Mitsubishi Motors Corp President Osamu Masuko attends a news conference at the company headquarters in Tokyo April 25, 2013. Mitsubishi Motors Corp's net profit rose 58.7 percent year-on-year to hit a record of 38.0 billion yen ($382.4 million) in the financial year ended March, helped by the yen's rapid depreciation, cost cuts and Japan's green car subsidies. REUTERS/Toru Hanai (JAPAN - Tags: BUSINESS TRANSPORT)

Κάνοντας μια μικρή ανακεφαλαίωση, τον περασμένο Απρίλιο ξέσπασε το σκάνδαλο της Mitsubishi με τα παραποιημένα στοιχεία της κατανάλωσης καύσιμου για όλα τα μοντέλα της από το 1991. Το σκάνδαλο αποκαλύφθηκε από την Nissan, εταιρεία που συνεργάζονταν για την παραγωγή minicars που απευθύνονταν στην Ιαπωνική αγορά, με την ίδια εταιρεία να εξαγοράζει αργότερα το 34% της Mitsubishi.

Από την στιγμή που ξέσπασε το σκάνδαλο, η Mitsubishi προσέλαβε ερευνητές για να ανακαλύψουν τους υπεύθυνους για το σκάνδαλο που έπληξε τόσο πολύ το όνομα της εταιρείας, με αυτούς να ήταν τρεις πρώην εισαγγελείς και ένας πρώην διευθυντής της Toyota.

Σήμερα, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα των ερευνητών, οι οποίοι ρίχνουν τις ευθύνες στην διοίκηση της εταιρείας, λέγοντας πως είχαν κακή επικοινωνία μεταξύ τους, ήταν πολύ χαλαροί στον τρόπο που διαχειρίζονταν την εταιρεία, καθώς και την πίεση που ασκούσαν στους μηχανικούς για να βελτιώσουν την αποδοτικότητα στην κατανάλωση καύσιμων, αλλά και τους μειωμένους πόρους που έστελναν σε αυτούς.

Στην ίδια έρευνα αναφέρεται ότι η έκτη μεγαλύτερη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, δεν είχε καταφέρει ποτέ να συσπειρώσει τους υπαλλήλους της, από προηγούμενα σκάνδαλα από το 2000, όταν η εταιρεία απέκρυπτε παράπονα πελατών για πάνω από δύο δεκαετίες.

Η εταιρεία, από το 2004 και μετά, επικεντρώθηκε στις περικοπές δαπανών, όταν παραδέχτηκε ότι έκανε μυστικές ανακλήσεις, με τις δαπάνες να μειώνονται από το τμήμα σχεδίασης κινητήρων, ώστε να καταφέρει να κρατήσει την εταιρεία ανταγωνιστική. Αυτό σήμαινε ότι οι μηχανικοί της εταιρείας, έπρεπε να κάνουν μικρο-αλλαγές στους ήδη υπάρχοντες κινητήρες για να αποκτήσουν μεγαλύτερη απόδοση καυσίμου. Αυτό οδήγησε τους υπαλλήλους να διαχωρίσουν την θέση τους από την διοίκηση, μιας και δεν μπορούσαν να τους πουν για τους ανέφικτους στόχους που τους επέβαλλαν.

Ο Yoshiro Sakata, μέλος της ομάδας των ερευνητών, αναφέρει:

Αυτή η εταιρεία δεν έχει λάβει μια ενωμένη, συνεργατική προσέγγιση για την ανάπτυξη αυτοκίνητων και αυτός ήταν ένας βασικός παράγοντας πίσω από τις πλαστογραφίες.

Στην ίδια έρευνα αναφέρεται, πως η Mitsubishi σε δύο περιπτώσεις απέτυχε να αντιμετωπίσει την χειραγώγηση των αποτελεσμάτων κατανάλωσης σε αυτοκίνητα, όταν η καταγγελία έγινε από τους ίδιους τους εργαζόμενους. To 2005, στελέχη της εταιρείας απέλυσαν έναν νέο υπάλληλο όταν ανέφερε για το θέμα της χειραγώγησης, ενώ σύμφωνα με μια άλλη έρευνα του 2011, ούτε τότε είχαν καταφέρει να περάσουν μια κοινή γραμμή για το θέμα αντιμετώπισης συμμόρφωσης των παραποιημένων στοιχείων.

Όταν αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο, η Mitsubishi ανέστειλε για τρεις μήνες την παραγωγή των minicars με αποτέλεσμα η μετοχή της να κάνει βουτιά και η εταιρεία να έχει πλέον σημαντικές ανάγκες για ρευστότητα. Έτσι η Nissan εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία να αγοράσει την εταιρεία σε μικρότερη τιμή από την πραγματική της αξία και το έκανε αποκτώντας το 34% έναντι 1,9 δις ευρώ.

Μέσα στην έκθεση υπάρχουν πέντε βελτιώσεις που συστήνονται για την εταιρεία και αυτές είναι η αναδιοργάνωση του τμήματος ανάπτυξης, η αυστηρότερη συμμόρφωση, μεγαλύτερη διαφάνεια, καλύτερη κατανόηση του νόμου καθώς και μεγαλύτερη προθυμία για να ανακαλύψουν και να αντιμετωπίσουν τις παραβάσεις.