km03b7f3ukg04xywjpqo

Οι κατασκευαστές αυτόνομων οχημάτων μπορεί να υπόσχονται ότι όταν η τεχνολογία ωριμάσει, τα ατυχήματα θα μειωθούν δραστικά, αλλά μέχρι να φτάσουμε σε εκείνο το σημείο κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί το γεγονός ότι αποτελούν μία οδυνηρή πραγματικότητα. Οπότε πρέπει να βρεθεί τρόπος να μειωθεί η σοβαρότητα τους ή/και τα θύματα. Η Google πρότεινε το 2014 μία λύση και εχθές, κατάφερε να κατοχυρώσει μία πατέντα που δείχνει να κινείται προς αυτή την κατεύθυνση: το “αυτοκόλλητο” καπό!

jpdphc1tjvwzoxmavkhq

Η Google, προσπαθώντας να προστατεύσει τους πεζούς –ή τους ποδηλάτες/μοτοσυκλετιστές– στοχεύει στο να μειώσει τις επιπτώσεις των “δευτερευόντων συγκρούσεων”. Γι’ αυτό στην πατέντα της, τοποθετεί μία ισχυρή κολλώδη ουσία στο καπό. Αν συμβεί λοιπόν το απευκταίο και το αυτοκίνητο χτυπήσει πεζό, ποδηλάτη ή μοτοσυκλετιστή, αυτός θα κολλήσει στο καπό και δεν θα χτυπήσει στην οροφή, τον δρόμο ή σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο – κάτι που στατιστικά προκαλεί τους σοβαρότερους τραυματισμούς. Επίσης, για να μην λειτουργεί το αυτοκίνητο ως μυγοπαγίδα, αυτή η κολλώδης ουσία βρίσκεται κάτω από ένα “κέλυφος” που προφανώς σπάει υπό το βάρος του ανθρώπου που χτυπήθηκε, αφήνοντας εκτεθειμένη την ουσία ώστε να κάνει την δουλειά της. Ακούγεται υπεραπλουστευμένη σαν λύση, όμως θα έχει αποτέλεσμα αν ποτέ κυκλοφορήσει;

Το να χτυπηθείς από αυτοκίνητο μία φορά, είναι σαφώς προτιμότερο από το να χτυπηθείς από αυτοκίνητο και μετά από το έδαφος και μετά από ένα άλλο αυτοκίνητο.

Δήλωσε η υπεύθυνη επικοινωνίας της American Physican Society, Rebecca Thompson. Ταυτόχρονα όμως, εξέφρασε τις ανησυχίες της, λέγοντας ότι υπάρχει περίπτωση με τον άνθρωπο κολλημένο στο καπό, το αυτοκίνητο να μην μπορεί να κινηθεί ασφαλώς ή να σύρει τα πόδια ή τα χέρια του ανθρώπου προκαλώντας νέους τραυματισμούς. Από την άλλη, είναι δεδομένο ότι αυτό το καπό θα αποθάρρυνε αυτούς που χτυπούν έναν πεζό και φεύγουν από τον τόπο του δυστυχήματος. Όλα αυτά βέβαια, δεν σημαίνουν ότι θα δούμε την πατέντα να εφαρμόζεται σε κάποιο όχημα. Μπορεί απλά να δείχνουν τον τρόπο σκέψης της Google…