1984_Peugeot_205_T16_17

Ένα από τα πιο θρυλικά και επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα του Group B, ήταν το Peugeot 205 Turbo 16. Κέρδισε δυο συνεχόμενα παγκόσμια πρωταθλήματα, και οδηγήθηκε από τα πιο μεγάλα ονόματα της εποχής.

Διάβασε επίσης: Αφιέρωμα Group B: Peugeot 205 t16

Όπως ξέρεις, για να πάρει ομολογκασιόν και να έχει το δικαίωμα συμμετοχής ένα αγωνιστικό, οι τότε κανονισμοί της FIA έλεγαν ότι πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον 200 αυτοκίνητα δρόμου.

1984_Peugeot_205_T16_10

Σήμερα φημολογείται ότι υπάρχουν περίπου 150 Peugeot 205 T16 και ένα από αυτά βρίσκεται προς πώληση για £179.500 ή €233.100. Όλα τα αυτοκίνητα δρόμου ήταν αριστεροτίμονα και πανομοιότυπα εξοπλισμένα, βαμμένα σε σκούρο γκρι χρώμα. Η περιορισμένη παραγωγή του T16 έπρεπε να γίνει σε πολύ εξειδικευμένο εργοστάσιο, γι’αυτό και η Peugeot ανέθεσε την κατασκευή του μοντέλου στην Heuliez στη δυτική Γαλλία, υπό την εποπτεία του τότε αγωνιστικού διευθυντής της ομάδας του Jean Todt (σημερινός πρόεδρος της FIA), με κάθε ένα να ήταν κατασκευασμένο στο χέρι.

1984_Peugeot_205_T16_13

Το Τ16 ήταν βασισμένο, θεωρητικά, στο απλό 205, χωρίς όμως κανένα ουσιαστικό κοινό σημείο με αυτό. Το πλαίσιο ήταν μια πανίσχυρη ατσάλινη κατασκευή από μονομπλόκ χάλυβα, το οποίο συμπληρώθηκε στο πίσω μέρος από μια προέκταση σωληνωτού σασί για την τοποθέτηση του μηχανικού συγκροτήματος. Δύο μεγάλα καπό από πολυεστέρα κάλυπταν το εμπρός και το πίσω μέρος του αμαξώματος, και το μόνο που μοιράζεται με το 205 GTI είναι πόρτες και κάποια άλλα μέρη, όπως τα φωτιστικά σώματα και οι εσωτερικοί διακόπτες.

1984_Peugeot_205_T16_09

Το T16 διαθέτει φαρδύτερους και μεγαλύτερους θόλους τροχών, κίνηση σε όλους τους τροχούς, κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο και το πίσω τμήμα άνοιγε ολόκληρο δίνοντας πρόσβαση στα μηχανικά μέρη.

Κίνηση έπαιρνε από έναν 1.775 κ.εκ. 16-βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα ο οποίος μοιράζονταν ακριβώς τα ίδια μηχανικά μέρη με τα αγωνιστικά, μόνο που η έκδοση δρόμου είχε την μισή ιπποδύναμη, δηλαδή 200 άλογα. Για την μετάδοση χρησιμοποιούσε ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ανεξάρτητη ανάρτηση και αεριζόμενα δισκόφρενα στους τέσσερις τροχούς.

1984_Peugeot_205_T16_24

Το 1984 για να αγοράσει κάποιος το 205  T16 καινούριο κόστιζε £26.000, όταν η Porsche 911 Carrera 3.2 είχε τιμή £22.500! Το συγκεκριμένο είναι εκείνης της χρονιάς και το 134ο από τα 200 που κατασκευάστηκαν. Οι τρεις ιδιοκτήτες του έχει “γράψει” 10.000 χλμ., με τον πρώτο να το πουλά το 1999 με μόλις 1.700 χλμ., ο δεύτερος το 2005 με 4.500 χλμ., για να το βάλει στη συλλογή του ο τρίτος και σημερινός κάτοχος που έχει κάνει 9.900 χλμ. Ο ιδιοκτήτας μάλιστα διαθέτει άλλο ένα 205 Τ16, με το αυτοκίνητο να βρίσκεται σε εντυπωσιακά εξαιρετική κατάσταση.

Peugeot_205_1.9_GTI_by_Dimma_01

Εκτός αυτού, προς πώληση βρίσκεται και ένα αρκετά σπάνιο Peugeot 205 1.9 GTI του 1992 βελτιωμένο από την Dimma. Ο βρετανικός οίκος κατασκεύασε 250 πακέτα αναβάθμισης για το αυτοκίνητο, με το συγκεκριμένο να έχει διανύσει 106.260 χλμ.