Motorsports: DTM race Budapest 2016, #5 Mattias Ekstroem (SWE, Audi Sport Team Abt Sportsline, Audi RS 5 DTM),

Την πρώτη νίκη για φέτος κατέκτησε ο Mattias Ekström, στην τελευταία του, όμως, εμφάνιση για το 2016, αφού ο πρωταθλητής του 2004 και 2007 θα απουσιάζει από τον τελευταίο γύρο του DTM στο Hockenheim για να επικεντρωθεί στο Rallycross. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Adrien Tambay, στο τρίτο βάθρο της καριέρας του στο DTM και το βάθρο συμπλήρωσε ο οδηγός της Mercedes, Daniel Juncadella, στο πρώτο βάθρο του στο πρωτάθλημα. Πολύ άσχημα για τον χθεσινό νικητή και διεκδικητή του πρωταθλήματος, Eduardo Mortara, αφού εγκατέλειψε, λίγο πριν το τέλος, όντας τελευταίος. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Marco Wittmann τερμάτισε στην τέταρτη θέση και αύξησε τη διαφορά του από τον οδηγό της Audi.

Στα μεσημεριανά δοκιμαστικά, ο Mortara έκανε το 2/2 στις pole positions στην ουγγρική πίστα και το δεύτερο καλύτερο χρόνο σημείωσε ο Ekström και από τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης ξεκινούσαν οι Wittmann και Green. Ως προς τα βάρη των αγωνιστικών, οι M4 DTM ήταν ξανά τα ελαφρύτερα αγωνιστικά (1.112,5 κιλά), οι C 63 AMG ζύγιζαν 1.1125 και τα RS5 DTM 1.1120 κιλά.

Ωστόσο, το δράμα “κρυβόταν” ήδη στην εκκίνηση του αγώνα και εν πολλοίς, το αποτέλεσμα του σημερινού αγώνα θα καθορίσει και τον τίτλο του πρωταθλητή. To RS5 DTM του Mortara σπίνιαρε αρκετά, ο Ekström πέρασε μπροστά και ο Wittmann, από την τρίτη θέση, εκμεταλλεύτηκε την κακή εκκίνηση του Ιταλού και προσπάθησε να τον περάσει από αριστερά. Ο Ιταλός τον έκλεισε, από το on board, φάνηκε ότι έστριψε λίγο αριστερά το τιμόνι του, οδηγώντας τον Γερμανό πρωταθλητή του 2014 πάνω στον Green, αλλά αποφεύχθηκαν τα χειρότερα. Χαμένος ήταν ο Mortara, καθώς από τις επαφές και τα θραύσματα στην πίστα, κλάταρε το εμπρός δεξιά λάστιχό του, οδηγώντας τον μοιραία για αναγκαστική είσοδο στα pits και στην τελευταία θέση.

Ο Wittmann εχασε θέσεις, ο Green εγκατέλειψε και μπροστά ο Ekström με τον Tambay οδηγούσαν τον αγώνα, ενώ επωφελούμενος της προαναφερθείσας κατάστασης, ήταν ο Juncadella που ανέβηκε στην τρίτη θέση από τη δωδέκατη. Στον έβδομο γύρο, οι Martin και Glock βρίσκονταν στην πέμπτη και έκτη θέση αντίστοιχα, παίζοντας “άμυνα” στον Wittmann, που βρισκόταν εν τω μεταξύ στην τέταρτη θέση. Wittamann και Mortara ήδη είχαν πάρει μια προειδοποίηση ο καθένας από τους αγωνοδίκες για σύγκρουση με άλλον οδηγό, στις τρεις προειδοποιήσεις, επιφέρεται ποινή πέντε θέσεων στην εκκίνηση του επόμενου αγώνα, όπως ορίζουν οι κανονισμοί.

Στο δέκατο γύρο, ο Tomczyk ήταν ένατος, ο Mortara 210ς και δύο γύρους μετά, άνοιξε ο “χορός” των pit stops, με τους Blomqvist, Rockenfeller,da Costa και Wickens να είναι οι πρώτοι που μπαίνουν. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Wittmann μπήκε στον 180 γύρο, ο Ekström ήταν ανενόχλητος μπροστά και πραγματοποίησε το υποχρεωτικό pit stop πέντε γύρους μετά. Στον 270 γύρο, μπήκε κι ο τελευταίος οδηγός (Paffett) και η κατάταξη, μέχρι εκείνη τη στιγμή του αγώνα, ήταν: Ekström, Tambay, Juncadella, Wittmann, που είχε προσπεράσει στο ενδιάμεσο άνετα τον da Costa, στην έκτη θέση ο Blomqvist και τη δεκάδα έκλειναν οι Glock, Martin, Scheider και Rockenfeller.

Στις μπροστά θέσεις, τα πράγματα ήταν σχετικά ήρεμα, ο Σουηδός είχε προβάδισμα 4” απ΄τον Tambay, αλλά μάχη γινόταν για την όγδοη θέση μεταξύ Martin και Scheider, με τελικό νικητή τον οδηγό της Audi και πρωταθλητή του 2008 και 2009 Scheider.

Ενάμισι λεπτό πριν το τέλος του αγώνα, ο Mortara εγκατέλειψε και ο λίγο μετά ο Ekström θα πάρει μια σχετικά άνετη νίκη, αφήνοντας δεύτερο τον Tambay και τρίτο τον Juncadella. Tη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Wittmann, da Costa, Blomqvist, Glock, Scheider, Martin και Rockenfeller.

Ακολουθούν ο αγώνας και τα αποτελέσματα του 16ου αγώνα. Ο Wittmann πηγαίνει στο Hockenheim επικεφαλής της βαθμολογίας, έχοντας 188 βαθμούς έναντι 162 του Mortara, η Audi είναι πρωτοπόρος στους κατασκευαστές με 602 βαθμούς και ακολουθούν η BMW με 565 και η Mercedes με 449.Αυλαία του πρωταθλήματος όπου και θα αναδειχθεί ο φετινός πρωταθλητής είναι στις 15-16 Οκτωβρίου, κλασικά στην πίστα του Hockenheim.

Ανανέωση: Οι Marco Wittmann και Daniel Juncadella αποκλείστηκαν από τον αγώνα, καθώς, κατά τον τεχνικό έλεγχο που έλαβε χώρα μετά το πέρας του κυριακάτικου αγώνα, βρέθηκαν το ύψος των skid pads του πατώματος των Μ4 DTM και C 63 AMG αντίστοιχα να είναι μικρότερο, σύμφωνα με τους κανονισμούς, Ως εκ τούτου, οι υπόλοιποι οδηγοί ανέβηκαν 2 θέσεις, τρίτος τελικά κατετάγη ο da Costa και στη δεκάδα μπήκαν οι Tomczyk και Wickens. Πλέον, η διαφορά των 26 βαθμών μεταξύ Wittmann- Mortara, πέφτει στους 14 βαθμούς. Φυσικά, αναμένεται να ασκηθεί έφεση εκ μέρους της Mercedes και BMW και μέχρι τότε, θα ισχύουν τα νέα, προαναφερθέντα αποτελέσματα.

Θέση Οδηγός Αυτοκίνητο Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 Mattias Ekström Audi RS5 DTM 59:09.402 1:36.538 36
2 Adrien Tambay Audi RS5 DTM 59:13.752 1:37.019 36
3 António Félix da Costa BMW M4 DTM 59:33.611 1:37.133 36
4 Tom Blomqvist BMW M4 DTM 59:35.469 1:37.362 36
5 Timo Glock BMW M4 DTM 59:36.215 1:37.460 36
6 Timo Scheider Audi RS5 DTM 59:41.194 1:37.632 36
7 Maxime Martin BMW M4 DTM 59:47.712 1:37.941 36
8 Mike Rockenfeller Audi RS5 DTM 59:48.077 1:37.488 36
9 Martin Tomczyk BMW M4 DTM 59:49.368 1:37.831 36
10 Robert Wickens Mercedes-AMG C 63 DTM 59:49.729 1:37.632 36
11 Felix Rosenqvist Mercedes-AMG C 63 DTM 59:50.112 1:37.356 36
12 Bruno Spengler BMW M4 DTM 59:50.719 1:37.678 36
13 Paul Di Resta Mercedes-AMG C 63 DTM 59:51.179 1:37.660 36
14 Christian Vietoris Mercedes-AMG C 63 DTM 59:51.754 1:37.809 36
15 Lucas Auer Mercedes-AMG C 63 DTM 59:52.157 1:37.738 36
16 Gary Paffett Mercedes-AMG C 63 DTM 59:52.417 1:37.270 36
17 Maximilian Götz Mercedes-AMG C 63 DTM 59:54.790 1:37.180 36
18 Miguel Molina Audi RS5 DTM 1:00:16.436 1:38.165 36
19 Edoardo Mortara Audi RS5 DTM 55:38.564 1:38.014 33
Nico Müller Audi RS5 DTM 14:40.645 1:38.674 8
Augusto Farfus BMW M4 DTM 3:49.953 1:52.765 2
Jamie Green Audi RS5 DTM 2:11.047 00.000 1
exkl. Daniel Juncadella Mercedes-AMG C 63 DTM 59:25.272 1:37.403 36
exkl. Marco Wittmann BMW M4 DTM 59:32.697 1:37.633 36

 

  • F1fan

    Σαν συγκρουομενα πηγαιναν στον πρωτο γυρο???Ο Mortara τα εκανε μανταρα στην εκκινηση,αλλα και ο Witmann δεν ηταν “αθωος”(εστριβε & εστριβε προς τα δεξια,ενω εστω και οριακα χωραγε).Ωραιος ο Ekstrom,αλλα δεν υπηρχε ιδιαιτερος ανταγωνισμος,αφου ο Wittmann ειχε την ασφαλεια των αλλων BMW.