[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

honda_accord_11

Ωραία αυτοκίνητα τα sedans. Πρακτικά. Μεταφέρεις την οικογένεια, πας άνετα ταξιδάκια. Τι γίνεται όμως όταν ο “ανήσυχος” οικογενειάρχης θέλει το κάτι παραπάνω από πλευράς επιδόσεων; Για αυτό το λόγο, οι εταιρείες που θα δούμε στη συνέχεια μερίμνησαν και παρουσίασαν κορυφαίες εκδόσεις των sedans της γκάμας τους στη δεκαετία του ’90. Για πάμε να φρεσκάρω λίγο τη μνήμη σου!

[/nextpage]

[nextpage title=”Safrane” ]

Safrane Biturbo

autowp.ru_renault_safrane_bi-turbo_1-696x522

To Safrane το θυμάσαι; Αν όχι, δε θα σε αδικήσω γιατί ναι μεν ήταν ό,τι πιο πολυτελές είχε να επιδείξει η Renault μέσα στην δεκαετία του ’90, αλλά δεν μπορούμε να πούμε ότι πούλησε και αρκετά. Το 1996 όμως, οι Γάλλοι, συνεργαζόμενοι με τους γερμανικούς βελτιωτικούς οίκους της Irmsher και της Hartge, παρουσίασαν το τετρακίνητο Safrane Biturbo. Όπως υποδηλώνει το όνομά του, ο PRV V6 κινητήρας των 3 λίτρων πλέον απέκτησε διπλά turbo και απέδιδε 262 ίππους. Προσφερόταν αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο, καθώς δεν μπορούσε να βρεθεί αυτόματο κιβώτιο που να συνδυαζόταν με το εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα και την τετρακίνηση. 806 συνολικά Safrane Biturbo κατασκευάστηκαν, με την παραγωγή να σταματά πριν 19 χρόνια.

[/nextpage]

[nextpage title=”155 Q4″ ]

Alfa Romeo 155 Q4

alfa_romeo_155_q4_4
Το 1992, παρουσιάστηκε η διάδοχος κατάσταση της Alfa Romeo 75, που δεν ήταν άλλη από την 155, αλλά δεν μπορείς να πεις ότι ενθουσίασε τους alfisti. Κάτι η κίνηση στο “λάθος άξονα” (μπροστά ντε!), κάτι ότι βασιζόταν στο πάτωμα του Fiat Tempra, ήταν μερικοί από τους λόγους που ξενέρωναν τους φίλους της ιταλικής φίρμας. Ως απάντηση, και για να μπουν και οι πίσω τροχοί στο παιχνίδι, παρουσιάστηκε η τετρακίνητη έκδοση της 155, η Q4. Πρακτικά, επρόκειτο για μια Delta Integrale με το μοντέρνο, για τα δεδομένα της εποχής, αμάξωμα της 155. Η τετρακίνηση κι ο δίλιτρος, υπετροφοδοτούμενος κινητήρας της Integrale, απόδοσης 190 ίππων, βρήκαν “στέγη” στην Μιλανέζα και τα 0-100 χ.α.ω έρχονταν σε περίπου 7”.

Προσωπικά μιλώντας, η υστεροφημία του συγκεκριμένου μοντέλου οφείλεται, πιστεύω, στην τετρακίνητη “κυρία” από κάτω…

maxresdefault

[/nextpage]

[nextpage title=”Dedra Integrale” ]

Lancia Dedra Integrale

lancia_dedra_integrale_1

Μιας και πιάσαμε την Delta Integrale, ξέρεις σε ποιο άλλο αυτοκίνητο χρησιμοποιήθηκε το powertrain της; Μα, φυσικά, σε ένα άλλο μοντέλο της Lancia, τη Dedra, και προφανώς ονομάστηκε Dedra Integrale. Από πωλήσεις, καλά , ας το πούμε, τα πήγε η Dedra εντός των “τειχών” της Ιταλίας, στην υπόλοιπη Ευρώπη, ας το αφήσουμε καλύτερα. Η 8βαλβιδη 2λιτρη “καρδιά” της Integrale, απόδοσης 171 ίππων, κινούσε την Dedra και της εξασφάλιζε τελική ταχύτητα 215 χ.α.ω.

[/nextpage]

[nextpage title=”Audi 80″ ]

Audi 80 Quattro Competition

autowp.ru_audi_80_quattro_competition_7

Για χάρη του STW (Super Tourenwagen Cup), η Αudi έπρεπε να κατασκευάσει 2500 αντίτυπα του 80 quattro. Όπως βλέπεις, εξωτερικά μοιάζει να είναι η sedan εκδοχή του S2, αφού μοιράζονται τους ίδιους προφυλακτήρες και την αεροτομή, και τα φωτιστικά σώματα προέρχονται από το V6. Κι ενώ θα περίμενες να δεις κάτω από το καπό να βρίσκεται ο 5κύλινδρος εν σειρά 2,2 λίτρων turbo κινητήρας του S2, αντίθετα, βρίσκεται ο δίλιτρος, τετρακύλινδρος των 140 ίππων. Μαζί με τα S2 και RS2, το 80 Quattro Competition θεωρείται ένα από τα σπάνια μοντέλα της εταιρείας από το Ingolstadt.

[/nextpage]

[nextpage title=”405 T16″ ]

Peugeot 405 T16

peugeot_405_t16_2

Όταν ακούς ή διαβάζεις “405 Τ16”, ποιες εικόνες σου έρχονται πρώτα στο μυαλό; Ari Vatanen, Pikes Peak ή αλλιώς “climb dance“; Paris-Dakar; Χαλαρά ναι! Κι αν σου έλεγα ότι υπήρξε και έκδοση παραγωγής με το ίδιο όνομα; Θα μου πεις, αυτό στη φωτογραφία είναι το 405 Mi 16 και δε θα σε αδικήσω. Κι όμως! Εν αντιθέσει με τον μπροστοκίνητο αδερφό του, το Τ16 ήταν τετρακίνητο, είχε δίλιτρο, turbo κινητήρα, απέδιδε 196 ή 220 ίππους (με overboost). Συγκεχυμένες οι πληροφορίες για το πόσα αντίτυπα κυκλοφόρησαν, με τις περισσότερες να λένε ότι τελικώς κυκλοφόρησαν 400 μοντέλα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Mondeo ST200″ ]

Ford Mondeo ST200

autowp.ru_ford_mondeo_st200_sedan_10

Το ST200 ήταν η αναβαθμισμένη έκδοση του ST24, με τον V6 κινητήρα των 2,5-λίτρων να παράγει 202 ίππους, 32 παραπάνω από το ST24 Ο κινητήρας αυτός, έκανε το ST200 να σημειώνει τα πρώτα 100 χ.α.ω σε περίπου 7,7 δευτερόλεπτα, για να φτάσει το μοντέλο τη μέγιστη ταχύτητα των 243 χλμ/ώρα. Οι αναβαθμίσεις περιελάμβαναν διαφορετική πεταλούδα γκαζιού, βολάν και νέα εισαγωγή, ενώ διέθετε πιο σκληρή ανάρτηση. Ημιδερμάτινα Recaro bucket καθίσματα υπήρχαν στον εξοπλισμό και τα πλήρη δερμάτινα ήταν διαθέσιμα μόνο ως έξτρα. Το ST200 ήταν βαμμένο στο κλασικό, πια, Imperial Blue.

[/nextpage]

[nextpage title=”Vectra i500″ ]

Opel Vectra i500

autowp.ru_opel_vectra_i500_2

H Opel συνεργάστηκε με την Irmscher το 1999 και ο V6 2,5 λίτρων κινητήρας απέδιδε πλέον 193 ίππους, 23 παραπάνω από το εργοστασιακό Vectra 2,5. Στον εξοπλισμό, οι χαρακτηριστικές BBS ζάντες έδεναν όμορφα με τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες του i500 και η τελική του ταχύτητα ανερχόταν στα 237 χ.α.ω..

[/nextpage]

[nextpage title=”S40 T4″ ]

Volvo S40 T4

volvo_s40_t4_4
Στην κορυφή της γκάμας της πρώτης γενιάς του S40, βρισκόταν το Τ4, με τον 4-κυλινδρο 1,9 λίτρων, turbo κινητήρα, απόδοσης 200 ίππων και 300Νm ροπής στις 2500 στροφές/λεπτό. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το S40 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που απέσπασε, στα crash tests του Euro-NCAP, τέσσερα αστέρια.

Α, και το 1998, ο Richard Rydell κέρδισε τον τίτλο με το S40 στο BTCC

[/nextpage]

[nextpage title=”Passat GT G60″ ]

Volkswagen Passat GT G60 Synchro

autowp.ru_volkswagen_passat_g60_syncro_us-spec_1

Passat με τον 1,8 8-βαλβιδο κινητήρα με τον G-Lader που πρωτοεισήχθη στο Golf Mk2; Και τετρακίνηση; Βεβαίως! 9,6” για τα πρώτα 100 χ.α.ω από στάση και η τελική του ταχύτητα ανερχόταν στα 215 χ.α.ω.. Έπειτα, η συγκεκριμένη έκδοση παρέδωσε τη θέση της στο Passat GT VR6.

[/nextpage]

[nextpage title=”Marea Turbo” ]

Fiat Marea Turbo

autowp.ru_fiat_marea_7
Ήξερες ότι υπήρχε υπερτροφοδοτούμενη έκδοση στα Marea και Marea Weekend; Εγώ πάντως όχι! Το Marea “δανείστηκε” τον 5-κυλινδρο, 2000κ.εκ. από το Fiat Coupe, αλλά ήταν σε detuned έκδοση, αποδίδοντας 185 ίππους. Εξωτερικά, άνετα θα μπορούσε να το μπερδέψει κάποιος με τις ατμοσφαιρικές εκδόσεις, αλλά αυτοί οι αεραγωγοί στο καπό, ίσως να προδίδουν κάτι…

[/nextpage]

[nextpage title=”Carina E GTI”]

Toyota Carina E GTI

toyota_carina_e_21504
Πάμε να δούμε και τους Ιάπωνες της σημερινής μας παρέας. Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε το σηματάκι του “GTi” σε hot hatches, αλλά πάντα υπάρχουν κι οι εξαιρέσεις. Κορυφαία έκδοση της Carina E στην Ευρώπη (ή Corona, όπως είναι αλλιώς γνωστή) ήταν η αντίστοιχη Gti έκδοση, με τον 2-λιτρο κινητήρα, κωδικής ονομασίας 3S-GE, αλλά διατέθηκε σε περιορισμένο αριθμό μοντέλων στη Γηραιά Ήπειρο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Primera GT” ]

Nissan Primera GT

p11_gt_98-5596fe8cc6ac2
Στη δεύτερη γενιά του Nissan Primera (P11) υπήρχε η έκδοση των 2000κ.εκ. ,”φορώντας” τον SR20DE κινητήρα, απόδοσης 150 ίππων. Τα 0-100 χ.α.ω. έρχονταν σε 8,6”, η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 220 χ.α.ω., ενώ, η συγκεκριμένη έκδοση έμεινε στην παραγωγή από το 1996 έως το 2000.

[/nextpage]

[nextpage title=”Accord Tupe R” ]

Honda Accord Type-R

honda_accord_11
Ένα από τα αυτοκίνητα που το μάθαμε και από το BTCC. 2200 κ.εκ., 220 ίπποι, περισσότερη ακαμψία,, σκληρότερη ανάρτηση, μπλοκέ διαφορικό, εννοείται VTEC, όλα αυτά στη συσκευασία που λέγεται Acoord Type-R! Μνημειώδης οδηγική συμπεριφορά, ακόμα και σήμερα, δεν είναι άδικος ο χαρακτηρισμός “αγωνιστικό δρόμου” που το απέδωσαν.

[/nextpage]

[nextpage title=”Legacy Turbo” ]

Subaru Legacy 2.0 4WD Turbo

S1-L-avis-proprietaire-du-jour-guylin-nous-parle-de-sa-Subaru-Legacy-2-0-Turbo-247397
Last but not least, το Legacy της Subaru. O boxer των 2 λίτρων απέδιδε περί τα 200 άλογα, τα 0-100 σημειώνονταν σε 6,7” και η τελική ταχύτητα ανερχόταν στα 219 χ.α.ω.. Not bad!

Και βεβαίως, όλοι θυμόμαστε το Legacy από αυτόν εδώ τον τον κύριο

Colin-McRae-Works-1992-Subaru-Legacy

[/nextpage]