Nico Hulkenberg

Μία από τις κυριότερες ανησυχίες της FIA είναι η ασφάλεια των οδηγών. Η Παγκόσμια Ομοσπονδία δείχνει ιδιαίτερα ευαίσθητη σε αυτό το θέμα, ωστόσο κάποιες φορές υπερβάλει, όπως είναι για παράδειγμα η ασφαλτόστρωση στην έξοδο των στροφών, δίχως να υπάρχει σεβασμός σε ονόματα όπως αυτό της Parabolica.

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός πως η FIA έχει αυστηροποιήσει τόσο τις δοκιμές πρόσκρουσης που οι οδηγοί δεν τραυματίζονται ακόμα κι αν φύγουν από την πίστα με πολύ μεγάλες ταχύτητες. Το μοναδικό σημείο του σώματος του οδηγού που είναι εκτεθειμένο είναι το κεφάλι, και ο θάνατος των Jules Bianchi και Justin Wilson έχει κάνει την Παγκόσμια Ομοσπονδία να δοκιμάζει λύσεις για την προστασία του κεφαλιού, κάτι που ίσως δούμε από το 2017.

Το «Halo» project φαίνεται πως για την ώρα κερδίζει έδαφος, ωστόσο δεν είναι όλοι αυτοί που συμφωνούν με την ιδέα της προστασίας του κεφαλιού. Ο Nico Hulkenberg είναι ένας από αυτούς, τονίζοντας πως το νόημα των αγώνων με μονοθέσια είναι να μην υπάρχει τίποτα μπροστά από το κεφάλι του οδηγού.

Οι αγώνες μονοθεσίων ήταν πάντα ανοιχτοί και θα ήθελα να παραμείνουν για πάντα ανοιχτοί. Η Formula 1 είναι διαφορετική από άλλες κατηγορίες. Τα sportcars είναι έτσι. Αλλά, δεν υπάρχει πρόβλημα να οδηγείς με ένα παρμπρίζ. Είναι μια προσωπική άποψη. Απλά δε μου αρέσει να είναι έτσι. Για ‘μένα θα έπρεπε να είναι ανοιχτά τα μονοθέσια. Όχι, δε μου αρέσει το «Halo» concept.

Paddy Lowe

Αντίθετη άποψη έχει ο Τεχνικός Διευθυντής της Mercedes. Ο Paddy Lowe υποστηρίζει πως τα μονοθέσια της Formula 1, όσο ασφαλή κι αν είναι, μπορούν να βελτιωθούν ακόμα περισσότερο, και η προστασία του κεφαλιού θα ήταν ένα σημαντικό βήμα.

Από τότε που ήρθα στη Formula 1, στα τέλη της δεκαετίας του 1980, οι εξελίξεις στον τομέα της ασφάλειας ήταν σημαντικές. Αυτό φαίνεται ιδιαίτερα στα μονοθέσια, με τις δοκιμές πρόσκρουσης και τα φορτία της δύναμης που ασκούνται στις δοκιμές, αλλά και από άλλες πλευρές του αθλήματος, όπως ο σχεδιασμός της πίστας και των εγκαταστάσεων.

Σε κάθε πτυχή του μονοθεσίου, πάντα υπάρχει χώρος για βελτίωση. Κατά την άποψή μου, το κεφάλι του οδηγού παραμένει ένας κίνδυνος στη Formula 1 και σε άλλες κατηγορίες μονοθεσίων. Έχουμε δει αρκετά παρά λίγο ατυχήματα και, δυστυχώς, κάποιους θανάτους τα τελευταία χρόνια ύστερα από τραυματισμούς στο κεφάλι.

Μερικές ομάδες, μαζί και η Mercedes, έχουν υποστηρίξει την έρευνα για κατασκευές που θα μπορούσαν να προστατέψουν τους οδηγούς από κάποια αντικείμενα. Αυτό είναι ένα project που υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια και το κίνητρο είναι να φτάσουμε σε αντίστοιχους κανονισμούς όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Υπάρχει μια σειρά από προτάσεις στο τραπέζι και κάποιες από αυτές δείχνουν πολύ ρεαλιστικές, έτσι ελπίζουμε να φτάσουμε σε μία λύση για το 2017.