[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

lancia_delta_integrale_003

Μια εβδομάδα μετά από τη λίστα μερικών από των καλύτερων hot hatches των ’90s, σήμερα θα δούμε τι κυκλοφόρησε δέκα χρόνια νωρίτερα. Κατά την δεκαετία του ’80 υπήρχε μια τρέλα από κάθε άποψη. Οι υπολογιστές είχαν αρχίσει να παίζουν σημαντικό ρόλο, η ελευθερία από κάθε είδους περιορισμούς ρύπων, κατανάλωσης ή οτιδήποτε άλλο, μαζί με την τεχνολογική εξέλιξη των αυτοκινήτων του Group B είχε σαν αποτέλεσμα να δούμε μερικά από τα καλύτερα και πιο διασκεδαστικά αυτοκίνητα, που ακόμα και σήμερα λατρεύουμε να βλέπουμε στους δρόμους.

Όχι, απαραίτητα τα supercars της εποχής, αλλά και καθημερινά hot hatches, με πολλά εξ αυτών να ήταν τα πρώτα των εταιριών, και πρακτικά ήταν η εποχή που καθιέρωσε τα “καυτά” hatchback μοντέλα, εποχή κατά την οποία οι αυτοκινητοβιομηχανίες έκαναν στροφή στα turbo. Ας θυμηθούμε δέκα από τα καλύτερα hot hatches του ’80.

[/nextpage]

[nextpage title=”Golf II GTI” ]

Volkswagen Golf II GTI

Το Volkswagen Golf II GTI 16V κυκλοφόρησε από το 1986 μέχρι το 1992 και κάτω από το καπό είχε έναν 1.8-λίτρων 16-βαλβιδο τετρακύλινδρο κινητήρα, απόδοσης 129 ίππων, που μαζί με το σημαντικά πιο αεροδυναμικό αμάξωμα και το μικρό του βάρος ήταν ιδιαίτερα γρήγορο. Το 1989 παρουσιάστηκε και η έκδοση GTI G60, με 160 άλογα ως απάντηση στο Opel Kadett 2.0 GSi 16V.

[/nextpage]

[nextpage title=”Kadett GSi” ]

opel-kadett-gsi-5

Με την VW να έχει το γρήγορο Golf, η Opel δεν θα μπορούσε να αφήσει “αναπάντητη” την πρόκληση, και έτσι παρουσίασε το 1988 το Kadett 2.0 GSi 16V, το οποίο έμεινε στην αγορά μέχρι το 1991. Κινείτο από έναν 2-λιτρο 16-βάλβιδο κινητήρα, με 159 άλογα χωρίς καταλύτη, και 150 με καταλύτη.

[/nextpage]

[nextpage title=”Charade GTti ” ]

Daihatsu Charade GTti

Το Daihatsu Charade GTti ίσως ήταν το πιο όμορφο αυτοκίνητο της κατηγορίας, με το ιαπωνικό μοντέλο να κυκλοφορεί από το 1987 μέχρι το 1993.

Ήταν, επίσης, και ένα από τα πιο προσιτά στην αγορά, με τους μηχανικούς της Daihatsu να είχαν βάλει τα δυνατά τους για να πάρουν ότι περισσότερο μπορούσαν από τον 993 κ.εκ. κινητήρα του, ο οποίος με τη βοήθεια του turbo, 4 βαλβίδων ανά κυλίνδρο και δύο εκκεντρφόρους, είχε ως αποτέλεσμα να αποδίδει 101 ή 105 άλογα (με ή χωρίς καταλύτη), σε ένα αμάξωμα που ζύγιζε μόλις 844 κιλά, κάνοντας τα 0-100 χλμ/ώρα σε 8,2 δευτ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Uno Turbo” ]

fiat Uno Turbo

Μπορεί τα 106 άλογα του 1.3-λίτρων κινητήρα να μην ήταν πολλά για την εποχή, παρά την τουρμπίνα της IHI, αλλά τα εντυπωσιακά του περιθώρια βελτίωσης ήταν που το έκαναν ιδιαίτερα δημοφιλές σε οποιοδήποτε στέκι.

Το turbo είχε σχεδιαστεί αρχικά να δουλεύει στο 1 bar, αλλά για λόγους αξιοπιστίας οι Ιταλοί το έριξαν στο 0.6 bar. Ωστόσο η πίεση της τουρμπίνας μπορούσε να αυξηθεί στο 1 bar, ακόμη και στο 1,2 bar, με την ιπποδύναμη να αυξάνεται έως και στα 150 άλογα.

[/nextpage]

[nextpage title=”R5 Turbo” ]

Renault 5 Turbo 2

Η βιαιότητα του σχήματος του 5 Turbo, είναι τέτοια που το κάνει ακαταμάχητο. Ναι, ξέρω πως σχεδιαστικά δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο και πως είναι homologation special αλλά δες το! Σοκ και δέος! Σοκ και δέος λέω!

Ήταν Ιανουάριος του 1980 όταν η Renault παρουσίασε το 5 Turbo και στα τέσσερα χρόνια που έμεινε στην παραγωγή, κατασκευάστηκαν 3.576 αυτοκίνητα. Η διάταξη του κινητήρα στο κέντρο και πίσω, μαζί με την κίνηση στους πίσω τροχούς (RMR) και το εντυπωσιακά φαρδύ bodykit το καθιστούσαν αρχικά άκρως ποθητό αλλά και αρκετά δύστροπο. Γι’αυτό και αγαπήθηκε, ενώ θεωρείται και ένα από τα πρώτα αυθεντικά hothatches. Μηχανικά, το 5 Turbo φορά έναν 1.400άρη turbo τετρακύλινδρο κινητήρα απόδοσης 185 ίππων, ο οποίος είχε να κινήσει ένα αμάξωμα βάρους 970 κιλών, κάτι που το έκανε εξαιρετικά γρήγορο.

To R5 Turbo II πέρασε σε μόλις 250 μονάδες στη παραγωγή, με τον 1.400αρη turbo κινητήρα του να αποδίδει 160 άλογα, με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 6,6 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”City Turbo II” ]

honda_city_turbo_ii_1

Το Honda City Turbo II δεν πουλήθηκε ποτέ στην Ευρώπη, αλλά θεωρώ πως η Honda έπρεπε να το είχε φέρει. Κυκλοφόρησε το 1985 και ζυγίζει μόλις 750 κιλά.

Εξοπλισμένο με έναν 1.200αρη turbo κινητήρα απόδοσης 110 ίππων με 160 Nm ροπής, μπορεί να μην το λες σήμερα τέρας ιπποδύναμης, αλλά πριν από 29 χρόνια, ήταν πολύ δυνατό.Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 8 δευτερόλεπτα, ενώ έχει τελική ταχύτητα 175 χλμ/ώρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Peugeot 205 GTI” ]

Peugeot-205-GTi-19-16V-Gutmann-2[5]

Τη δεκαετία του 1980 η Peugeot κατασκεύασε το 205 GTI, ένα από τα πιο λατρεμένα μικρά hot hatches της δεκαετίας. Διαθέσιμο με 1.600αρη κινητήρα απόδοσης 105-115 ίππων, αλλά και με τον 1.900αρη απόδοσης 112 ίππων, επιτρέποντας του να επιταχύνει από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 8,5 δευτ., με την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 202 χλμ/ώρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Swift GTi” ]

Suzuki_Swift_1.3_GTi_1990_(14477887076)

To Suzuki Swift GTi, το “φθηνό αγωνιστικό αυτοκίνητο πόλης”, φορά έναν τετρακύλινδρο υδρόψυκτο με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής κινητήρα με δεκαέξι βαλβίδες, 1.300 κ.εκ, απόδοσης 101 ίππων στις 6.450 σ.α.λ με 113 Nm ροπής. Συνδυάζεται με ένα 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 9,3 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 188 χλμ/ώρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Integrale”]

Lancia Delta HF Integrale 1989 for sale (1)

Όταν αναφερόμαστε στα hot hatches της δεκαετίας του 1980, ένας είναι ο νικητής. Η Lancia Delta HF Integrale. Τι να πρωτογράψεις για το θρυλικό αυτό αυτοκίνητο και σε ποια έκδοση του να πρωτοαναφερθείς; Την αγαπώ!

[/nextpage]

[nextpage title=”Shelby GLHS”]

Shelby GLHS

Για τελευταίο άφησα το Shelby Dodge Omni GLHS. Σίγουρα δεν το περίμενες! Αμερικάνικο hot hatch; Ναι κύριε μου. Αμερικάνικο hot hatch. Μάλιστα, το Dodge Omni, ήταν από τα πρώτα Chryslers που δέχθηκαν την περιποίηση της Shelby. Ναι, της γνωστής Shelby. Επίσης, το αρχικό όνομα (Coyote) απορρίφθηκε και ο ίδιος ο Carroll Shelby διάλεξε το GLH… από το Goes Like Hell. Πόσο πιο Αμερικάνικο; Α, ναι… το GLH-S, σημαίνει Goes Like Hell S’More!

Ο 2,2 λίτρων turbo κινητήρας, απέδιδε 175 ίππους και 237 Nm ροπής, και με το βάρος να είναι κοντά στον τόνο, το Dodge έπιανε τα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 6,5 δευτερόλεπτα και ολοκλήρωνε τα 400άρι σε περίπου 14 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 209 χλμ/ώρα. Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι παρότι μιλάμε για Αμερικανικό αμάξι, είχε άριστη οδική συμπεριφορά, τουλάχιστον στην πίστα, με μόλις 500 να βγαίνουν στη παραγωγή.

Αυτά από εμένα. Τώρα η σειρά σου αφού ξέρω ότι άφησα αρκετά αυτοκίνητα απ’ έξω. Τα σχόλια δικά σου για να θυμηθούμε και τα υπόλοιπα hot hatches της δεκαετίας του 1980.

[/nextpage]