chademo-charger-fleet

Το ηλεκτροκίνητο Nissan Leaf ίσως να μην τα πάει και τόσο καλά στις ΗΠΑ, αλλά στην Ιαπωνία τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα, όχι μόνο για την Nissan, αλλά και γενικότερα για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Στο EVolution, το newsletter της Nissan για τα ηλεκτροκίνητα, αναφέρει πως οι σταθμοί ταχυφόρτισης CHAdeMO (CHArge de MOve), έχουν φτάσει την “κρίσιμη μάζα” στην χώρα του ανατέλλοντος ηλίου, έτσι ώστε να εξαλειφθεί το άγχος της αυτονομίας και ευχαριστεί την κυβέρνηση, την Sumitomo και την NEC για τις εντατικές προσπάθειές τους τα τελευταία χρόνια.

Πλέον με 7.000 σταθμούς, ήτοι έναν σταθμό ανά 17 τετραγωνικά χιλιόμετρα, βλέπουμε πως η αύξησή τους είναι δραματική σε σχέση με το 2014 που υπήρχαν 2.800, ή τους 1.000 το 2011, πόσο μάλλον τους 312 που υπήρχαν όταν παρουσιάστηκε το Leaf, το 2010.

Αυτό σημαίνει πως το 60% των ταχυφορτιστών παγκοσμίως βρίσκεται στην Ιαπωνία και οι οδηγοί του Leaf δεν χρειάζεται να ανησυχούν μήπως μείνουν από ρεύμα! Πολύ πιο πίσω από την Ιαπωνία βρίσκονται οι ΗΠΑ με 1.800 σταθμούς, αλλά και πολύ μεγαλύτερη έκταση και έπεται Ηνωμένο Βασίλειο και Γαλλία με 1.350 σταθμούς συνολικά και για τις 2 ευρωπαϊκές χώρες.

Βέβαια το κατά πόσο είναι αρκετοί 7.000 σταθμοί, μένει να αποδειχθεί στην πράξη καθώς αν και φαίνονται πολλοί, είναι ένας σταθμός ανά 18.000 κατοίκους, όταν στις ΗΠΑ, με 170.000 βενζινάδικα, αντιστοιχεί ένα βενζινάδικο σε κάθε 1.900 Αμερικάνους.

Η ίδια η CHAdeMO δήλωσε τον προηγούμενο μήνα πως επεξεργάζεται την εισαγωγή ενός πρωτοκόλλου ταχυφόρτισης για τα EV που μπορούν να διανύσουν τουλάχιστον 200 μίλια (360 χλμ) με μια φόρτιση, με τους πρώτους σταθμούς να τοποθετούνται στις αρχές του 2017. Ανέφερε επίσης πως προτίθεται να τοποθετήσει 500 ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του 2016.