Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα μοιάζει προφανής και εν μέρει είναι, όμως η αναφορά 113 σελίδων που κατέθεσαν οι δικηγόροι της Volkswagen σε Γερμανικό δικαστήριο, μας παρουσιάζει το θέμα στο σύνολο του. Υπόψιν, δεν αναφέρομαι στην καθυστέρηση από τότε που έγινε γνωστή η χειραγώγηση εκπομπών ρύπων στα στελέχη της εταιρίας –απ’ ότι φαίνεται, το 2014– αλλά στην καθυστέρηση από τη στιγμή που η EPA και το CARB έμαθαν γι’ αυτή την χειραγώγηση, μέχρι τη στιγμή που θέμα πήρε δημοσιότητα.


Μέχρι στιγμής, γνωρίζουμε ότι τον Αύγουστο του 2015, τεχνικοί της VW μίλησαν για την χειραγώγηση ρύπων στο νομικό τμήμα της εταιρίας. Στις 3 Σεπτεμβρίου, η ίδια η VW παραδέχθηκε ενώπιον της EPA ότι χρησιμοποιούσε παράνομο λογιστικό αλλά έπρεπε να περάσουν 2 βδομάδες επιπλέον –μέχρι τις 18 Σεπτεμβρίου συγκεκριμένα– για να γνωστοποιηθεί η υπόθεση στο κοινό. Γιατί; Σύμφωνα με την δικηγορική φίρμα Goehmann, η καθυστέρηση έγινε για να επιτραπούν οι συνομιλίες μεταξύ VW και εποπτικών μηχανισμών ώστε να υπάρξει μία συμφωνία-συμβιβασμός που θα οδηγούσε σε μείωση των επιπτώσεων για την Γερμανική φίρμα.

Η προσωρινή απόκρυψη δεν εξυπηρετούσε τους σκοπούς συγκάλυψης της παραβίασης των κανονισμών

Γράφεται στην αναφορά ενώ συμπληρώνεται ότι η προσπάθεια περιορισμού του κόστους του σκανδάλου ήταν “όχι μόνο νόμιμη αλλά σχεδόν ενδεδειγμένη”. Το τι έγινε από τις 18 Σεπτεμβρίου και έπειτα, το ξέρεις. Αν όχι, μπορείς να ακολουθήσεις αυτόν τον σύνδεσμο για να διαβάσεις τα δεκάδες άρθρα που έχουν δημοσιευθεί σχετικά. Πάντως η Volkswagen ακόμα δεν έχει καταλήξει σε μία λύση που θα ικανοποιεί την EPA και το CARB ενώ η προθεσμία γι’ αυτή τη λύση λήγει στις 24 Μαρτίου. Εν τω μεταξύ, το Υπουργείο Δικαιοσύνης των Η.Π.Α. έχει μηνύσει την εταιρία για παραβίαση περιβαλλοντικών νόμων και αξιώνει $48 δισεκατομμύρια ενώ η VW θα αντιμετωπίσει και τις μηνύσεις τόσο των μετόχων της, όσο και των πελατών της.