renault_nissan_mitsubishi_feature
Η συνεργασία των Nissan και Renault έχει αποφέρει στις δύο εταιρίες σημαντική μείωση των εξόδων, και πιο συγκεκριμένα το 2015, μείωση ύψους €4,3 δις, ένα χρόνο νωρίτερα από τον στόχο του 2016 που είχε θέσει ο CEO, Carlos Ghosn.

Σύμφωνα με τον Arnaud Deboeuf, αντιπρόεδρο της συμμαχίας, με την πρόσφατη προσθήκη της Mitsubishi, ως το τέλος του τρέχοντος έτους, μέσω της εξαγοράς της από τον Ιάπωνα εταίρο της συμμαχίας, η μείωση αυτή θα υπερβεί τον στόχο των €5,5 δις μέχρι το 2018.

Τα αποτελέσματα αυτά έχουν επιτευχθεί μέσω της δημιουργίας συνεργιών σε διάφορους τομείς της παραγωγής, η οποία φαίνεται να λειτουργεί υποδειγματικά στην περίπτωση των Nissan-Renault. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί η εξέλιξη των αυτόνομων οχημάτων, με τη συμμαχία να στοχεύει στη διάθεση 10 αυτόνομων οχημάτων ως το 2020.

Μέσα στον ίδιο χρονικό ορίζοντα, η συμμαχία επιθυμεί το 70% των οχημάτων της να βασίζονται σε κοινές πλατφόρμες, ενώ ήδη κάποια από αυτά, μοιράζονται ως και το 65% των μηχανικών μερών τους. Κλειδί για την επιπλέον εξοικονόμηση πόρων, είναι η επέκταση της συνεργασίας με άλλους εταίρους, όπως η Daimler, η AutoVAZ και φυσικά η Mitsubishi.

Όλα τα παραπάνω μαζί με την αναμόρφωση της Renault και της Nissan, τις δεκαετίες του ’90 και ’00, έχουν αποδώσει στον Carlos Ghosn τον χαρακτηρισμό Le Cost Killer, κάτι που ενώ φυσικά χαροποιεί τη συμμαχία και τους επενδυτές της, δε μεταφράζεται θετικά από τους εργαζόμενους και τους προμηθευτές της Mitsubishi. Στο εργοστάσιο της τελευταίας στη Mizushima, όπου όταν μεσουρανούσαν τα Lancer, Mirage και Minicam, κατασκευάζονταν 2.000 αυτοκίνητα ημερησίως, οι περικοπές αναμένονται ριζικές. Και αν θεωρήσουμε το παρελθόν του Ghosn ως δείγμα γραφής, θα είναι.

Σε κάθε περίπτωση θετικοί οιωνοί για το εργοστάσιο στη Mizushima αποτελούν οι αυξανόμενες πωλήσεις των minicars (37% των περσινών πωλήσεων) στην αγορά της Ιαπωνίας, παρά τη γενική συρρίκνωση της τοπικής αγοράς αυτοκινήτου. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο αποτελεί τη μόνη εγκατάσταση της συμμαχίας Nissan-Mitsubishi, όπου μπορεί να γίνει η παραγωγή minicars, κάτι που αναγνώρισε και η ίδια η Nissan σε επιστολή στους εργαζόμενους.

Από τη στιγμή που ξέσπασε το σκάνδαλο με τη χειραγώγηση των καταναλώσεων της Mitsubishi, η περιοχή γύρω από το εργοστάσιο έχει αρχίζει να θυμίζει Detroit με πολλούς μικρούς προμηθευτές της να έχουν κλείσει και τις τράπεζες να παρέχουν σε πολλούς ειδικά δάνεια, μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο, για την παροχή ρευστότητας. Όπως ισχυρίζεται ο Tsuyoshi Takehara, αντιπρόεδρος μιας εταιρίας εύρεσης εργασίας με έδρα την Okayama, με την έλευση της Nissan οι προμηθευτές της Mitsubishi θα πρέπει να ανταγωνιστούν με αυτούς της πρώτης, κάτι που θα τους κάνει να αισθανθούν την κρίση ακόμα περισσότερο.