Renault_logo


Μέλη γαλλικής κρατικής έρευνας αποκάλυψαν έκθεση της κυβέρνησης της χώρας τους, που παρέλειπε σημαντικές λεπτομέρειες στο πως τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα της Renault ήταν σε θέση να εκπέμπουν λιγότερους ρύπους, όταν αυτά υποβάλλονται σε επίσημο έλεγχο.

Η έκθεση της έρευνας, η οποία δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ορισμένα μοντέλα της Renault εξέπεμπαν 9 έως 11 φορές υψηλότερα NOx από τα όρια της ΕΕ.

Τρία από τα 17 μέλη της επιτροπής δήλωσαν ότι η έκθεση δεν περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία των ευρημάτων τους, συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι η “παγίδα”  NOx στο Renault Captur μπήκε σε διαδικασία overdrive, όταν το αυτοκίνητο ήταν προετοιμασμένο για δοκιμές εκπομπών, αλλά όχι κατά τη διάρκεια κανονικών συνθηκών οδήγησης, εμφανίζοντας διαφορές μεταξύ πραγματικών και εργαστηριακών μετρήσεων.

Renault-Captur_2014

Τα μέλη της επιτροπής ανέφεραν ότι δεν είχαν καμία απόδειξη ότι η Renault χρησιμοποιεί συσκευή παρόμοια με της Volkswagen, υποστηρίζοντας μόνο ότι θα πρέπει να διεξαχθούν περαιτέρω έρευνες, για να μάθουν γιατί τα αυτοκίνητα είχαν διαφορετικές εκπομπές κατά τη διάρκεια της δοκιμής.

Αλλά οι παραλείψεις οδήγησαν τα μέλη να υποψιάζονται ότι η κυβέρνηση θα μπορούσε να είναι πολύ επιεικής, εξαιτίας της κατοχής του 20% των μετοχών της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Charlotte Lepitre, στέλεχος της France Nature Environnement, γαλλικής περιβαλλοντικής ομάδας, που ανήκε στην επιτροπή δήλωσε σχετικά:

Η έκθεση γράφτηκε από το κράτος και αυτό θα αποφασίσει τι θα παραμείνει εμπιστευτικό.

H Renault δια στόματος του τεχνικού της διευθυντή, Gaspar Gascon Abellan, έχει διαψεύσει εμφατικά και κατηγορηματικά ότι η εταιρία του έχει παραποιήσει τις τιμές εκπομπών των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και δεν έχει χρησιμοποιηθεί κανένα αντίστοιχο λογισμικό.