mitsubishi motors

Ύστερα από το ξέσπασμα του σκανδάλου της Mitsubishi για παραποίηση των δεδομένων κατανάλωσης καυσίμου για όλα τα μοντέλα της από το 1991, το οποίο έφερε στο φως, η Nissan όπου αργότερα εξαγόρασε το 34% της εταιρείας, η Mitsubishi προσέλαβε ερευνητές για να ανακαλύψουν τους υπεύθυνους για το σκάνδαλο.

Πρόσφατη αναφορά της επιτροπής υποστηρίζει πως, στελέχη της Ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας είχαν προειδοποιηθεί-παροτρυνθεί το 2005 από έναν νέο τότε υπάλληλο της εταιρείας, να μιλήσει ανοιχτά και να παραδεχθεί το λάθος της.

Ο εργαζόμενος, που προσδιορίζεται στην έκθεση ως F, πίεσε τα στελέχη να είναι ειλικρινή κατά τη διάρκεια ενός εργαστηρίου της εταιρείας τον Φεβρουάριο του 2005, με την Asahi Shimbun να αναφέρει πως, ο τότε, νέος εργαζόμενος, είπε σε 20 υπαλλήλους της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων και ανώτερων μελών του τμήματος ελέγχου απόδοσης, ότι ο τρόπος που η Mitsubishi μετρούσε την οικονομία καυσίμου, ήταν διαφορετική από τη μέθοδο της κυβέρνησης. Ωστόσο όμως τα υψηλόβαθμα στελέχη αντί να υποστηρίξουν τις δράσεις και λεγόμενα του F, δήλωσαν πως δεν θυμούνται να συνέβη κάτι τέτοιο, με την τετραμελή ερευνητική επιτροπή, να μην πιστεύει τους ισχυρισμούς τους, και στην έκθεση να γράφεται το εξής:

Είναι δύσκολο να δεχτούμε τις εξηγήσεις τους, πως δεν έχουν αναμνήσεις, καθώς ένας νέος υπάλληλος που επισημαίνει ένα τέτοιο πρόβλημα πρέπει να είχε ισχυρές επιπτώσεις.

osamu_masuko_mitsubishi

Παρόλα αυτά, δεν υποδεικνύουν μονάχα οι παρατηρήσεις του F, πως τα στελέχη της εταιρείας εθελοτυφλούσαν του επικείμενου σκανδάλου, αφού σε ένα ερωτηματολόγιο το 2011, αρκετοί ήταν οι εργαζόμενοι που υπέβαλαν απαντήσεις στις οποίες υποστηριζόταν ότι η εταιρεία παραποιούσε στοιχεία. Όμως, σύμφωνα με την έκθεση της επιτροπής, το τμήμα ανάπτυξης της Mitsubishi εξέδωσε αργότερα, έκθεση στην οποία αρνείται ότι υπήρχε ένα τέτοιο πρόβλημα, την οποία τα στελέχη της εταιρείας αποδέχθηκαν αμέσως.

Τέλος το Ιαπωνικό μέσο προσέθεσε πως ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mitsubishi, Osamu Masuko, κατά την διάρκεια εσωτερικής έρευνας (η οποία αρνήθηκε τις παρατηρήσεις του F) αποκαλύφθηκε ότι η εταιρεία δεν ακολουθούσε τους κυβερνητικούς κανόνες σχετικά με τις μετρήσεις της οικονομίας καυσίμου από το 1991. Με τον Masuko να δηλώνει:

Έχουμε εμφανή έλλειψη στον καθορισμό των απαραίτητων διαδικασιών για την ανίχνευση και αντιμετώπιση εσωτερικών προβλημάτων της εταιρείας. Από εδώ και στο εξής θα πρέπει να αποφασίσουμε για το πώς θα αλλάξουμε τον τρόπο σκέψης μας.