car exhaust emissions

Ήταν μέσα Σεπτεμβρίου του 2015 στην Αμερική, όταν μια ανακάλυψη της EPA, ήρθε να ταράξει τα νερά στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο ένοχος; Ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, η Volkswagen. Ένα παράνομο λογισμικό βρέθηκε εγκατεστημένο στα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου, που είχε ως στόχο την μείωση τον εκπομπών NOx.

Η συνέχεια λίγο πολύ γνωστή. Η είδηση αυτή κάποιος τους εξέπληξε και κλόνισε την εμπιστοσύνη τους, όχι μόνο απέναντι στην VW αλλά γενικά απέναντι στους κινητήρες diesel και στα νούμερα που δίνουν οι κατασκευαστές (καταναλώσεις, εκπομπές καυσαερίων και άλλα τεχνικά στοιχεία). Πως είδαν όμως οι ανταγωνιστές αυτήν την είδηση; Ήταν άραγε ένα μυστικό που γνώριζαν αρκετοί στον κύκλο των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Ναι! Το γνώριζα εδώ και 7 χρόνια.

Η απάντηση έρχεται από τον Kent Falck, ο υπεύθυνος για την ανάπτυξη των μελλοντικών αυτοκινήτων της Volvo που δήλωσε πως πολλοί μηχανικοί των αντίπαλων αυτοκινητοβιομηχανιών, υποπτευόταν την VW για τον τρόπο που κατάφερνε να πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων στις Η.Π.Α. ενώ αυτοί δεν μπορούσαν.

Έχουμε τους ίδιους προμηθευτές, την Bosch, την Denso, εργαζόμαστε με τους ίδιους συνεργάτες, έτσι ξέραμε πως η τεχνολογία αυτή δεν υπήρχε. Καθίσαμε σε ένα δωμάτιο μαζί με τους ειδικούς και επανεξετάζονται όλα τα γεγονότα, όλα τα στοιχεία, ό,τι είχαμε. Καταλήξαμε πως εμείς δεν μπορούμε να το κάνουμε και αναρωτηθήκαμε πως οι άλλοι το κατάφεραν.

Πιστεύαμε ως ένα βαθμό, ότι η VW είχε μια μυστική τεχνολογία στην οποία δεν μπορούσαμε να έχουμε πρόσβαση, γιατί άνηκε σε κάποιον προμηθευτή της, αλλά πάντα αναρωτιόμασταν πώς τα καταφέρνει.

Μετά το dieselgate , η αγορά τον πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων δέχτηκε ένα πλήγμα και ξέσπασε ένας κρυφός πόλεμος μεταξύ τον κατασκευαστών με αλληλοκατηγορίες και καταγγελίες για παραποιημένα στοιχεία. Έτσι η πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες πετρελαίου στην Ευρώπη ένα ήταν επακόλουθο του σκανδάλου.

Σε ερώτηση για το πώς βλέπει το μέλλον των πετρελαιοκίνητων ο Falck απάντησε:

Περιμένουμε να συνεχίσουμε ακόμα 10 χρόνια πριν κατακτήσουν την αγορά τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου θα είναι διαθέσιμα και μετά το 2025, η κοινωνία έχει ανάγκες για μετακίνηση πέρα από τον περιορισμό τον ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το σχέδιο της Volvo είναι να έχει στον δρόμο πάνω από ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα παγκοσμίως το 2025. Το μέλλον είναι ηλεκτρικό για το καλό του περιβάλλοντος. Όσο αφορά το dieselgate και τα ένοχα μυστικά των κατασκευαστών εμένα μόνο σαν κεραυνό εν αιθρία δεν μου ήρθε. Μήπως τελικά γνώριζαν και δεν μιλούσαν για να μη ανοίξει ο ασκός του Αιόλου και αρχίσει το ψάξιμο. Εσύ τι πιστεύεις;