Οι κερδισμένοι και χαμένοι της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου για το 2015

Σχετικά άρθρα

car sales

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή και ο ΣΕΑΑ ανακοίνωσαν σήμερα τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά για τον μήνα Δεκέμβριο και κατ’επέκταση για όλο το 2015. Αρχικά, τον τελευταίο μήνα του χρόνου κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 9.488 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 8.867 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2014, παρουσιάζοντας αύξηση 7,0%. Αύξηση 69,3% είχε παρουσιάσει η κυκλοφορία για πρώτη φορά αυτοκινήτων (καινούργιων ή μεταχειρισμένων εξωτερικού) τoν Δεκέμβριο του έτους 2014 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2013. Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Δεκέμβριο του 2015 ανέρχονται σε 6.451 έναντι 7.094 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2014, παρουσιάζοντας αύξηση 5,0%. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Δεκέμβριο 2015 υπήρξαν αυξημένες κατά +6,7% ως προς το μήνα Δεκέμβριο 2014, με 6.816 πωλήσεις (6.387 πωλήσεις το 2014).

Κοιτώντας συγκεντρωτικά τα νούμερα, την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2015 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 116.168 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 102.359 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2014, παρουσιάζοντας αύξηση 13,5%. Αύξηση 30,2% είχε παρουσιάσει το δωδεκάμηνο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου του 2014 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2013. Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν την περίοδο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2015 ανέρχονται σε 81.471 έναντι 76.132 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2014, παρουσιάζοντας αύξηση 7,0%. Συνολικά, το 2015 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών ήταν αυξημένες κατά +6,4% ως προς το 2014, με 75.805 πωλήσεις (71.218 πωλήσεις το 2014).  Η πρόοδος στις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αιτιάζεται στις αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων προς επιχειρήσεις ενοικίασης, μακροχρόνιας μίσθωσης και επιχειρηματικούς ομίλους, ενώ ακόμη και με αυτήν την πρόοδο η αγορά αυτοκινήτου βρίσκεται -71,8% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2009.

Στη πρώτη θέση από πλευράς πωλήσεων το 2015 βρέθηκε η Toyota με 8.867 πωλήσεις με μερίδιο αγοράς 11,74%, με την Volkswagen να ακολουθεί με 6.781 πωλήσεις και μερίδιο αγοράς 8,98%, και την Nissan να τερματίζει στη τρίτη θέση με 6.509 πωλήσεις (8,62% μερίδιο αγοράς). Ακολουθούν η Opel με 6.036 πωλήσεις (8% μερίδιο αγοράς), η Peugeot με 4.824 πωλήσεις (6,39%), η Citroen με 3.866 πωλήσεις (5,12% μερίδιο αγοράς), η Suzuki 3.815 πωλήσεις (5,05% μερίδιο αγοράς), η Fiat με 3.682 πωλήσεις (4,88% μερίδιο αγοράς), η Ford με 3.553 πωλήσεις (4,71% μερίδιο αγοράς) και η Mercedes με 3.533 πωλήσεις (4,68% μερίδιο αγοράς).

Από πλευράς πολυτελών αυτοκινητοβιομηχανιών, η Mercedes-Benz πούλησε 3.533 αυτοκίνητα, η BMW 2.988, η Audi, 2.651 και η Volvo 2.148. Από τα τα ενδιαφέροντα στοιχεία που προκύπτουν από τα στοιχεία βλέπουμε πως στην Ελλάδα το 2015 πουλήθηκαν 20 καινούργιες Porsche, 81 Lexus με τις Maserati, Lamborghini και Ferrari να μην πωλούν ούτε ένα νέο αυτοκίνητο.

Αναλύοντας κάθε μια μάρκα ξεχωριστά για το 2015:

Η Alfa Romeo πούλησε 477, σε σχέση με τα 695 πέρσι, μείωση 31,36%

Η Audi πούλησε 2.651, σε σχέση με τα 2.407 πέρσι, αύξηση 10,14%

Η BMW πούλησε 2.988, σε σχέση με τα 2.520 πέρσι, αύξηση 18,57%

Η Chevrolet πούλησε 466 σε σχέση με 711 πέρσι, μείωση 33,46%

Η Citroen πούλησε 3.866 σε σχέση με τα 3.193 πέρσι, αύξηση 21,07%

Η Dacia πούλησε 319 σε σχέση με 484 πέρσι, μείωση 34,09%

Η Fiat πούλησε 3.682 σε σχέση με 4.040 πέρσι, μείωση 8,93%

Η Ford πούλησε 3.553 σε σχέση με 3.682 πέρσι, μείωση 3,50%

Η Honda πούλησε 539 σε σχέση με 592 πέρσι, μείωση 8,95%

Η Hyundai πούλησε 3.068 σε σχέση με 3.928 πέρσι, μείωση 21,89%

Η Jaguar πούλησε 6 σε σχέση 2 πέρσι, αύξηση 200%

Η Jeep πούλησε 627 σε σχέση με 47 πέρσι, αύξηση 1.234,04%

Η Kia πούλησε 1.402 σε σχέση με 1.234 πέρσι, αύξηση 13,61%

Η Lancia πούλησε 141 σε σχέση με 516 πέρσι, μείωση 72,67%

Η Land Rover πούλησε 36 σε σχέση με 28 πέρσι, αύξηση 28,57%

Η Lexus πούλησε 81 σε σχέση με 60 πέρσι, αύξηση 35%

Η Mercedes πούλησε 3.533 σε σχέση με 2.707 πέρσι, αύξηση 30,51%

Η Mini πούλησε 1.292 σε σχέση με 1.042 πέρσι, αύξηση 23,99%

Η Mitsubishi πούλησε 279 σε σχέση με 284 πέρσι, μείωση 1,76%

Η Nissan πούλησε 6.509 σε σχέση με 5.831 πέρσι, αύξηση 11,62%

Η Opel πούλησε 6.036 σε σχέση με 6.476 πέρσι, μείωση 6.79%

Η Peugeot πούλησε 4.824 σε σχέση με 1.968 πέρσι, αύξηση 145,12%

Η Porsche πούλησε 20 σε σχέση με 13 πέρσι, αύξηση 53,84%

Η Renault πούλησε 2.791 σε σχέση με 2.519 πέρσι, αύξηση 10,79%

Η Seat πούλησε 1.623 σε σχέση με 2.037 πέρσι, μείωση 20,32%

Η Skoda πούλησε 2.238 σε σχέση με 3.291 πέρσι, μείωση 32%

Η Smart πούλησε 736 σε σχέση με 243 πέρσι, αύξηση 202,88%

Η SsangYong πούλησε 22 σε σχέση με 0 πέρσι

Η Subaru πούλησε 41 σε σχέση με 66 πέρσι, μείωση 37,87%

H Suzuki πούλησε 3.815 σε σχέση με 3.339, αύξηση 14,25%

Η Toyota πούλησε 8.867 σε σχέση με 8.020, αύξηση 10,56%

Η Volkswagen πούλησε 6.781 σε σχέση 6.905 πέρσι, μείωση 1,79%

Η Volvo πούλησε 2.148 σε σχέση με 1.832 πέρσι, αύξηση 17,24%

Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στα PDF εδώ και εδώ.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Υπάλληλος τράκαρε μια Ferrari F40

Ένας 24χρονος Γερμανός υπάλληλος της αντιπροσωπείας αυτοκινήτων Mechatronik, είχε την ατυχία να τρακάρει μια Ferrari F40 ενώ την οδηγούσε για να την πάει να...