deltawingroadcar01

Αν έχεις δει στο παρελθόν το DeltaWing, σίγουρα το θυμάσαι για το ιδιαίτερο σχήμα του. Aν όχι, αυτό που βλέπεις ενδέχεται να είναι η έκδοση δρόμου αυτού, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της η DeltaWing Technology Group.

Η ιστορία του ξεκινάει από το 2009, όταν αρκετοί παράγοντες του αμερικάνικου μηχανοκίνητου αθλητισμού, μεταξύ αυτών ο Don Panoz και ο Chip Ganassi, θεώρησαν πως το νέο Indycar που θα επιλέγαν για την σεζόν του 2012, έπρεπε να είναι πρωτοποριακό και ίσως κάτι εντελώς διαφορετικό από την F1. Τότε ήταν που παρουσίασαν το DeltaWing. Το όνομα είναι προφανές πως προέρχεται από την δελτοειδή κάτοψη του οχήματος με το στενότατο μετατρόχιο εμπρός και το φαρδύ πίσω. Έχοντας Cd μόλις 0.35, πραγματικά πολύ μικρός για αγωνιστικό αυτοκίνητο και όλο το downforce να προέρχεται από το πάτωμα, δεν είχε αεροτομές δηλαδή.

Τελικά, οι αρχές του IRL απέρριψαν το φιλόδοξο σχέδιο και έτσι η Dallara παρέχει μονοθέσια στον κορυφαίο θεσμό μονοθεσίων της Αμερικής, αλλά το σχέδιο τράβηξε αρκετή δημοσιότητα με αποτέλεσμα η Nissan να το χρηματοδοτήσει για να αγωνιστεί το 2012 στις 24 ώρες του Le Mans σαν πειραματικό, δηλαδή χωρίς να υπάρχει βαθμολογικό ενδιαφέρον. Ο ρυθμός του ήταν αρκετά αξιοπρεπής αφού γύρισε στους χρόνους των LMP2, μέχρι που εγκατέλειψε λόγω σύγκρουσης. Έκτοτε η Nissan εν μέσω μηνύσεων αποτραβήχτηκε από το project, αλλά αυτό συνέχισε να εξελίσσεται και να αγωνίζεται από τους αρχικούς συντελεστές, που δημιούργησαν και την DeltaWing Technology Group. Η Nissan με την σειρά της παρουσίασε τα ZEOD RC και το BladeGlider, με τις ομοιότητες να είναι εμφανείς. Κάτι, που όπως φαίνεται, προκάλεσε την αντίδραση του Don Panoz που φέρεται να δήλωσε:

Έχουμε την αποκλειστική ιδιοκτησία του DeltaWing σαν αρχιτεκτονική και σαν πνευματικά δικαιώματα. Και η Nissan δεν έχει ούτε το DeltaWing IP, το πιο αποδοτικό ηλεκτρομοτέρ παγκοσμίως, από την DHX Automotive, ούτε κάποιο από τα αγωνιστικά που τρέξαν όλα αυτά τα χρόνια.

Τώρα όμως που ετοιμάζουν μια έκδοση δρόμου για το DeltaWing, ίσως είναι καιρός ο Panoz και οι συνεργάτες του να τα βρουν με την Nissan, δεδομένης της κυριαρχίας της στην κατασκευή, διανομή και πώληση οχημάτων. Ο άλλος δρόμος είναι γνωστός στον Panoz όπου ήδη φτιάχνει αυτοκίνητα δρόμου με το όνομά του.