sne19798

Ομάδες, FIA και FOM, έχουν περί τις 10 μέρες διαθέσιμες για να κλειδώσουν τις αλλαγές για το νέο πρωτάθλημα της Formula 1. Αλλαγές που ο κόσμος περιμένει εναγωνίως, τελικά μετριάστηκαν και ακόμη δεν ξέρουμε που θα καταλήξουν, πριν ψηφιστούν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.

Το σπορ έχει περάσει σε μια πιο δημοκρατική εποχή, σε ότι αφορά τον τρόπο λήψης αποφάσεων, με τους μεγάλους κατασκευαστές να προσπαθούν να μας πείσουν ότι “κόβονται” για το καλό του. Όμως, με δηλώσεις όπως αυτές του Toto Wolff, είναι δύσκολο να τους πιστέψει κανείς.

Δεν υπάρχει τίποτα να πουλήσουμε πάνω σε αυτό. Δεν υπάρχει καμία πρόταση (ικανή) για πωλήσεις στους νέους κανόνες, κατά τη γνώμη μου. Θα πρέπει να αφήσουμε τα πράγματα όπως είναι. Και ίσως μιλώντας εναντίον της ομάδας μας, γιατί προφανώς δεν έχουμε το πλεονέκτημα που είχαμε πέρυσι, οι αγώνες είναι εξαιρετικοί και θα γίνουν ακόμη καλύτεροι, αν δεν πειράξουμε τους κανονισμούς.

Τρεις εξαιρετικοί αγώνες στη σειρά. Αλλά είμαστε σε θέση να αντιδράσουμε αρκετά γρήγορα και να το αναγνωρίσουμε αυτό, επιστρέφοντας στους (σημερινούς) κανονισμούς που φαίνονται να είναι εντάξει τώρα; Αυτό δεν το γνωρίζω. Εμείς πρόκειται να τους αλλάξουμε και κάποιος άλλος, ή μπορεί κι εμείς, πρόκειται να ξεφύγει με το πρωτάθλημα της επόμενης χρονιάς, διότι έτσι γίνεται με τους κανονισμούς, και όλα ξεκινούν και πάλι από την αρχή.

Αν είναι κάτι στο οποίο δείχνουν να συμφωνούν όλο και περισσότεροι από τους ανθρώπους των ομάδων, αυτό είναι η αντίθεσή τους με την μεγαλύτερη κάθετη δύναμη που θα παράγουν τα μονοθέσια, στην προσπάθεια να πέσουν οι χρόνοι και να γίνουν πιο απαιτητικά στην οδήγηση. Ο Wolff αναφέρθηκε αρνητικά στην σκέψη αυτή, με τον Daniel Ricciardo, πιλότο της Red Bull, να συμπληρώνει από την πλευρά των οδηγών:

P-20160417-00069_News

Ολόκληρος ο ρυθμός του αγώνα πρέπει να είναι πιο γρήγορος, λίγο πιο έντονος. Και να είμαστε σε θέση να πιέζουμε τα αυτοκίνητα στις στροφές υψηλής ταχύτητας. Δεν θέλω να “βιδώσω” ένα σωρό κάθετη δύναμη και στη συνέχεια να μην είμαι σε θέση να ακολουθήσω ένα άλλο αυτοκίνητο. Ναι, οι κατατακτήριες θα είναι διασκεδαστικές έτσι, αλλά οι Κυριακές θα γίνουν πολύ βαρετές.

Σε έναν ιδανικό κόσμο, αυτό θα γίνει μέσα από τα ελαστικά, και ο οδηγός θα είναι εκείνος που θα κάνει τη διαφορά στις γρήγορες στροφές. Όταν δοκίμασα στη Χερέθ την πρώτη φορά το 2009, όλες οι γρήγορες στροφές ήταν στο χέρι μου. Το αυτοκίνητο επρόκειτο να “κολλήσει” και όλα ήταν θέμα του πόσο ήμουν πρόθυμος να το πιέσω. Τώρα αισθάνομαι ότι υπάρχουν πολλές στροφές στο πρόγραμμα, όπου μπορείς να βρεθείς στο όριό σου.

[Πηγές: Motorsport.com, ESPN F1]