Alfa Romeo suv renderings (1)
Rendering: Alessandro Masera

Ο Sergio Marchionne, εκτός από την ανακοίνωση της ημερομηνίας παραγωγής της Giulia, ανακοίνωσε και το όνομα του πρώτου SUV της Alfa Romeo.

Το μεσαίο ιταλικό SUV, που έχει κωδική ονομασία Tipo 949, θα πωλείται με το όνομα Alfa Romeo Stelvio. Το όνομα προέρχεται από το διάσημο πέραμα Stelvio Pass στις Ιταλικές Άλπεις. Η παραγωγή της Alfa Romeo Stelvio θα ξεκινήσει μέσα στο τέταρτο τρίμηνο του 2016, στο εργοστάσιο του Cassino κοντά στη Ρώμη -στο ίδιο που θα κατασκευάζεται και η Giulia- με την προ-παραγωγή να ξεκινά από τα τέλη του Σεπτέμβρη. Οι παραδόσεις του θα ξεκινήσουν από το 2017.

Το μοντέλο θα παρουσιαστεί τον ερχόμενο Οκτώβριο στην έκθεση του Παρισιού, θα τεθεί απέναντι από τα Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC και Porsche Macan και ήδη η Alfa Romeo έχει δώσει μια φωτογραφία του εσωτερικού του, από την οποία αποκαλύπτεται μέρος της κεντρικής κονσόλας, η οποία δανείζεται κάποια στοιχεία από την Giulia, με τον χώρο των αποσκευών να δείχνει αρκετά μεγάλος και με τετράγωνο σχεδιασμό.

Σύμφωνα με το αφεντικό της Alfa Romeo Βορείου Αμερικής Reid Bigland, το πρώτο SUV της ιταλικής εταιρίας θα είναι πανέμορφο. Σύμφωνα με τον Bigland θα έχει ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις από την BMW X3 και θα είναι “πραγματικά πανέμορφο, με ιταλικό σχεδιασμό και στιλ που θα ξεχωρίζει, προσφέροντας απαράμιλλη απόδοση.” Σύμφωνα με το μεγαλοστέλεχος της Alfa Romeo, η απόδοση του SUV, θα αφορά τόσο το κομμάτι των 0-100 χλμ/ώρα όσο και στο Nürburgring. Αυτό αποκωδικοποιείται στα αυτιά μου πως η QV έκδοση του ίσως χτυπήσει τον χρόνο (8:14) του Range Rover Sport SVR και της Porsche Cayenne Turbo S (7:59) στη Πράσινη κόλαση.

Το Alfa Romeo Stlelvio θα βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα Giorgio, την ίδια που χρησιμοποιεί και η Giulia, αντλώντας σχεδιαστικές λεπτομέρειες από το νέο ιταλικό σεντάν. Ανάμεσα στους διαθέσιμους κινητήρες θα συναντάμε τετρακύλινδρα και εξακύλινδρα μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου, όπου θα υπάρχει και ένας νέος 3.0-λιτρος V6 diesel με αλουμινένιο μπλοκ και όχι από χυτοσίδηρο όπως ο σημερινός της Maserati, ενώ στη κορυφή θα βρίσκεται ο V6 twin-turbo κινητήρα των 2,9-λίτρων στην έκδοση QV. Οι κινητήρες θα συνδυάζονται με ένα 6-τάχυτο μηχανικό, με ένα αυτόματο κιβώτιο με 8 σχέσεις, με την έκδοση QV να μπορεί να συνδυαστεί και με το διπλού συμπλέκτη της Getrag, με την κίνηση να περνά στον πίσω ή και στους δύο άξονες.