opel logo plant

Η Opel θέλοντας να δώσει μεγαλύτερη διαφάνεια στις κατανάλωσης καυσίμου των μοντέλων της, ανακοίνωσε σήμερα τις πιο ρεαλιστικές τιμές κατανάλωσης του Astra, σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμών WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure).

Η Opel έγινε η πρώτη Γερμανική κατασκευάστρια αυτοκινήτων που δημοσιεύει εθελοντικά τις πιο ρεαλιστικές τιμές κατανάλωσης των μοντέλων της, οι οποίες μετρήθηκαν στον κύκλο δοκιμών WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure) σε αντιπαραβολή με τα τρέχοντα, επίσημα αποτελέσματα κατανάλωσης του κύκλου NEDC (New European Driving Cycle). Οι τιμές κατανάλωσης NEDC συνήθως είναι χαμηλότερες αυτών που βασίζονται στον κύκλο WLTP.

Η αργή έγινε μα τα Astra hatchback και Sports Tourer, και αργότερα η Opel θα δημοσιεύσει τα στοιχεία και των υπολοίπων μοντέλων της, με μία σειρά τιμών από φάσεις του κύκλου WLTP με τη χαμηλότερη και υψηλότερη μέτρηση για κάθε συνδυασμό κινητήρα/κιβωτίου.

Ενώ ο ισχύων κύκλος NEDC ορίζει τις τιμές σε κατηγορίες ‘πόλης, εκτός πόλης και μικτού κύκλου’, βάσει ενός θεωρητικού προφίλ οδήγησης, το WLTP χρησιμοποιεί ‘αληθινά’ οδηγικά προφίλ από μία παγκόσμια στατιστική έρευνα. Ο κύκλος οδήγησης WLTP υποδιαιρείται σε τέσσερις ενότητες με διαφορετικές μέσες ταχύτητες: χαμηλή, μεσαία, υψηλή και πολύ υψηλή. Κάθε ενότητα περιέχει μία ποικιλία οδηγικών φάσεων, φάσεις σταματήματος, επιτάχυνσης και φρεναρίσματος που αντιπροσωπεύουν καθημερινά προφίλ οδήγησης.

Οι τιμές που δημοσιεύει η Opel ορίζονται ως εξής: Κάθε συνδυασμός κινητήρα/κιβωτίου δοκιμάζεται με τον πιο οικονομικό και τον πιο ενεργοβόρο εξοπλισμό οχήματος. Η χαμηλότερη κατανάλωση αντιπροσωπεύει τη χαμηλότερη μέτρηση από τις τέσσερις φάσεις του κύκλου WLTP, χρησιμοποιώντας την κατανάλωση ενός οχήματος με τον πιο οικονομικό εξοπλισμό του σχετικού συνδυασμού κινητήρα και κιβωτίου. Η πάνω τιμή αντιπροσωπεύει την υψηλότερη μέτρηση των τεσσάρων φάσεων WLTP, και προέρχεται από την αντίστοιχη κατανάλωση του οχήματος με τον πιο ενεργοβόρο εξοπλισμό.

Ο κύκλος WLTP γνωρίζει ευρεία αποδοχή από τη βιομηχανία και έχει εξελιχθεί υπό τις οδηγίες της UNECE (United Nations Economic Commission for Europe) – Παγκόσμιο Φόρουμ για την Εναρμόνιση των Κανονισμών Οχημάτων – ώστε να είναι πιο αντιπροσωπευτικοί των καθημερινών συνθηκών κυκλοφορίας. Τα δεδομένα που προκύπτουν είναι συγκρίσιμα σε όλο τον κόσμο, ενώ οι τιμές NEDC ισχύουν μόνο για την Ευρώπη. Σύμφωνα με σχέδια της Ε.Ε., ο ισχύων, επίσημος “New European Driving Cycle” (NEDC) θα αντικατασταθεί το 2017 με τον πιο σύγχρονο WLTP.

Opel Astra 5-θυρο
Συνδυασμός Οχήματος Νέος Ευρωπαϊκός Κύκλος Οδήγησης* WLTP με βάση τον κύκλο οδήγησης**
Κινητήρες και Κιβώτια Ταχυτήτων Επίσημες τιμές κατανάλωσης καυσίμου σε λ./100 χλμ. Επίσημες τιμές εκπομπών CO2 σε γρ./χλμ.* Κλίμακα Κατανάλωσης Καυσίμου**
Βενζίνη Στην πόλη Εκτός-πόλης Μικτός κύκλος Μικτός κύκλος  
B 1.0 XFL ecoFLEX (105 hp) Start/Stop, 5-τάχυτο μηχανικό 5,2 – 5,1 3,9 – 3,8 4,4 – 4, 102 – 99 7,3 – 4,8
Diesel
B 1.6 DTE (110 hp) Start & Stop, 6-τάχυτο μηχανικό 4,0 – 3,9 3,3 – 3,1 3,5 – 3,4 93 – 90 5,9 – 4,2
B 1.6 DTH (136 hp) Start/Stop, 6-τάχυτο μηχανικό 4,5 – 4,4 3,5 – 3,4 3,9 – 3,8 103 – 99 6,1 – 4,3
B 1.6 DTR BiTurbo (160 hp) Start/Stop, 6-τάχυτο μηχανικό 5,2 – 5,1 3,6 – 3,5 4,2 – 4,1 111 – 108 6,8 – 4,3
Opel Astra Sports Tourer
Συνδυασμός Οχήματος Νέος Ευρωπαϊκός Κύκλος Οδήγησης* WLTP με βάση τον κύκλο οδήγησης**
Κινητήρες & Κιβώτια Ταχυτήτων Επίσημες τιμές κατανάλωσης καυσίμου σε λ./100 χλμ. Επίσημες τιμές εκπομπών CO2 σε γρ./χλμ.* Κλίμακα Κατανάλωσης Καυσίμου**
Βενζίνης Στην πόλη Εκτός πόλης Μικτός κύκλος Μικτός κύκλος  
B 1.0 XFL ecoFLEX, 77 kW (105 PS) Start/Stop, 5-τάχυτο μηχανικό 5,3 – 5,2 4,0 – 3,9 4,5 – 4,3 103 – 100 7,4 – 4,9
Diesel  
Β 1.6 DTE , 81 kW (110 PS) Start/Stop, 6-τάχυτο μηχανικό 4,0 – 4,0 3,3 – 3,2 3,6 – 3,5 95 – 92 6,0 – 4,2
Β 1.6 DTH, 100 kW (136 PS) Start/Stop, 6-τάχυτο μηχανικό 4,7 – 4,5 3,5 – 3,4 3,9 – 3,8 104 – 101 6,2 – 4,3
Β 1.6 DTR , 118 kW (160 PS) Start/Stop,  6-τάχυτο μηχανικό 5,2 – 5,1 3,7 – 3,6 4,2 – 4,1 112 – 109 6,8 – 4,3

Συγκριτικά με το NEDC, η δοκιμή WLTP αποτυπώνει με μεγαλύτερη συνέπεια την κατανάλωση σε αληθινές συνθήκες κυκλοφορίας. Ο κύκλος βασίζεται σε αυστηρές διαδικασίες δοκιμών που λαμβάνουν υπόψη πιο ρεαλιστικά προφίλ οδήγησης και θερμοκρασιών περιβάλλοντος. Καθώς διεξάγονται σε εργαστηριακές συνθήκες για να προσδιορίζεται ένα παγκόσμια εναρμονισμένο πρότυπο, οι παράμετροι δοκιμών περιλαμβάνουν μεγαλύτερες αποστάσεις, υψηλότερες μέσες και μέγιστες ταχύτητες, μικρότερα διαστήματα ακινητοποίησης και περισσότερο φρενάρισμα και επιτάχυνση. Για παράδειγμα, η απόσταση που καλύπτεται στον κύκλο WLTP είναι 23 χλμ (11 χλμ στο NEDC), τα διαστήματα ακινητοποίησης έχουν ποσοστό μόλις 13% (25%) και η τελική ταχύτητα είναι 130 χλμ/ώρα (120 χλμ/ώρα).

Η κατανάλωση μικτού κύκλου στον κύκλο NEDC του πεντάθυρου Astra hatchback, για παράδειγμα, με κινητήρα 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo (150 ίππων), εξάρι μηχανικό κιβώτιο και σύστημα start/stop, είναι 5,1-4,9 λίτρα/100 χλμ και εκπομπές CO2 117-114 γρ/χκμ.  Το φάσμα τιμών κατανάλωσης που βασίζεται στον κύκλο WLTP του ιδίου μοντέλου, μετρημένο σύμφωνα με τα παραπάνω, είναι 8,5-5,0 λίτρα/100 χλμ.

Με τον 1.6 CDTI diesel (110 hp), εξάρι μηχανικό κιβώτιο και σύστημα start/stop, η κατανάλωση του Astra hatchback είναι 3,4-3,3 λίτρα/100 χλμ (91-88 γρ/χλμ CO2) στο μικτό κύκλο NEDC. Το φάσμα τιμών κατανάλωσης που βασίζεται στον κύκλο WLTP του ιδίου μοντέλου, μετρημένο σύμφωνα με τα παραπάνω είναι 5,7-4,2 λίτρα/100 χλμ,

Ενώ τα αποτελέσματα που βασίζονται στον κύκλο WLTP είναι πιο αντιπροσωπευτικά των πραγματικών, καθημερινών συνθηκών οδήγησης σε σχέση με τις τιμές NEDC. Η μέτρηση εξακολουθεί να γίνεται με τη χρήση ενός τυποποιημένου, προκαθορισμένου κύκλου οδήγησης σε διάταξη δοκιμής. Αυτό σημαίνει ότι η πραγματική κατανάλωση υπό ορισμένες συνθήκες στην καθημερινή ζωή μπορεί να αποκλίνει – για παράδειγμα οδηγώντας με υψηλή ταχύτητα στη Γερμανική Autobahn – και να προκαλέσει υψηλότερη κατανάλωση από την αναφερόμενη.