Daniel Ricciardo

Το βασικότερο που απασχολεί τους ανθρώπους της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας είναι η ασφάλεια των μονοθεσίων. Χρειάστηκε να περάσουν δεκαετίες εξέλιξης και αρκετοί τραυματισμοί και θάνατοι, προκειμένου να φτάσουμε στο σημερινό αποτέλεσμα. Ο Ayrton Senna ήταν ένας από αυτούς που βοήθησε σημαντικά, τόσο εν ζωή όσο και μετά από το θάνατό του, όταν και άλλαξαν πολλά.

Όσο, όμως, ασφαλής κι αν νιώθει ο οδηγός για το σώμα του, πάντα θα υπάρχει ο κίνδυνος επαφής του κεφαλιού με ένα αντικείμενο, το οποίο θα μπορούσε να τραυματίσει ή και να σκοτώσει τον οδηγό, όπως συνέβη στην περίπτωση του αδικοχαμένου Jules Bianchi, αν και στην περίπτωση του Γάλλου έχω γράψει πως το λάθος ξεκινά από τη στιγμή που ένα τέτοιο γερανοφόρο όχημα βρίσκεται στον χώρο της πίστας.

Προσωπικά, είμαι υπέρ των ανοιχτών μονοθεσίων -αυτό που βλέπουμε τώρα-, ωστόσο η FIA θέλει αλλαγές και σε αυτό, ακόμα και από το 2017. Στις χειμερινές δοκιμές, είδαμε τη Ferrari να ενσωματώνει τη Halo προστασία στην SF16-H, ωστόσο η Red Bull έχει τη δική της ιδέα για την προστασία του κεφαλιού.

Η αυστριακή ομάδα μάς έδειξε τα επίσημα σχέδια τον περασμένο μήνα και η πρώτη δοκιμή πραγματοποιήθηκε χθες, όταν ο Daniel Ricciardo είχε ενσωματωμένο το σύστημα στο μονοθέσιό του. Μία από τις μεγαλύτερες ανησυχίες γύρω από οποιαδήποτε προστασία είναι κατά πόσο επηρεάζεται η ορατότητα. Σύμφωνα με τον 26χρονο, το πρόβλημα δεν είναι όσο μεγάλο φαντάζεται ο κόσμος, ενώ τονίζει ότι τα μονοθέσια θα μπορούσαν εύκολα να αλλάξουν ως προς τον συγκεκριμένο τομέα.

P-20160428-01535_News

Ο κινητήρας και όλα ακούγονται λίγο διαφορετικά, γιατί δεν έχεις την παρεμβολή του αέρα. Με κάθε ειλικρίνεια, η ορατότητα είναι μια χαρά, έδειχνε εντάξει, έτσι οι πρώτες εντυπώσεις ήταν καλές. Σίγουρα μπορείς να οδηγήσεις. Η θέση της κατασκευής είναι λίγο-πολύ εκεί που είναι οι καθρέφτες, έτσι δε μας περιορίζει στην ορατότητα. Προφανώς και είναι διαφορετικό να το έχεις αυτό μπροστά σου, αλλά γενικά ήταν τόσο καλά όσο θα μπορούσαμε να ελπίζουμε.

Σίγουρα, έχει γίνει συζήτηση για τα ανοιχτά μονοθέσια και τι ξέρει ο κόσμος για τη Formula 1. Αυτό είναι δίκαιο. Θα ήταν σπουδαίο να το κρατούσαμε έτσι, αλλά, με τα ατυχήματα που έχουν γίνει, ειδικά πρόσφατα, νομίζω ότι είναι τουλάχιστον ασεβές αν δεν εξερευνήσουμε και αυτόν τον δρόμο. Αν αυτό γίνει ο κανόνας, όλοι θα το συνηθίσουν και δε νομίζω ότι είναι τόσο κακό όσο λέει ο κόσμος. Θα μπορούσε να συμβεί αρκετά εύκολα.

P-20160429-00069_News

Παρόλο που, πριν από την χθεσινή παρθενική εμφάνιση της προστασίας, η Red Bull είχε δοκιμάσει ενδελεχώς το σύστημα, θα πρέπει ακόμα να γίνουν αρκετές δοκιμές, και μάλιστα σε διαφορετικές συνθήκες. Γι’ αυτό και ο Ricciardo πιστεύει ότι θα ξαναδούμε κάποιους γύρους με τη συγκεκριμένη προστασία εντός της φετινής σεζόν.

Νομίζω ότι το σχέδιο είναι πιθανώς να προσπαθήσουμε ξανά. Ίσως σε διαφορετική πίστα με διαφορετικό σενάριο τη νύχτα, όπου θα είχε ενδιαφέρον να δούμε πόσο θα μπορούσε να αντανακλά τα φώτα. Οπότε, πιθανότατα θα τρέξουμε λίγο περισσότερο με αυτό. Αλλά, η πρώτη εντύπωση είναι πραγματικά καλή. Ένιωθα καλά από την αρχή, είχα μια Ferrari μπροστά μου και μπορούσα να τη δω, όπως και τις γραμμές ή εκεί που ήθελες να πας. Η ορατότητα ήταν καλή.