toyota-ft-1-concept-10


Η πολυαναμενόμενη νέα Supra ετοιμάζεται και θα πρέπει να περιμένουμε το 2018 για να την δούμε στους δρόμους, μιας εκείνη την χρονιά θα γίνει το λανσάρισμα της. Όπως είναι ήδη γνωστό, η νέα Supra θα είναι προϊόν συνεργασίας της Toyota με την BMW, με την γερμανική εταιρεία να παρουσιάζει την Z5 λίγο νωρίτερα.

Ενώ για την BMW η Z5 θα είναι απλά ο διάδοχος της Z4, για την Toyota η νέα Supra θα είναι η ναυαρχίδα στην γκάμα της, θα τοποθετείται πάνω από το GT-86 και θα βασίζεται στο FT-1 Concept που παρουσιάστηκε στο Detroit το 2014. Η τιμή της αναμένεται να είναι πολύ ακριβότερη από το GT-86, λόγω της πολύπλοκης μετάδοσης κίνησης που θα διαθέτει, αλλά και της hi-tech κατασκευής.

Και τα δύο μοντέλα θα διαθέτουν έναν υβριδικό κινητήρα και τετρακίνηση. Ο βενζινοκινητήρας θα προέρχεται από την BMW, ενώ θα υπάρχουν και ηλεκτροκινητήρες, η ενέργεια των οποίων θα αποθηκεύεται σε υπερπυκνωτές. Η BMW θα δώσει την τεχνογνωσία της στο πλαίσιο, με την χρήση CFRP όπως κάνει ήδη στα i3, i8 και στην 7 Series.

Ο Ian Robertson, μέλος του διοικητικού συμβουλίου και υπεύθυνος πωλήσεων και marketing της BMW δήλωσε:

Παρόλο τις τεχνικές ομοιότητες, η BMW και η Toyota έχουν καταλήξει σε μια πρόταση που μπορεί να ικανοποιήσει διαφορετικές περιοχές των σπορ αυτοκινήτων. Για ένα πράγμα είμαστε σαφείς, ότι μία πλατφόρμα μπορεί να λειτουργήσει και για τις δύο εταιρείες. Τα αυτοκίνητα από μόνα τους δεν χρειάζεται να τοποθετηθούν μαζί, η πλατφόρμα όμως μπορεί να φτιάξει δύο διαφορετικά αυτοκίνητα.

Ο ίδιος συνέχισε:

Το concept πετυχαίνει, η πλατφόρμα μπορεί να προσφέρει και έχουμε δυο ομάδες περήφανων μηχανικών, μια γερμανική και μια ιαπωνική, οι οποίοι συμφωνούν ή διαφωνούν στο πως θέλουν το κάθε αυτοκίνητο.

Ενώ είχε κυκλοφορήσει μια φήμη ότι τα δύο αυτοκίνητα θα παράγονταν στην Αυστρία, ο Robertson δήλωσε πως ακόμα δεν έχει παρθεί η τελική απόφαση για το εργοστάσιο κατασκευής τους, αλλά το πιο πιθανό είναι να κατασκευάζεται στις Η.Π.Α. ή την Ευρώπη παρά στην Ιαπωνία.

Τέλος, η Lexus δεν θα συμμετέχει στο κοινό project των δύο εταιρειών αλλά ο διευθυντής της Lexus Ευρώπης, Allain Uyttenhoven είπε:

Εμείς είμαστε μια εταιρεία και πρόεδρος μας ο Akio Toyoda και θα μπορούσαμε να το κάνουμε. Αυτή την στιγμή δεν πρόκειται να έχουμε μια κοινή πλατφόρμα BMW και Lexus αλλά έχουμε πρόσβαση σε όλα όσα έχει η Toyota.