hamann_laguna_seca_3.5_turbo_1

Το Μάρτιο του 2011, ο Richard Hamann, ιδρυτής του ομώνυμου βελτιωτικού οίκου, απεβίωσε ύστερα από μάχη με σοβαρή ασθένεια, αλλά, 30 χρόνια πριν, το 1986, ξεκίνησε (αρχικά) να βελτιώνει γερμανικά αυτοκίνητα. Ένα από τα πρώτα, αν όχι το πρώτο, ήταν η εικονιζόμενη BMW M3 E30, με την ιδιαίτερη διχρωμία μαύρου-κίτρινου, μια M3 λίγο διαφορετική από τις άλλες, που την έκανε, για τα δεδομένα της εποχής, την ακριβότερη και ταχύτερη M3 E30.

Hamann Laguna Seca 3.5 Turbo (E30) 1986 (3)Η κυριότερη διαφορά με την “απλή ” Μ3 βρίσκεται ήδη κάτω από το καπό. Αν περίμενες να δεις τον θρυλικό, τετρακύλινδρο εν σειρά S14, μάλλον θα σε απογοητεύσω, καθώς τη θέση του έχει δώσει στον υπερτροφοδοτούμενο, εξακύλινδρο 3,5 λίτρων της 745i (E23), κωδικής ονομασίας Μ106, του οποίου η πίεση υπερπλήρωσης  αυξήθηκε από τα 0,5 σε 1,1 bar.

Hamann Laguna Seca 3.5 Turbo (E30) 1986 (1)

Eπιλέχθηκε ο συγκεκριμένος κινητήρας διότι ο ο κινητήρας της M5 δεν ήταν διαθέσιμος την εποχή που ξεκίνησε η εξέλιξη του εν λόγω αυτοκινήτου. Ενώ από το εργοστάσιο της BMW, ο κινητήρας της 7αρας απέδιδε στην τελευταία του έκδοση 252 ίππους, στη βελτιωμένη Μ3 του Hamann, απέδιδε 410 ίππους στις 5900 στροφές/λεπτό, με νέους εκκεντροφόρους και μεγαλύτερες βαλβίδες και, σύμφωνα με τον Γερμανό βελτιωτή, υπήρχε η δυνατότητα περαιτέρω αύξησης της ιπποδύναμης του κινητήρα, αλλά θα ήταν έπειτα εις βάρος της αξιοπιστίας του.

Hamann Laguna Seca 3.5 Turbo (E30) 1986 (4)

Αλλαγές σημειώθηκαν και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, με την ύπαρξη roll cage, bucket καθίσματα από ανθρακονήματα της Recaro που ζύγιζαν μόνο 2,5 κιλά έκαστο και τα όργανα του αυτοκινήτου ταίριαξαν με τη διχρωμία της βελτιωμένης Μ3, με τη βελόνα του ταχύμετρου να “ακουμπά” τα 320χλμ/ώρα.

Hamann Laguna Seca 3.5 Turbo (E30) 1986 (2)

Η Hamann Laguna Seca 3,5 Turbo, παρά την ύπαρξη του μεγαλύτερου κινητήρα, ζυγίζει μόνο 50 κιλά παραπάνω από την απλή Μ3. Το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν πέντε σχέσεων και η μέγιστη ροπή ανήλθε στα 515 Nm στις 4000 στροφές/λεπτό και, όσον αφορά τις επιδόσεις, ο οδηγός έβλεπε τα πρώτα 100χλμ/ώρα να έρχονται σε 4,9”, τα 200χλμ/ώρα σε 14,2”, με την τελική ταχύτητα της BMW να ανέρχεται στα 303 χλμ/ώρα, κάνοντας την την ταχύτερη, όπως είπαμε, Μ3 Ε30 της εποχής της.

Την ίδια στιγμή, για να την αποκτήσει ο υποψήφιος αγοραστής, έπρεπε να αποχωριστεί από το τραπεζικό του λογαριασμό 250.000 γερμανικά μάρκα, ποσό ίσο με αυτό που στοίχιζε μια Μ3 Ε30 Group A που αγωνιζόταν στο DTM και που ένα χρόνο μετά, θα κατακτούσε το πρωτάθλημα με τον Eric van de Poele…