Centenario

Η Lamborghini παρουσίασε την Centenario πριν τρεις μήνες, στην έκθεση της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο και πλέον η πρώτη Centenario είναι έτοιμη να παραδοθεί στον ιδιοκτήτη της, μιας και πρόσφατα πιάστηκε να βγαίνει από το εργοστάσιο της εταιρίας στη Sant’Agata Bolognese.

Το αυτοκίνητο είναι μια ειδική έκδοση της ιταλικής εταιρίας, για να γιορτάζει τα 100 χρόνια από την γέννηση του ιδρυτή της, Feruccio. Το όνομα της στα ισπανικά σημαίνει εκατονταετηρίδα, και όπως δήλωσε ο επικεφαλής R&D της φίρμας, Maurizio Reggiani, η Centenario είναι ο ορισμός του hyper car για την ιταλική φίρμα.

Το μοντέλο είναι άκρως συλλεκτικό, καθώς θα κατασκευαστεί σε 40 κομμάτια (20 coupe και 20 cabrio), και έχει ήδη γίνει sold out, οπότε αν διέθετες στην τράπεζα περί τα 1,75 εκατομμύρια ευρώ προ φόρων στην άκρη περιμένοντας να την δεις για να την παραγγείλεις, έχασες την ευκαιρία σου.

Ο σχεδιασμός της θυμίζει κάτι από την Asterion, έχοντας νέα φωτιστικά σώματα, αεριζόμενο καπό, μπροστά splitter, πλαϊνές ποδιές παρόμοιες με αυτές της Veneno, τεράστιο διαχύτη, αναδιπλούμενη αεροτομή και τριπλές απολήξεις εξατμίσεων τοποθετημένες στο κέντρο.

Βασίζεται στην Aventador και φορά τον V12 ατμοσφαιρικό κινητήρα 6,5-λίτρων, όπου για την περίσταση αποδίδει 770 άλογα με 700 Nm ροπής. Η δύναμη στέλνεται σε όλους τους τροχούς και τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 2,8 δευτερόλεπτα, τα 0-300 χλμ/ώρα σε 23,5 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα μεγαλύτερη των 350 χλμ/ώρα.

Το σώμα και το μονοκοκ σασί είναι εξολοκλήρου από carbon, κάτι που είχαμε να δούμε από την Sesto Elemento. Το πάνω μισό μέρος του αμαξώματος είναι σε γυαλιστερό carbon fibre, ενώ το κάτω μισό έχει μείνει σε ματ. Παρά την εκτενή χρήση carbon, το βάρος της Centenario αγγίζει τα 1.520 κιλά, μόλις 5 λιγότερα από την Aventador SV.

Διαθέτει τετραδιεύθυνση, με το μήκος της να αγγίζει τα 4.924 χλστ., και ύψος 1.143 χλστ., ενώ πατάει σε νέες σφυρήλατες και χυτευτές ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών μπροστά και 21 ιντσών πίσω.