analysis-new-f1-crash-test-a-big-job-for-teams-fia-to-carry-out-closed-cockpit-test

Σήμερα πραγματοποιείτε στο συνεδριακό χώρο του αεροδρομίου του Heathrow στο Λονδίνο, η συνάντηση της τεχνικής επιτροπής της F1 με αυτές των ομάδων, για την οριστικοποίηση των τεχνικών αλλαγών στα μονοθέσια του 2017. Εκεί αναμένετε να υπάρξει και πρόταση από τον Charlie Whiting για την εισαγωγή κλειστών cockpit στα μονοθέσια από την επόμενη κιόλας χρονιά. Όμως, από φέτος το cockpit των μονοθεσίων θα είναι μεγάλος πονοκέφαλος, καθώς όπως βλέπεις στην φωτογραφία η αλλαγή είναι αρκετά μικρή και δεν είναι εμφανής στο γυμνό μάτι, αλλά σίγουρα θα είναι ένα μεγάλο εμπόδιο για τις δοκιμές πρόσκρουσης.

Τα όρια σε αυτό το σημείο του μονοθεσίου για το 2015 ήταν 15 kN φορτίου, που εφαρμοζόταν σε μια γωνία 90 μοιρών (για να εξασφαλιστεί ότι αυτό το μέρος του αυτοκινήτου δεν παραμορφώνεται). Για το 2016 το όριο ορίζει, ότι η δύναμη που πρέπει να ασκηθεί είναι μέχρι 50kN για 30 δευτερόλεπτα. Τα όρια αυτά ορίζει το άρθρο 18.5 των τεχνικών κανονισμών της F1, όπου επίσης αναφέρει ότι δύναμη θα πρέπει να ασκηθεί σε όλο το άνοιγμα του cockpit σε απόσταση από αυτό 50 χλστ. έως 150 χλστ.

FEA_crush_test

Ο εκτελεστικός διευθυντής της Mercedes, Paddy Lowe, εξήγησε, ότι η συγκεκριμένη διαδικασία δεν ήταν μια καθόλου απλή δουλειά, καθώς θα έπρεπε να προστατεύσουν όλο το cockpit με υλικά που να μην είναι βαριά και να μην επηρεαστεί καθόλου η αεροδυναμική απόδοση.

Ο Βρετανός ανέφερε χαρακτηριστικά:

Είναι μια πολύ σημαντική αύξηση, το μονοθέσιο δέχεται στα πλάγια φορτίο ίσο με πέντε τόνους (αναφέρεται στο τεστ). Σκοπός αυτής της αλλαγής, είναι να αυξήσει σημαντικά την προστασία των οδηγών από μεγάλα κομμάτια συντριμμιών, συμπεριλαμβανομένου και ολόκληρου μονοθεσίου. Ήταν αρκετά δύσκολη δουλειά για αυτούς που σχεδιάζουν το σασί, γιατί είναι μια πολύ σημαντική αύξηση του φορτίου. Όπως πάντα, ότι είναι δυνατόν θα το κάνουμε με τον καλύτερο τρόπο. Οι ομάδες που έχουν ήδη περάσει τα τεστ πρόσκρουσης ενόψει των δοκιμών της Βαρκελώνης θα πρέπει να αισθάνονται μεγάλη ανακούφιση.