nami-minibus

Η Ρωσία είναι μια τεράστια χώρα με πολύ ιδιαίτερη κουλτούρα, άγνωστη στους περισσότερους από εμάς. Πράγματα που εδώ θεωρούνται οικουμενικά, όπως η Google, δεν έχουν τόσο μεγάλη διείσδυση εκεί. Οι εταιρείες Yandex και Kamaz είναι άγνωστες σε εμάς, αλλά είναι τα Ρώσικα αντίστοιχα της Google και της Scania. Καλά την Kamaz ίσως την έχεις ακούσει σε κάνα rally Dakar όπου έχει σαρώσει τα κύπελλα στις κατηγορίες των φορτηγών. Η Yandex λοιπόν, ως άλλη Google, θέλει να δημιουργήσει software για αυτόνομη οδήγηση και σε συνεργασία με την Kamaz να φτιάξει ένα mini bus.

Οι προδιαγραφές αυτού θα είναι χωρητικότητα 12 ατόμων και ακτίνα δράσης περίπου 200 χιλιόμετρα. Όπως υποψιάζεσαι θα είναι ηλεκτρικό. Παρά το γεγονός πως υπάρχει πληθώρα αντίστοιχων project ανά τον κόσμο, δεν γνωρίζω κάποιο που να χρησιμοποιεί θερμικό κινητήρα. Στο εγχείρημα της Yandex συμμετέχει και το κρατικό κέντρο ερευνών κινητήρων και αυτοκίνησης, της χώρας. Οι ομοιότητες με τα αντίστοιχα φινλανδικά αυτόνομα λεωφορεία είναι εμφανείς και η Yandex θα προσφέρει εφαρμογή στο κινητό όπου θα επιτρέπει τους χρήστες να αιτούνται διαδρομές και τα minibus να προσαρμόζουν τις διαδρομές τους έτσι ώστε να μπορούν να εξυπηρετούν μεγαλύτερο όγκο επιβατών στο λιγότερο δυνατό χρόνο.

Οι δοκιμές θα αρχίσουν σε κλειστούς δρόμους στις αρχές του 2017 και προσωπικά θεωρώ πως το project αυτό ίσως είναι ένα σημείο καμπής στης αυτόνομη οδήγηση διότι οι συνθήκες που θα κληθούν να προσαρμόσουν τα οχήματά τους οι Ρώσοι επιστήμονες, είναι οι πλέον απαιτητικές. Χαμηλές θερμοκρασίες, ολισθηρότητα, κακό οδόστρωμα, μικρή ορατότητα, μεγάλες αποστάσεις, μεγάλα μποτιλιαρίσματα, συχνά ατυχήματα, επιθετική οδήγηση, η Ρωσία τα έχει όλα αυτά και όλα αυτά θα κλιθεί να αντιμετωπίσει ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος του ρώσικου αυτόνομου οχήματος. Οπότε αν τα καταφέρουν στην Ρωσία, τότε η υπόθεση της αυτόνομης οδήγησης θα έχει κάνει ένα πολύ μεγάλο βήμα προς τα εμπρός.