12-140919150328

Έχουν περάσει σχεδόν 5 χρόνια από την παρουσίαση του Nissan Esflow concept (στην κεντρική φωτό, παρέα με το Leaf) αλλά απ’ ότι φαίνεται, η Nissan δεν έχει εγκαταλείψει την ιδέα ενός ηλεκτρικού μοντέλου με sport χαρακτηριστικά. Όπως αποκάλυψε ο Αντιπρόεδρος της Ιαπωνικής εταιρίας, Shiro Nakamura, η Nissan ήδη εξελίσσει μία αρθρωτή πλατφόρμα που θα μπορεί να φιλοξενεί τόσο συμβατικά, όσο και “εναλλακτικά” powertrains.

Δεν θέλουμε να περιορίσουμε τα EV μας στο Leaf. Είμαστε πρωτοπόροι στα ηλεκτρικά, αλλά δεν πιστεύω ότι μπορούμε να συνεχίσουμε μόνο με το Leaf. Οπότε, πρέπει να επεκτείνουμε την γκάμα μας – αυτό είναι το επόμενο πλάνο. Θα μπορούσε να είναι ένα crossover, θα μπορούσε να είναι ένα sports car…

Δεδομένης της κατάστασης στην αγορά και της τάσης των αγοραστών να κλίνουν προς τα crossovers, δεν προκαλεί εντύπωση ότι ο Nakamura και κατά συνέπεια η Nissan, εστιάζουν περισσότερο σε ένα ηλεκτρικό crossover, απ’ ότι σε ένα ηλεκτρικό sports car. Όμως η ιδέα του sports car υπάρχει και όπως αποκαλύπτει έμμεσα ο Ιάπωνας, οι ιδιαιτερότητες ενός τέτοιου μοντέλου, συνυπολογίζονται στον σχεδιασμό και την εξέλιξη της πλατφόρμας. Πάρε για παράδειγμα την τοποθέτηση των μπαταριών.

Στο Leaf, βρίσκονται κάτω από το πάτωμα, μία διάταξη που βολεύει για την κατανομή του βάρους αλλά όχι τόσο για το ύψος του κέντρου βάρους. Οι μηχανικοί πειραματίζονται με την τοποθέτηση των μπαταριών κάτω από τα πίσω καθίσματα ή ακόμα και στο τούνελ της μετάδοσης για να εξαλείψουν αυτό το πρόβλημα και να βρεθεί η βέλτιστη λύση που θα επιτρέψει στη νέα πλατφόρμα να χρησιμοποιείται για μοντέλα που πολύ διαφορετικούς χαρακτήρες.

Όπως και να έχει πάντως, ο Nakamura-san εξήγησε ότι θα περάσουν “μάλλον 5 χρόνια” πριν δούμε αυτή την πλατφόρμα να χρησιμοποιείται σε κάποιο μοντέλο παραγωγής. Κάτι μου λέει όμως ότι θα την δούμε συντομότερα σε κάποιο concept.