internal-combustion

Αυτή την στιγμή ο κλάδος των μεταφορών εκπέμπει το 14% των αερίων του θερμοκηπίου και για να μειωθεί αυτό το ποσοστό, απαιτείται δραστική μεταστροφή προς οικολογικότερα οχήματα. Μέρος αυτής της λύσης θεωρούν πολλοί πως είναι η κατάργηση των μηχανών εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ). Με τους στόχους που έθεσαν το 2015 οι ηγέτες των μεγαλύτερων κρατών το τελευταίο θερμικό όχημα θα πωληθεί το 2035 και ως το 2050 θα έχουν εξαφανισθεί από τους δρόμους. Το συμπέρασμα αυτό είναι απόρροια μελέτης του Climate Action Tracker (CAT) και σημαίνει πως τα επόμενα χρόνια πρέπει να γίνουν τεκτονικές αλλαγές για να επιτευχθούν τόσο φιλόδοξοι στόχοι.

Η συνάντηση των ηγετών στο Παρίσι, το 2015, υπό την αιγίδα του Ο.Η.Ε, έθεσε ως στόχο την μείωση της υπερθέρμανσης του πλανήτη “αρκετά” κάτω των 2 βαθμών Κελσίου, σε σχέση με την προβιομηχανική περίοδο. Αυτό ίσως όμως να μην είναι αρκετό και να πρέπει να θέσουμε ως όριο τους 1,5 βαθμούς Κελσίου. Για τους 2 βαθμούς, οι κυβερνήσεις πρέπει να μειώσουν στο μισό την κατανάλωση ορυκτών καυσίμων ως το 2030 και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα να φτάσουν να κατέχουν 50% μερίδιο της αγοράς.

Το 2035 όμως ίσως να είναι αργά, διότι η πρόβλεψη για το 2035 περιλαμβάνει την εφαρμογή τεχνολογιών αρνητικού αποτυπώματος διοξειδίου του άνθρακα, δηλαδή που καταναλώνουν περισσότερο απ’όσο εκπέμπουν, που δεν είναι ακόμα εφαρμόσιμες σε μεγάλη κλίμακα.

Η CAT, επισημαίνει πως η στροφή σε πιο “πράσινες” μεταφορές, πρέπει να συνοδευτεί και από αντίστοιχη φιλοσοφία στην ηλεκτροπαραγωγή. Οι Η.Π.Α, η Ε.Ε, η Ινδία, το Μεξικό, η Κίνα και η Βραζιλία είναι οι χώρες με τις μεγαλύτερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και τολμώ να πω, πως θα είναι δύσκολο να πειθαρχήσουν όλες αυτές οι χώρες με κάτι που ίσως επιβραδύνει σημαντικά την οικονομική τους ανάπτυξη. Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, η χώρα που θα κάνει τα μεγαλύτερα άλματα προόδου στον συγκεκριμένο τομέα είναι η Ιαπωνία.

Εγώ, να συμπληρώσω, πως όλοι αυτοί οι τόνοι άνθρακα που από το υπέδαφος (ορυκτά καύσιμα) πήγαν στον αέρα, πρέπει κάπως να απορροφηθούν και να γίνουν κάτι και αυτό το κάτι, μπορεί να είναι μόνο φυτά, οπότε σε όλη αυτή την προσπάθεια απαιτείται εκτεταμένη προσπάθεια αναδάσωσης και διαφύλαξης των δασών.

  • sotirisb

    Το 14℅ έχουν φαγωθεί όλοι να μειώσουν? Το υπόλοιπο 86 όχι?

    • Soko

      έλα ντε όλη έχουν κόλληση με τους ρύπους τον αυτοκίνητον για τα εργοστάσια δεν λένε τίποτα..

    • PanosA

      Ούτε για τα αεροπλάνα λένε κάτι! Να τα κάνουν ηλεκτρικά. Να σου λέει ο πιλότος ‘αγαπητοί επιβάτες πέφτουμε, ξέχασα να φορτίσω τις μπαταρίες’!

    • Βασιλης

      χαχαχαχαχαχαχ θεουλης

    • Soko

      χαχαχα πες τα πανο αυτα ειναι και φαντάσου ποσα καίνε τα αεροπλάνα και ποσα ταξίδια κανουν καθε μερα ασε τη νούμερα ρύπων βγάζουν

    • Νίκος Αϊβαλιώτης

      Κάποια στιγμή είχα διαβάσει ότι ένα αεροπλάνο σε μια ώρα πτήση μολύνει το περιβάλλον όσο 24.000 αυτοκίνητα σε εκείνη την ώρα (είχε θεσπιστεί η οδηγία EU2 τότε). Φυσικά το αεροπλάνο δυνητικά μπορεί να μεταφέρει 400-500 επιβάτες μέγιστο! Ενώ τα αυτοκίνητα μόνο 24.000-120.000 επιβάτες!
      Λοιπόν θάνατος στα μολυσματικά μιάσματα (αυτοκίνητα με κινητήρα ΜΕΚ).

    • anagnwsths

      Διάβασε να δεις το “γιατί” ….Έχεις μία αυτοκινητοβιομηχανία (έχει τα ισχυρότερα λόμπυ να δουλεύουν για πάρτυ της) στον δυτικό κόσμο. Επίσης η μεγαλύτερη αγορά της είναι ο δυτικός κόσμος.

      Ερώτηση : Πως εμποδίζεις μία ανταγωνιστική αυτοκινητοβιομηχανία εξ ανατολών να μπεί στην τεράστια αγορά σου , χωρίς να κατηγορηθείς απο τον WTO (παγκόσμιο οργανισμό εμπορίου) ? Στον οποίο έμπασες την μισή ανατολή με την υπεραισιοδοξία οτι θα τους πουλάς προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας χωρίς να μπορέσουν ποτέ να σε ανταγωνιστούν.

      Τότε ομάδα κρατών (Κίνα , Ινδία , Κορέα) απέκτησαν σημαντικό know how και φτιάξανε προϊόντα ελαφρός υποδεέστερα αλλά σημαντικά χαμηλότερης αξίας .

      Τότε τα λόμπυ πήραν φωτιά και βρήκαν την λύση στους ρύπους. Οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκουν την τεχνολογία και μετά προτείνουν νέες προδιαγραφές ρύπων όταν οι ανταγωνιστές τους στην ανατολή δεν ξέρουν καν τους νέους κανονισμούς.

      Φαντάσου να κατέβαζαν οι Ιάπωνες αμαξάρες με V6 – V8 (googlare να δεις μοντέλα V6-V8 των KIA , TOYOTA, MAZDA κτλ) τι τύχη θα είχαν τα διπλάσιας αξίας Audi BMW και Mercedes.

      Υ.Γ
      Mazda CX-9

    • Soko

      εχεις δικό εχεις άλλα ετσι είναι ο κόσμος και ετσι λειτουργεί και έτσι θα λειτουργεί μια ζωή άλλα να σου πω και κατι μετα κοιτά εγώ ποσοπικα δεν γουστάρω γερμανικά και ειχα μπει σε κατι golf και cla και μου αρεσαν αλλα τα γερμανικά θέλουν χρήμα κατι που δεν εχω και τα ανταλακτικα και γενικα τα σερβις ειναι ακριβά όποτε προτιμώ Ιαπωνα η κανέναν αλλο κατασκευαστή .. κοιτα με τους ρύπους το ειχα καταλάβει οτι καθε 2-3 χρονια τα κατεβαζαν πχ euro 3-4-5-6 οποτε αργα η γρήγορα θα λέγανε NO CO2 και γενικα ρυπη βγαλανε νομο και σιγα σιγα καθε Ευρωπαϊκή χορα το ακολούθησε μετα η λυσει ηταν ηλεκτρικό αυτοκίνητο ειναι η υβρογονο αλλα αυτο πιστευω θα παρει αρκετα ακομα χρονια…. Απλα φιλε ειμαι μεγαλως φαν τον ΜΕΚ και οταν βγαζανε τα πετρελαια μου αρεσει που ειχε κατι πλεονεκτηματα αλλα ποτε δεν πίστεψα οτι θα εβγαζε λιγοτερους ρηπους παντος οπος και να εχει στο δρομο θα βλεπεις πετρελαια και ας μην βγάζουν νεα μοντέλα η κατασκευαστες οπος κάποιους ηλικιωμένους οπος στην αμερικη εχουν κατι cammaro του 1972 και ακομα τα οδηγουν ..

    • JohnnyXP64

      η αληθεια ειναι οτι κανενα σοβαρο προτοκολο δεν εφαρμοζει κανενα εργοστασια κυριως τα βραδυα και σε χωρες οπως λατιν. Αμερικη, Ελλαδα, Κινα κτλ κτλ κτλ κτλ. οχι μονο καταστρεφουν την ατμοσφειρα αλλα εχουν παρα πολλες φορες και τοξικα΄ή αλλα λυματα που πετανε σε θαλλασσες και ποταμια. το θεμα με τα οχηματα ομως ειναι οτι μεσα στις πολις παραδειγμα βλεπεις την βρωμα και σε σκοτωνει πολυ ποιο άμεσα η εξατμιση που βγαζει τα αντερα τις απο πετρελαια η βενζινες απο μοτερ σαραβαλα χωρις καταλιτη. το εργοστασια δεν το σκέφτεσαι γιατι δεν το βλεπεις!
      τραγικα και τα 2, δεν καταλαβαινουμε ακομα οτι ο πλανιτης μας ειναι ενα σπιτι.! ΕΝΑ καθε ηπειρος και ενα δωματιο! αμα χεσω στο σαλονι αργα η γρηγορα θα μοιρησει και στην κρεβατοκάμαρα που κοιμάμαι.!

  • DJ_D

    Tο 14% αναφέρεται στον «κλάδο των μεταφορών», όχι μόνο στα αυτοκίνητα.

    «Transportation (14% of 2010 global greenhouse gas emissions): Greenhouse gas emissions from this sector primarily involve fossil fuels burned for road, rail, air, and marine transportation.»

  • Spider

    Τα 3/4 των αερίων του θερμοκηπίου, προέρχονται από την χρήση ορυκτών καυσίμων εξαιτίας των ανθρώπινων δραστηριοτήτων,ενώ το υπόλοιπο 1/4 από τις αγελάδες όταν ρεύονται…. Μήπως εκτός από το να φτιάξουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, να γίνουμε και χορτοφάγοι????