GP UNGHERIA F1/2016

Άνθρωπος της τελευταίας στιγμής αποδείχθηκε ο Nico Rosberg! Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας κατάφερε στο τέλος να βρεθεί μπροστά από τον Lewis Hamilton, αλλά σε αυτό βοήθησε η έξοδος του Fernando Alonso, κάτι που ανάγκασε μόνο τον Hamilton να μειώσει ταχύτητα όταν περνούσε από το σημείο! Αυτή ήταν η 26η pole position στην καριέρα του Γερμανού και θα προσπαθήσει αύριο να αυξήσει τη διαφορά του από τον team-mate του.

Στην τρίτη θέση ο Daniel Ricciardo, μπροστά από τους Max Verstappen, Sebastian Vettel, Carlos Sainz, Fernando Alonso, Jenson Button, Nico Hulkenberg και τον Valtteri Bottas, που συμπληρώνει την πρώτη 10άδα. Ας δούμε τι έγινε στις επεισοδιακές κατατακτήριες:

Q1

Η διαδικασία ξεκίνησε με 20 λεπτά καθυστέρηση, λόγω του άφθονου νερού που βρισκόταν στην πίστα. Στους πρώτους τους γύρους, οι οδηγοί ήταν αρκετά συντηρητικοί, καθώς έπαιρναν την αίσθηση της πίστας με τα βρόχινα ελαστικά.

Οι μηχανικοί προειδοποιούσαν για την έλευση δυνατής βροχής, όπως κι έγινε μερικά δευτερόλεπτα αργότερα, με αποτέλεσμα να υπάρξει κόκκινη σημαία, μόλις 5 λεπτά από την έναρξη των κατατακτήριων, μιας και η ορατότητα ήταν εξαιρετικά περιορισμένη, ενώ και η πίστα γλιστρούσε πολύ.

Η διακοπή κράτησε 15 λεπτά και οι οδηγοί επέστρεψαν στην πίστα με τα βρόχινα ελαστικά. Οι χρόνοι στις πρώτες προσπάθειες, πριν από τη διακοπή, ήταν πάνω από το 1:40, ωστόσο οι χρόνοι έπεσαν στη συνέχεια, αφού η αίσθηση από την πίστα γινόταν όλο και καλύτερη και οι οδηγοί πίεζαν ολοένα και περισσότερο.

9 λεπτά πριν από τη λήξη, είχαμε τη δεύτερη κόκκινη σημαία της πίστας. Ο Ericsson βγήκε εκτός στη στροφή 10, έτσι το χρονόμετρο σταμάτησε ξανά. Η Red Bull είχε ανέβει στο «1-2», με τον Ricciardo να γίνεται ο μοναδικός οδηγός που κατεβαίνει το 1:40 και τον Verstappen να ακολουθεί, μισό δευτερόλεπτο πίσω.

Η πράσινη σημαία εμφανίστηκε 10 λεπτά αργότερα και τα ελαστικά που φορούσαν ήταν ξανά τα βρόχινα. Κι ενώ οι οδηγοί βελτίωναν τους χρόνους τους στα επιμέρους κομμάτια της πίστας, η τρίτη κόκκινη σημαία ήταν γεγονός! Υπεύθυνος ο Massa, με τον Βραζιλιάνο να χάνει το πίσω μέρος στη στροφή 4 και να καταλήγει εκτός, φορώντας τα ενδιάμεσα.

Περισσότερο από 5 λεπτά κράτησε η διακοπή κι έμεναν 5 λεπτά για να ολοκληρωθεί το πρώτο μέρος. Στην πρώτη θέση βρισκόταν ο Nasr, ωστόσο οι χρόνοι θα βελτιωνόταν, αν βέβαια δεν υπήρχαν άλλες διακοπές. Τα ενδιάμεσα ελαστικά κυριαρχούσαν και οι πιλότοι ήταν προσεκτικοί στις πρώτες στροφές, μιας και δεν έμενε πολύς χρόνος για το τέλος.

Η Mercedes πέρασε στις δύο πρώτες θέσεις και αμέσως μετά είχαμε την τέταρτη κόκκινη σημαία! Ο Haryanto έχασε το πίσω μέρος και το Q1 είχε ουσιαστικά τελειώσει, καθώς έμενε 1 λεπτό και 18 δευτερόλεπτα για το τέλος, έτσι οι οδηγοί δε θα προλάβαιναν να ξεκινούσαν γρήγορο γύρο.

Εκτός έμειναν οι Palmer, Massa, Magnussen, Ericsson, Wehrlein και Haryanto.

Q2

Η πίστα ήταν ακόμα ακόμα πιο στεγνή και η αγωνιστική γραμμή είχε αρχίσει να φαίνεται, αλλά τα ενδιάμεσα ελαστικά δεν έβγαιναν ακόμα από τα μονοθέσια. Τα Mercedes ανέβηκαν στην κορυφή, αλλά ο Ricciardo απάντησε και μείωσε τον χρόνο του Hamilton κατά 3 δέκατα, για το 1:32.0, όταν ο team-mate του ήταν μισό δευτερόλεπτο πιο αργός.

Ο πρώτος οδηγός που έβαλε τα slicks ήταν ο Bottas, στα μισά της διαδικασίας. Ο Hamilton έπιασε κορυφή, 1 δέκατο μπροστά από τον Verstappen, τη στιγμή που ο Bottas ήξερε ότι υπάρχουν ακόμα σημεία με νερό, έτσι δεν πίεζε στο όριο ακόμα, αλλά θα το έκανε γρήγορα, καθώς ο ήλιος είχε ζεστάνει την πίστα στους 31°C.

Ο οδηγός της Williams ανέβηκε στην πρώτη θέση, ενώ κι άλλοι οδηγοί επέλεξαν την πολύ μαλακή γόμα. Οι πρώτες θέσεις άλλαζαν συνεχώς χέρια και μάλιστα ο Alonso ήταν ένας από αυτούς που πάτησαν κορυφή! Ο Ισπανός εκθρονίστηκε από τον Raikkonen, αλλά πήρε ξανά την πρωτιά, μπροστά από τους Hulkenberg, Vettel και Button.

Ο Hamilton δεν είχε καλό πρώτο sector κι έπεσε στην 10η θέση, αλλά ο Βρετανός πέρασε έστω και οριακά στη συνέχεια. Αντίθετα, αυτοί που αποκλείστηκαν ήταν οι Grosjean, Kvyat, Perez, Raikkonen, Gutierrez και  Nasr.

Q3

Η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν 33°C και η αγωνιστική γραμμή είχε σχεδόν στεγνώσει. Τα πολύ μαλακά ελαστικά ήταν η γενική επιλογή και ο Hamilton σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1:20.1, σχεδόν 4 δέκατα ταχύτερα από τον Rosberg, ενώ ο Ricciardo έχασε χρόνο στην τελευταία στροφή, βγαίνοντας για λίγο εκτός, με αποτέλεσμα την τρίτη θέση.

Ο Rosberg μείωσε στο ένα δέκατο, ενώ ο Vettel πάτησε στα νερά στην τελευταία στροφή, έτσι αναγκάστηκε να διορθώσει και να χάσει χρόνο, σημειώνοντας το 5ο ταχύτερο πέρασμα. Ο Alonso ήταν 6ος και οι Red Bull σταθερά στις θέσεις 3 και 4.

Το χρονόμετρο πλησίαζε στον μηδενισμό, επομένως και οι 10 οδηγοί ήταν στην πίστα για την τελευταία τους προσπάθεια. Ο Alonso έκανε τετ-α-κε και ο Hamilton αναγκάστηκε να κόψει κάτι που δεν έκανε ο Rosberg, καθώς δεν ήταν υποχρεωμένος.

Ο Γερμανός ήταν ταχύτερος στο δεύτερο κομμάτι, έτσι ανέβηκε στην κορυφή, χωρίς να αλλάξει κάτι ουσιαστικό κάτω από την κορυφή.

Ο αυριανός αγώνας θα ξεκινήσει στις 15:00 ώρα Ελλάδας.