Porsche 989 sedan2

Ας γυρίσουμε λίγο πίσω στο χρόνο. Εκεί στα τέλη της δεκαετίας του ’80 η Porsche δεν περνούσε και τις καλύτερες μέρες στην ιστορία της και βρέθηκε ένα βήμα πριν βάλει λουκέτο. Η 911 δεν μπορεί να πάρει έγκριση τύπου στις ΗΠΑ, λόγω εκπομπών ρύπων και στάθμης θορύβου, ενώ οι πωλήσεις των 944 και 928 δεν πηγαίνουν καθόλου καλά. Ο Ferdinand Porsche έβλεπε πως τα σπορ αυτοκίνητα δεν ήταν της μόδας και αποφάσισε να βρει διέξοδο με το project 989 ζητώντας από το Δ.Σ της εταιρείας να φτιάξουν ένα “learjet για το δρόμο”.

Έτσι το 1988, ξεκινά η δημιουργία της 989 που βασίζεται στην σχεδίαση της 911 και αποτελεί πρόγευση της 996 που θα παρουσιαστεί 1996 και με αυτό το μοντέλο η Porsche θέλει να αντικαταστήσει την 928. Επικεφαλής του project ήταν ο Dr. Ulrich Bez, μηχανικός της Porsche, ο οποίος ήθελε το αυτοκίνητο να είναι πολυτελές και άνετο, αλλά να προσφέρει μια περισσότερο σπορ αίσθηση από τα μεγάλα σεντάν της Mercedes και της BMW. Το αυτοκίνητο ήταν πισωκίνητο και φορούσε ένα 8-κύλινδρο 3,6 λίτρων υδρόψυκτο κινητήρα με 300 άλογα.

Στα τέλη του 1991 και ενώ οι πωλήσεις της 928 παρουσιάζουν σημαντική κάμψη, συνεδριάζουν τα στελέχη της εταιρείας για να δουν αν είναι βιώσιμη η ιδέα της 989. Μετά την συνεδρίαση η εταιρεία αποφασίζει να μην συνεχίσει την εξέλιξη της 989, μιας και η εταιρεία είχε χαμηλή κερδοφορία την περίοδο 1989-1991, με το μοντέλο να λέγεται πως θα είναι επικίνδυνο για το μέλλον της εταιρείας και θα χρειάζονταν να δαπανήσει ακόμα περισσότερα χρήματα από αυτά που είχε δαπανήσει για την εξέλιξη του. Το τέλος της 989 ήρθε τον Ιανουάριο του 1992, όταν σταμάτησε εντελώς η ανάπτυξη του μοντέλου.

Porsche 989 sedan7

Μετά την κατάργηση της 989, η εταιρεία υποστήριξε πως το μοναδικό πρωτότυπο καταστράφηκε αλλά κάποια χρόνια αργότερα ανακαλύφθηκε ότι τα στελέχη έλεγαν ψέματα και το πρωτότυπο βρίσκονταν στην αποθήκη της εταιρείας, με την Porsche να μην την ανακοινώνει ή να μην την εμφανίζει δημοσίως. Η εμφάνιση της 989 είναι αρκετά σπάνια, αλλά στο πρόσφατο Goodwood revival η 989 έκανε την εμφάνιση της δίπλα σε μια πρωτότυπη 915.

Τότε η ιδέα μιας 4θυρης Porsche τους άφησε όλους άναυδους, ενώ και η πρώτη γενιά της Panamera δεν ενθουσίασε τους οπαδούς της εταιρείας. Η δεύτερη γενιά της Panamera δέχτηκε πολύ καλύτερες κριτικές και πλέον θυμίζει περισσότερο μια τετράθυρη 911 όπως συνέβη και με το Project 989.  Δεν ξέρουμε πως θα ήταν το μέλλον της εταιρείας αν έβγαζε τότε στην παραγωγή την 989 ή αν ήταν σωστή η απόφαση, αλλά πλέον η Panamera θεωρείται από τους στυλοβάτες της εταιρείας σε πωλήσεις μαζί με τα Cayenne και Macan.

  • Renesis1

    Να αντικαταστήσουν την 928 με τούτο?!… Τελικά πήραν τη σωστή απόφαση…

  • SAMURAI-66

    Εχουν στο αιμα τους την αισθητικη του βατραχου….μαυρα χαλια!! https://uploads.disquscdn.com/images/4fb32b278902972401e3f8578ca5e32d1c00e719ad989f4f6e70b70e70880f3f.jpg

    • panos

      ευτυχως που υπαρχουν οι συμπαθεις μας απο τα μακρινα νησια που με την αισθητικη
      που τους χαρακτηριζει κατασκευαζουν πανεμορφες κουκλες για να ομορφαινουν την
      ασχημια των δρομων που προκαλουν τα ασχημοπαπα βορειας καταγωγης..
      https://www.autoblog.gr/2016/09/14/h-toyota-anakalei-7600-prius-logo-problhmatos-ston-aerosako-synodhgou/
      https://www.autoblog.gr/wp-content/uploads/2016/02/First_Drive_Toyota_Prius_116-696×465.jpg

    • Mika

      Μη με τρομαζεις βραδυατικα. Ειχα ενα ασπρο τετοιο τις προαλλες μπροστα μου, μ μου ερχοταν να το κουτουλησω και να το πεταξω απεναντι!!!

    • manowar

      τι αυτο ηταν μονο αυτο εβαλες απο κει ;;;βαριεσαι μου φαινεται

    • panos

      αυτο μετραει για πολλα :ρ

    • manowar

      χαχαχαχα

    • panos

      εχει την πρωτη θεση των πωλησεων στην ιαπωνια, στην δευτερη
      κ τριτη ειναι παλι τογιοτα, στις φωτο ειναι το sienta που κατεχει την
      τριτη θεση..
      http://sphm-torque-site-production.s3-ap-southeast-1.amazonaws.com/2015/12/Sienta_1-750×469.jpg
      http://s2.paultan.org/image/2016/08/2016-Toyota-Sienta-2-e1471507229102.jpg

    • manowar

      πωωωω με στραβωσες παναθεμα σε..τι ειναι αυτοι εκει κατω ρε;;

    • panos

      καλο ε ? τα θελεις ομως κ συ :ρ

    • panos

      καλο ε ? τα θελεις ομως κ συ :ρ

    • manowar

      καλα αβερελ ,,,κοιταχτε μην κλεισετε τα εργοστασια επιδη θα σας εχουν παρει την δουλεια οι κορεατες λογο γελοιων υπαρξεων με ροδες [[αυτοκινητα δεν τα λεω]]…. ασε καταμερος την πορσε..δεν εχει πορσε η ιαπωνια..

    • panos

      εχει πορσε στην ιαπωνια, μαλιστα υπαρχει γιαπωνεζος πολυ γνωστος που
      ασχολειται με πορσε, χωρις κομπλεξ παρα μονο με αγαπη κ παθος..
      https://www.youtube.com/watch?v=6KWBl_8trds

    • Thenoone

      χαχαχα η αλήθεια είναι ότι μοιάζει με βάτραχο η κόκκινη 911

  • manowar

    πολυ ασχημη.δεν ξερω φταιει που σιχαινομαι τις 4 πορτες γενικοτερα…ειναι μερικα αυτοκινητα που δεν αξιζουν το εμβλημα που εχουν στο καπο οση τεχνολογια και να κουβαλουσαν…

  • mixalhs7

    Η 989 (σε αντίθεση με την παναμερα) δεν μπορούσε να επιτύχει οικονομίες κλίμακας και ευτυχώς που το κατάλαβαν νωρίς τότε στο ΔΣ.
    Έτσι το βάρος έπεσε στη μεγάλη αναδιοργανωση της γραμμής παραγωγής στα πρότυπα της ΤΟΥΟΤΑ, στην υπό τον Dr. Ulrich Bez (ο οποίος έσωσε στη συνέχεια την Aston Martin) δημιουργία της θρυλικής 993 (μετά από μεγάλη πίεση των Αμερικανικών owners club για να μην καταργηθεί η 911) και την αφοσίωση της εταιρειας σε προϊόντα που υπηρετούν πιστά τις οικονομίες κλίμακας με πρώτο παράδειγμα την 986 boxster η οποία άνοιξε το δρόμο προς την κερδοφορία.

  • Smartass

    Θα μπορούσε να υπάρχει συνέχεια-εξέλιξη αν προπάτορας των Porsche είχε βγει 4πορτος.
    :D

    https://uploads.disquscdn.com/images/8ac9fd31d180b4b7f4afbefa8d01db580d856b2d92f3d72c86aec49ebbd2b3ec.jpg