2017_Ioniq_Undisquised_006-626x417

Πλησιάζει η επίσημη παρουσίαση του νέου Hyundai Ioniq και οι πληροφορίες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας γίνονται όλο και πιο πολλές.

Καταρχήν ξέρουμε ότι το μοντέλο με το οποίο η κορεάτικη εταιρία θέλει να χτυπήσει το Toyota Prius θα βασίζεται σε μία ολοκαίνουρια πλατφόρμα ειδικά σχεδιασμένη γι’ αυτό, που έχει την δυνατότητα “φιλοξενίας” τριών διαφορετικών powertrains. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό, στο οποίο μία υψηλής χωρητικότητας και υπερ-αποδοτική μπαταρία θα τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα, ένα υβριδικό στο οποίο “πρωταγωνιστεί” o βενζινοκινητήρας και ένα plug-in υβριδικό όπου “πρωταγωνιστεί” ο ηλεκτροκινητήρας, με τις μπαταρίες όλων να προέρχονται από την LG Chem.

hyundai-ioniq-1

Σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες από την χώρα προέλευσης, μαθαίνουμε ότι στην υβριδική του έκδοση, θα προσφέρεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, τα οποία θα επηρεάζουν την κατανάλωση του οχήματος. Αυτό γιατί στη βασική του έκδοση θα πατάει σε 15άρες ζάντες με ελαστικά διαστάσεων 195/65, με την μικτή κατανάλωση να είναι 4,4 λίτρα/100 χλμ. και στην ακριβότερη ζάντες 17 ιντσών και ελαστικά 225/45 με μικτή κατανάλωση 4,95 λίτρα/100 χλμ. Το βάρος του στην πρώτη θα αγγίζει τα 1.380 κιλά, ενώ στην πιο πλούσια 1.410 κιλά.

Hyundai Ioniq teaser 2

Κίνηση θα παίρνει από έναν 1.600αρη τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης και έναν ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου. Ο 1.6-λίτρων GDI ατμοσφαιρικός κινητήρας θα αποδίδει 105 άλογα στις 5.700 σ.α.λ. και 147 Nm ροπή στις 4.000 σ.α.λ. Λειτουργεί με τις αρχές του κύκλου Atkinson, χρησιμοποιεί το EGR σύστημα ανακύκλωσης των καυσαερίων, καθώς επίσης έχει έμβολα με μακριά διαδρομή.

H θερμική απόδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης αγγίζει το 40%, όντας ίδιος με τον αντίστοιχο 1.800άρη του νέου Prius. Η ροή του λαδιού έχει απλοποιηθεί με τη βαλβίδα ελέγχου λαδιού εισαγωγής (OCV), που είναι ενσωματωμένη με τον μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (CVVT) και από τη στιγμή που μπλοκ θερμαίνεται γρήγορα, υπάρχουν λιγότερες τριβές στον κινητήρα, άρα και μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Ο κινητήρας θα συνδυαστεί με ένα ειδικά εξελιγμένο ηλεκτρικό μοτέρ και θα κουμπώσει πάνω σε ένα νέο 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.