tesla-gigafactory-solar-roof-01


Με την εξασφάλιση περίπου 325.000 παραγγελιών για το νέο Model 3, θα έλεγε κανείς ότι η Tesla έχει εξασφαλίσει το κομμάτι της “ζήτησης”. Τώρα όμως, πρέπει να δουλέψει στο θέμα της “προσφοράς”. Γι’ αυτό, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, η εταιρία αναζητά συνεργάτες που θα προμηθεύουν το –υπό κατασκευήν ακόμα– Gigafactory με λίθιο για τις μπαταρίες των αυτοκινήτων της.

Μέχρι στιγμής, στην βιομηχανία του λιθίου κυριαρχούν 3 εταιρίες: η Albermale Corporation, η SQM και η FMC Corp που μεταξύ τους, παράγουν το 90% του λιθίου που κυκλοφορεί στην αγορά. Αυτές, προφανώς αποτελούν υποψήφιους συνεργάτες για την Tesla. Εκτός από αυτές όμως, υπάρχουν πληροφορίες ότι η Tesla έχει υπογράψει μη-δεσμευτικές συμφωνίες με δύο επιπλέον εταιρίες. Την Pure Energy Minerals και την Bacanora Minerals. Αυτό από μόνο του είναι περίεργο αφού οι δύο τελευταίες εταιρίες δεν έχουν καμία σχέση με την εξόρυξη λιθίου. Μπορεί να σχεδιάζουν να μπούνε στο “παιχνίδι” αλλά ακόμα είναι πάρα πολύ νωρίς… Γιατί λοιπόν έχουν σημασία αυτές οι συμφωνίες;

Στα τέλη του 2015, η τιμή του λιθίου τριπλασιάστηκε. Επιπλέον, σύμφωνα με υπολογισμούς, η ζήτηση αυτή τη στιγμή για το λίθιο, είναι στην περιοχή των 175.000 τόνων αλλά θα ξεπεράσει τους 250.000 τόνους, αγγίζοντας ίσως ακόμα και τους 300.000 τόνους μέχρι το 2020. Υπάρχει λοιπόν η θεωρία που λέει ότι ο Elon Musk, συνάπτει αυτές τις συμφωνίες –που ίσως καταλήξουν κάπου, ίσως και όχι- για να πιέσει τους 3 μεγάλους του χώρου να ρίξουν τις τιμές τους. Για να γίνουν τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα “μαζικά”, πρέπει είτε να υπάρξει κάποια σημαντική καινοτομία στον τομέα των μπαταριών, είτε να πέσει η τιμή του λιθίου. Με δεδομένο ότι ακόμα και να υπάρξει η καινοτομία, απαιτούνται πολλά χρόνια για να περάσει στην παραγωγή, μένουμε με την δεύτερη λύση…