5D3_6200-2

Αναμφισβήτητα το νέο Honda Civic Type R είναι ένα από τα εντυπωσιακότερα αυτοκίνητα που παρουσιάστηκαν το 2015. Στην Ελλάδα, δυστυχώς, στιγματίστηκε από την σοκαριστική τιμή που είδαμε όλοι στο περίπτερο της εταιρίας στην περσινή έκθεση αυτοκινήτου, αλλά η νέα φορολογία που θα ισχύσει από την πρώτη μέρα του Ιουνίου, ίσως του δώσει την ώθηση που χρειάζεται. Έτσι, εξαιτίας του νέου τρόπου φορολόγησης, από τις €60.000 της απλής έκδοσης (€66.000 με το πακέτο GT), υπολογίζεται ότι θα πέσει κοντά στις €50.000, αλλά ακόμα δεν έχει βγει ο επίσημος τιμοκατάλογος γι’αυτό δεν μπορώ να γράψω τίποτα περισσότερο.

Χθες, είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων για 5 γύρους και η εμπειρία θα μείνει σίγουρα αξιομνημόνευτη. Πως θα μπορούσε να ήταν άλλωστε διαφορετικά, όταν το νέο Civic Type R διαθέτει προδιαγραφές ενός “αγωνιστικού αυτοκινήτου για το δρόμο”, και παρότι η πρόταση ακούγεται μαρκετινίστικη, η πραγματικότητα είναι απίστευτα κοντά.

5D3_6180

Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης του 2015, μετά από μια αναμονή πέντε χρόνων από την τελευταία φορά που βγήκε το προηγούμενο Type R (FN2). Μαζί του έπεσε ένα -άλλοτε ακλόνητο- κάστρο, αυτό του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα με το σήμα της Honda, τον οποίο θα αναλύσω αργότερα. Σου αναφέρω, όμως, ότι η ιπποδύναμη και η ροπή του είναι 55% και 100% αντίστοιχα μεγαλύτερη, σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά.

Αυτός είναι ο πιο sport κινητήρας που έχει κατασκευάσει ποτέ η εταιρία, και έθεσε νέα πρότυπα στην κατηγορία FWD hatchback υψηλών επιδόσεων, καθώς το αυτοκίνητο για 14 μήνες κατείχε το ρεκόρ του ταχύτερου γύρου μπροστοκίνητου αυτοκινήτου στη πίστα του Νurburgring Νordschleife, με χρόνο 7 λεπτών 50 δευτερολέπτων και 63 δεκάτων του δευτερολέπτου, καταρρίπτοντας το ρεκόρ που είχε θέσει το Renault Megane RS 175 Trophy-R με χρόνο 7:54,36. Το έχασε μόλις πριν τρεις εβδομάδες από το VW Golf GTI Clubsport S, το οποίο ήταν μόλις 1,4 δευτ. ταχύτερο.

5D3_6189

Παρότι η ιαπωνική εταιρία το περασμένο καλοκαίρι είχε δηλώσει ότι θα βγάλει μια δυνατότερη έκδοση του Civic Type R, αν κάποιος σπάσει το ρεκόρ του στο Νurburgring, σε ερώτησή μου προς τους υπεύθυνους της εταιρίας μου αποκλείστηκε το συγκεκριμένο ενδεχόμενο. Ο λόγος είναι ότι η κανονική παραγωγή του μοντέλου θα σταματήσει στα μέσα του καλοκαιριού, και παρότι θα παρουσιαστεί μια ειδική και περιορισμένη έκδοση του Type R, η οποία θα παραχθεί μέχρι τον Οκτώβριο, όπου και θα σταματήσει επίσημα η παραγωγή του, αυτή θα διαθέτει αποκλειστικά οπτικές αλλαγές. Όπως πιθανών γνωρίζεις, στα τέλη του έτους θα κάνει το ντεμπούτο η ολοκαίνουρια γενιά του Civic, με την δυνατότερη έκδοση να αναμένεται στα τέλη της ερχόμενης άνοιξης, κάτι που ίσως σημάνει την επαναφορά των σκήπτρων στο ιαπωνικό στρατόπεδο.