maximou

Αχ Ελλάδα. Αχ Έλληνα φορολογούμενε. Με το οικονομικό επιτελείο να αναζητά έσοδα και τους Θεσμούς να πιέζουν για επιπλέον μέτρα και μείωση του αφορολόγητου, στο τραπέζι έχουν πέσει προτάσεις για αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΠ) στα καύσιμα, αλλά και ένας ακόμη φόρος κατά την αγορά νέων αυτοκινήτων μικρού και μεσαίου κυβισμού. Ωστόσο απορρίφθηκε η πρόταση για επιβολή ειδικού τέλους στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ.

Με το οικονομικό επιτελείο να στοχεύει σε έσοδα ύψους 1,8 δισ. ευρώ, συζητείται η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα που θα επιβαρύνει όλους τους οδηγούς αλλά και το πετρέλαιο θέρμανσης. Η πρόταση αυτή ενισχύεται από το γεγονός ότι η τιμή των καυσίμων είναι χαμηλά αυτή την περίοδο και δεν θα επιβαρύνει ένας νέος φόρος σημαντικά τις τσέπες των Ελλήνων.

Δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η συζήτηση για την πιθανότητα αύξησης των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα. Μάλιστα προς αυτήν την κατεύθυνση συνηγορεί, η μεγάλη αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου, ο χαμηλός πληθωρισμός και η σίγουρη εισπρακτική τους επιτυχία τουλάχιστον σε μεσοπρόθεσμη βάση.

Εγώ απλά να θυμίσω πως αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης, στις αρχές τους έτους, διαβεβαίωνε πως το υπουργείο Οικονομικών δεν εξετάζει καμία αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα το 2016. Τότε ο κος Αλεξιάδης είχε δηλώσει πως για το 2017 εξετάζονται διάφορες εναλλακτικές και ένα από τα σενάρια είναι η μείωση των τελών κυκλοφορίας και η ενσωμάτωση μέρους τους στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης καυσίμων.

Στο τραπέζι έχουν πέσει κι άλλες προτάσεις, όπως η επιβολή φόρου στις τραπεζικές συναλλαγές η οποία έχει απορριφθεί από τους δανειστές αλλά δεν θα πρέπει και να αποκλειστεί στο μέλλον. Στα μη εισπρακτικά μέτρα που έχουν συμφωνηθεί είναι τα έσοδα από τις παιχνιδομηχανές του ΟΠΑΠ, περικοπές στις αμυντικές δαπάνες ύψους 400 – 500 εκατ. ευρώ, έσοδα από τηλεοπτικές διαφημίσεις κ.λπ.