The new BMW 6 Series Convertible - design process: Sketching, Christian Bauer (Interior Designer BMW 6 Series Convertible) sketching the interior of the new BMW 6 Series Convertible (11/2010).


Αφού είδαμε λοιπόν το concept να παίρνει σάρκα και οστά εξωτερικά, ήρθε η ώρα να πάμε στο επόμενο στάδιο. Πάμε λοιπόν να δούμε τι άλλο χρειάζεται για να φτάσουμε κοντά στο μοντέλο παραγωγής.

Σχεδιασμός και Διαμόρφωση Εσωτερικού

Το εσωτερικό του concept συνήθως αναλαμβάνει ο αρχικός σχεδιαστής έτσι ώστε να βγει μια πλήρης εικόνα σύμφωνα με το όραμα του σχεδιαστή. Όπως και στον εξωτερικό σχεδιασμό, έτσι και το εσωτερικό θα δεχθεί πολλές τροποποιήσεις από κάποια υπό-ομάδα που θα έχει τεθεί υπεύθυνη από την εταιρία με σκοπό να ελεγχθούν οι χώροι του εσωτερικού κυρίως, και να εναρμονιστεί το εσωτερικό σχεδιαστικά με το εξωτερικό. Έπειτα, τα σχέδια θα περάσουν από το χαρτί σε ψηφιακή μορφή, και ακόμα αργότερα CAD σχέδια (Computer-aided design). Αφού έχουν ολοκληρωθεί τα σχέδια, σειρά έχουν τα μοντέλα από άργιλο, συνήθως 3-4 έτσι ώστε να υπάρχουν επιλογές και να ελεγχθούν όλα τα ενδεχόμενα. Σε αυτό το στάδιο τα πάντα θα περάσουν από λεπτομερή ανάλυση, όπως για παράδειγμα η αίσθηση του εσωτερικού και των διαφόρων επιφανειών που περιτριγυρίζουν τους επιβάτες της καμπίνας.

Επιλογή Χρωμάτων και Υλικών

Αφού λοιπόν έχουν παρθεί οι αποφάσεις για τον τελικό εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό, σειρά έχουν τα υλικά που θα ντύσουν το εσωτερικό κυρίως αλλά και το εξωτερικό (π.χ carbon πάνελς). Οι εταιρίες έχουν συνήθως στο δυναμικό τους ομάδες που αναζητούν συνεχώς νέα υλικά σε μία προσπάθεια να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό, αλλά και να μειώσουν τα κόστη (ένα πρόκειται για κάποιο συμβατικό μοντέλο). Μετά την επιλογή των υλικών, σειρά έχουν τα χρώματα (εσωτερικού, εξωτερικού), και τα αξεσουάρ του εσωτερικού.

Ταμπλό και Οδηγικές Επιλογές

Μία εταιρία που σέβεται τον εαυτό της θέλει να παρέχει στον οδηγό μια όσο το δυνατόν καλύτερη οδηγική εμπειρία. Έτσι λοιπόν, σε αυτό το στάδιο, η σχεδιαστική ομάδα τεστάρει ασταμάτητα την χρηστικότητα της κονσόλας και το κατά πόσο αυτή και οι λοιπές επιλογές είναι φιλικές προς τον οδηγό, αλλά και αν αισθητικά είναι στα στάνταρ που επιθυμούν. Επίσης, σε αυτό το στάδιο σχεδιασμού, τοποθετούνται οι οποιεσδήποτε εργονομικές λεπτομέρειες που έχουν τελειοποιηθεί χρησιμοποιώντας μοντέλα από άργιλο ή και πλαστικό σε πλήρη κλίμακα. Το συγκεκριμένο στάδιο είναι πολύ κρίσιμο, διότι όχι μόνο έχει ήδη γίνει πολύ μεγάλη πρόοδος, αλλά το τμήμα του μάρκετινγκ θα κάνει την εμφάνιση του. Η ομάδα του μάρκετινγκ παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην σχεδίαση καθώς είναι εκείνη πού μετράει τον σφυγμό της αγοράς και επίσης γνωρίζει τι υλικά πρέπει να χρησιμοποιηθούν έτσι ώστε το αυτοκίνητο να είναι όσο το δυνατόν πιο ελκυστικό γίνεται στην ψυχολογία του υποψήφιου αγοραστή.

Αξιολόγηση και Βελτιστοποίηση Υλικών

Αφήνουμε την αισθητική και το design στην άκρη και εδώ η εταιρία θα περάσει σε εξονυχιστικό έλεγχο των υλικών όχι ως προς την αίσθηση, αλλά ως προς την αντοχή αυτών ενάντια στον χρόνο. Για παράδειγμα, πρέπει να είναι σίγουρο πως τα χρώματα δεν ξεβάφουν γρήγορα, πως τα υλικά δεν είναι εύθραυστα. Τα τεστ αυτά θα γίνουν υπό ποίκιλες συνθήκες (π.χ έντονο κρύο, έντονη ζέστη κλπ). Και κάπου εδώ τα ρομπότ κάνουν την εμφάνιση τους. Χρησιμοποιώντας ρομποτικά χέρια οι εταιρίες προσπαθούν να μιμηθούν το ανθρώπινο χέρι και την φθορά που θα προκαλούσε αυτό ανάλογα τις συνθήκες και την χρήση. Αν τα επιλεχθέντα υλικά δεν περάσουν τα τεστ, τότε κάποια άλλη επιλογή θα περάσει στο προσκήνιο.

Το Εσωτερικό συναντά το Εξωτερικό

Σαν αδέρφια που χωρίστηκαν στην γέννα, το εσωτερικό και το εξωτερικό κομμάτι θα συναντήσουν επιτέλους το ένα το άλλο, για πρώτη φορά και το πρότζεκτ αποκτά και επίσημα το όνομα concept. Αφού λοιπόν αισθητικά τα πάντα δείχνουν οκ, ήρθε η ώρα για τις μηχανολογικές επιλογές του concept.

To be continued… με το 3ο και τελευταίο μέρος!