Το υβριδικό power unit, όμως, του γάλλου κατασκευαστή ήταν κάτω του μετρίου, με αποτέλεσμα η Red Bull να είναι μακριά από τη Mercedes το 2014, χάνοντας κι άλλο έδαφος το 2015, καθώς η Ferrari βελτιώθηκε σημαντικά, παρουσιάζοντας -και- ένα σημαντικά δυνατότερο power unit. Η RBR δυσκολεύτηκε πολύ να βρει κινητήρα για το 2016, καταλήγοντας τελικώς σε συμφωνία με την TAG Heuer, αν και ουσιαστικά μιλάμε για κινητήρα της Renault που θα εξελίξει μόνη της η Red Bull.

Πριν από αυτό, η ομάδα του Milton Keynes απευθύνθηκε στη Mercedes και αργότερα στη Ferrari, λαμβάνοντας την αρνητική απάντηση και των δύο. Ο προφανής λόγος είναι ο φόβος για τη δύναμη του σασί των Αυστριακών, όπως έχει πει και ο Adrian Newey, guru του σχεδιασμού. Το αφεντικό της Ferrari, Sergio Marchionne, παραδέχεται τώρα πως πράγματι οι Ιταλοί δεν ήθελαν να ρισκάρουν τη «συνεργασία» με τη Red Bull, διότι ήταν πιθανό η πελατειακή ομάδα να είναι μπροστά από την εργοστασιακή.

Sergio Marchionne

Έπρεπε να αντιμετωπίσουμε κάποιες αβεβαιότητες της δικής μας αρχιτεκτονικής κι έπρεπε να γεφυρώσουμε αυτό το τεχνολογικό χάσμα. Έτσι, όντας δεσμευμένοι να παρέχουμε ισοδύναμα power unit σε μια ομάδα που είχε την ικανότητα στον σχεδιασμό του σασί, θα μπορούσε να είναι επικίνδυνο για την ανταγωνιστικότητα της Ferrari. Η βασικότερη δέσμευσή μου είναι να υποστηρίξω και να προστατέψω τη Ferrari.

Δεν με ενδιαφέρει να κερδίσω τη Mercedes με τη Red Bull. Δεν ενδιαφέρομαι να δώσω τον κινητήρα για να νικηθεί η Mercedes. Θέλω να κερδίζει η Ferrari. Ξέρω ότι οι ικανότητες της Red Bull είναι καλές, μας διέλυσαν με τον Sebastian Vettel και κατέκτησαν πρωταθλήματα. Η Red Bull ξοδεύει πολλά χρήματα στην ανάπτυξη του σασί και θα είναι άνισο να τους δώσουμε έναν κινητήρα που έχει προκύψει από επενδύσεις που οι ίδιοι δεν μπορούν να πληρώσουν γι’ αυτές.