European Parliament


Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω τις ρυθμιστικών αρχών της θα προτείνει σήμερα στις Βρυξέλλες μια σειρά σημαντικών αλλαγών στην νομοθεσία της Ε.Ε που έχει να κάνει με την έγκριση τύπου των νέων αυτοκινήτων, προκειμένου να αποφευχθεί ένα νέο σκάνδαλο εκπομπών σαν αυτό της VW.

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα δώσει περισσότερη δύναμη στον τομέα του ελέγχου, με τα κράτη μέλη της Ε.Ε να έχουν την δυνατότητα να προχωρούν σε ανακλήσεις από μόνες τους, αν νομίζουν πως κάτι δεν πάει καλά. Όπως αναφέρει το Reuters η E.E θα έχει την εποπτεία των εθνικών φορέων που είναι υπεύθυνοι για την έγκριση τύπου των νέων αυτοκινήτων, και θα έχει την δυνατότητα να επιβάλλει πρόστιμα έως 30.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο στις αυτοκινητοβιομηχανίες για την μη συμμόρφωση,

Εκπρόσωπος της Ε.Ε δήλωσε πως:

Στον απόηχο του σκανδάλου της VW, έχουν πραγματοποιηθεί έντονες εκκλήσεις προς τη Επιτροπή να ενισχύσει το σύστημα έγκρισης τύπου, ιδίως με την εξασφάλιση των κατάλληλων εποπτικών μηχανισμών.

Ουσιαστικές διαφοροποιήσεις στην ερμηνεία και στην εφαρμογή των κανόνων, ενέχουν τον κίνδυνο υπονόμευσης της αποτελεσματικότητας του συστήματος, και ως εκ τούτου, οι βασικοί στόχοι της πολιτικής για τη διασφάλιση της ασφάλειας και της υγείας των πολιτών και την προστασία του περιβάλλοντος.”

Σήμερα οι εθνικές υπηρεσίες έχουν την αρμοδιότητα να εκδίδουν τις εγκρίσεις τύπου για τα νέα αυτοκίνητα, αλλά και να προχωρούν στις ανακλήσεις, κάτι που θέλει να το αλλάξει η Ε.Ε, η οποία δεν έχει στα σχέδιά της την δημιουργία μιας ανεξάρτητης ρυθμιστικής αρχής που θα ελέγχεται από αυτή. Αυτό που θέλει η Ε.Ε είναι να έχει μια σαφέστερη εικόνα για τη θέσπιση έγκρισης τύπου των νέων μοντέλων και των κινητήρων, με την Επιτροπή να θέλει να έχει την δυνατότητα να επιβάλει βαρύτερες ποινές αν μια αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθήσει να την εξαπατήσει.

Οι Βρυξέλλες θέλουν να υπάρχει συμπληρωματική παρακολούθηση και μεγαλύτερη διαφάνεια και σίγουρο είναι πως η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα αντιμετωπίσει αντιδράσεις κυρίως από χώρες όπως η Αγγλία και η Γερμανία, η οποία επανειλημμένα έχει παρέμβει στη νομοθεσία της ΕΕ για να κερδίσει παραχωρήσεις για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της.