e0081363_18441982 (1)

Ήταν στα μέσα της δεκαετίας του ’90, με τους κανονισμούς της FIA για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της κατηγορίας GT1 για τα πρωταθλήματα αντοχής, ήθελαν ένα αγωνιστικό για να πάρει ομολογκασιόν (έγκριση τύπου), να βασίζεται σε ένα αυτοκίνητο δρόμου. Αυτός ο κανονισμός έγινε η αιτία για να δούμε μερικά από τα πιο επικά και εξωφρενικά αυτοκίνητα δρόμου, όπως η Porsche 911 GT1 Straßenversion, η Mercedes-Benz CLK GTR και άλλα, όπως το Nissan GT-R Skyline R33 LM.

img_4

H τέταρτη γενιά του GT-R παρουσιάστηκε το 1995, δύο χρόνια μετά το concept που είχε πάει η ιαπωνική εταιρία στην έκθεση του Τόκιο. Το 1996 η Nissan αποφάσισε να κατεβάσει το GT-R στον 24-ώρο αγώνα του Le Mans, στη GT κατηγορία και κάπως έτσι γεννήθηκε το αυτοκίνητο που βλέπεις στις φωτογραφίες, το οποίο δεν πουλήθηκε ποτέ, και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο μουσείο της εταιρίας στην Αγγλία.

1_78

Τόσο το αγωνιστικό, όσο και το αυτοκίνητο δρόμου ήταν προετοιμασμένα από την Nismo, και το μοναδικό αυτοκίνητο που βγήκε στην παραγωγή και ήταν νόμιμο να κυκλοφορήσει στους δρόμους εξοπλιζόταν με τον διάσημο και αλεξίσφαιρο RB26DETT  εξακύλινδρο κινητήρα, ο οποίος για την περίσταση απέδιδε 300 άλογα, λίγα περισσότερα από την απλή έκδοση του GT-R Skyline R33, αλλά αρκετά λιγότερα από τα 600 άλογα και 660 Nm ροπής του αγωνιστικού.

7_65

Φήμες, πάντως, αναφέρουν ότι η ιπποδύναμη του αυτοκινήτου παραγωγής ήταν 375 άλογα και 373 Nm ροπή. Η κίνηση, όπως και στο αγωνιστικό, μεταφερόταν μόνο στον πίσω άξονα, καθώς το μπροστά διαφορικό είχε αφαιρεθεί για εξοικονόμηση βάρους, με τον κινητήρα να συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο.

6_66

Αισθητικά, όπως παρατηρείς υπάρχει ένα αρκετά επιθετικό bodykit, σχεδόν αυτούσιο με αυτό του αγωνιστικού, με τα φτερά του να είναι φαρδύτερα κατά 5 εκατοστά σε κάθε άκρη. Μαζί με έντονες πλαϊνές ποδιές, την μεγάλη πίσω αεροτομή και το τους αεραγωγούς στο καπό, το αποτέλεσμα ήταν αρκετά εντυπωσιακό. Στο εσωτερικό δεν υπήρχαν διαφορές σε σχέση με το απλό R33, παρά μόνο το ντυμένο με alcantara Nismo αγωνιστικό τιμόνι και το στροφόμετρο που είχε ένδειξη 11.000 σ.α.λ.!!!