tesla-w-lidar

Πριν μερικές μέρες παρουσιάσαμε την εκ διαμέτρου αντίθετη άποψη και τακτική, που έχουν η Tesla και η Google για την αυτόνομη οδήγηση. Και ενώ βρισκόμαστε σε αναμονή για το πόρισμα του θανατηφόρου ατυχήματος ενός Tesla που πήγαινε με τον AutoPilot, με τα σενάρια να δίνουν και να παίρνουν, μια μαρτυρία έρχεται να ταράξει τα νερά. Ένας οδηγός φωτογράφησε ένα Tesla Model S με μια συσκευή LiDAR πάνω του!

Θα αναρωτηθείς τώρα τι είναι το LiDAR. Είναι σύντμηση του “Light Detection And Ranging”. Πρόκειται δηλαδή στην ουσία για μια συσκευή, που μετράει την απόσταση από έναν στόχο χρησιμοποιώντας μια ακτίνα laser. Συγκεκριμένα, η Google χρησιμοποιεί μια πανάκριβη τέτοια εκδοχή του συστήματος, που μπορεί να προσδιορίζει την θέση του οχήματος με ακρίβεια 10 εκατοστών σε ένα λεπτομερέστατο χάρτη που έχει προ-σχεδιαστεί. Παράλληλα, μπορεί να παρακολουθεί τα πάντα γύρω του και να προβλέπει κινήσεις, να αναγνωρίζει σήματα κλπ. Επομένως, μπορεί να αντιδράσει και στα πιο δύσκολα περιβάλλοντα, όπως πχ ένας κόμβος.

google-car

Από την άλλη, το σύστημα της Tesla χρησιμοποιεί ένα σύστημα ραντάρ και κάμερας που κοιτάζουν εμπρός, μαζί με περιμετρικούς αισθητήρες υπερήχων, τα οποία προμηθεύεται από την Mobileye. Το συγκεκριμένο σύστημα δεν έχει την ακρίβεια του παραπάνω, ενώ δεν αντιδρά καλά σε δύσκολες περιπτώσεις, οπότε δεν μπορεί να παρέχει εντελώς αυτόνομη οδήγηση, κάτι που υπόσχεται πως θα κάνει στο μέλλον. Παρόλα αυτά όμως είναι πολύ πιο φτηνό.

Αξίζει επίσης να σημειώσουμε πως ο Elon Musk, CEO της Tesla, έχει δηλώσει σε συνέντευξή του, πως η συσκευή LiDAR δεν είναι απαραίτητη για πλήρως αυτόνομη οδήγηση και πως αν χρειαζόταν θα είχε αναπτύξει ένα τέτοιο σύστημα, εφόσον θα μπορούσε να δανειστεί τεχνογνωσία από την διαστημική του εταιρεία, SpaceX, της οποίας τα διαστημόπλοια χρησιμοποιούν το εν λόγω σύστημα για την προσκόλληση στον διαστημικό σταθμό.

Τι γίνεται λοιπόν, όταν στους δρόμους γύρω από το Palo Alto, ένα Tesla Model S κάνει βόλτες με μια τέτοια συσκευή στην οροφή του; Αυτό διερωτήθηκε ένας διερχόμενος οδηγός και έδωσε στην δημοσιότητα την παραπάνω φωτογραφία του Model S. Βέβαια, το αυτοκίνητο έφερε διακριτικά του Stanford University, οπότε θα μπορούσε να είναι μέρος κάποιου ερευνητικού προγράμματος. Για ποιο λόγο όμως, αυτό έστριψε και μπήκε στα κεντρικά γραφεία της Tesla; Μυστήριο, το οποίο ίσως έχει βάση στο ότι τον περασμένο Μάρτιο η Google πήρε άδεια για από το Τμήμα Μηχανοκίνητων Οχημάτων της Καλιφόρνια, για να κάνει δοκιμές με 73 πλήρως αυτόνομα οχήματα.. Αυτό, λοιπόν, είναι μια πρόκληση για την Tesla μέσα στην έδρα της, που για τον ίδιο σκοπό έχει μόλις 5 δοκιμαστικά οχήματα. Μένει να δούμε λοιπόν, μήπως υπό τη σκιά του ατυχήματος, η Tesla επανεξετάζει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης στα οχήματά της;