1971_Alfa_Romeo_Montreal_01


Αδιαμφισβήτητα η Alfa Romeo Montreal είναι μια από τις 8 ομορφότερες που έβγαλε στη παραγωγή η ιταλική εταιρία. Αυτά τα βαριά τα βλέφαρα, αλλά και άλλες λεπτομέρειες σε κάνουν να την χαρακτηρίσεις “badass”, όντας ίσως το μοναδικό “muscle car” που έβγαλε η Ιταλική εταιρία.

Και μια τέτοια βρίσκεται προς πώληση στο eBay. Η τετραθέσια ιταλίδα καλλονή βγήκε στη παραγωγή το 1970 με έναν V8 2,6-λίτρων, με τον σχεδιασμός της να είναι φανερά ιταλικός. Το ιταλικό σπορ αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε από το μεγάλο Marcello Gandini του περίφημου οίκου Bertone και αρχικά παρουσιάστηκε σαν concept το 1967 στο Μόντρεαλ Expo στον Καναδά. Προκαλεί εντύπωση εκπέμποντας κάτι το διαφορετικό και ιδιαίτερο, όντας από τα κλασσικά αυτοκίνητα που ερωτεύεσαι με την πρώτη ματιά.

1971_Alfa_Romeo_Montreal_02

Όταν είχε πρωτοβγεί, η Montreal ήταν πιο ακριβή από αυτοκίνητα, όπως το Jaguar E-Type και Porsche 911. Μοιράστηκε το σασί με την μικρότερη GTV Coupe, με την Alfa Romeo να προσθέτει ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και ένα πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Ο στόχος της εταιρείας ήταν η δημιουργία ενός αυτοκινήτου ανάμεσα σε ένα σπορ και ένα grand tourer, με την εμπορική της πορεία να μην ήταν η αναμενόμενη, καθώς η Alfa Romeo κατάφερε να πουλήσει μόλις 3.900 μονάδες στα επτά χρόνια που το αυτοκίνητο ήταν προς πώληση. Πάντως, η ομορφιά μεγαλώνει με το πέρασμα του χρόνου κάνοντας την Alfa Romeo Montreal να τραβάει τα βλέμματα στο πέρασμά της.

1971_Alfa_Romeo_Montreal_05

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι μοντέλο του 1971 και έχει διανύσει σχεδόν 113.000 χλμ., με τον πωλητή να ζητά 77.000 δολάρια (€68.400). Μηχανικά, η έκδοση παραγωγή της Montreal ήταν εξοπλισμένη με έναν πολύ πιο ισχυρό 2,6-λίτρων V8 κινητήρα με ψεκασμό καυσίμου, που προερχόταν από τον 2.0-λίτρων V8 που χρησιμοποιούσε η Alfa 33 Stradale και το αγωνιστικό πρωτότυπο Tipo 33. Ο V8 έχει ονομαστική ισχύ 200 ίππους και με τον στροφόμετρο να μπαίνει στα κόκκινα στις 7.000 rpm. Στη μετάδοση είχε ένα πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και μετέφερε τη κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω ενός διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

  • manowar

    Ολες οι φιρμες εχουν βγαλει ασχημα αυτοκινητα..ακομα και αυτες που εχουν παραδοση στα ομορφα εμενα δεν μου πολυαρεσει..γιατι αλλο θελει να πει μπροστα και αλλου καταληγει πισω..δειχνει ιταλιανικο πριμο γκουστο αλλα κατι με χαλαει..ρρ

  • ThePetrolhead

    ΕΡΩΤΑΣ ΕΡΩΤΑΣ ΕΡΩΤΑΣ!!!!

  • SAMURAI-66

    Για την εποχη της αστερι αν και σημερα οταν την βλεπεις συνεχιζει να σου προκαλει δεος!!

  • Renesis1
  • AR164V6TB

    Την Μόντρεαλ, όπως και πολλές άλλες Alfa Romeo, την αγαπώ, αλλά όταν αγαπάς κάποιον, τον αγαπάς και με τα ελαττώματά του… 1)Τα 68.000€ για μια Montreal με 113.000 χλμ είναι πολλά, τα 35.000€ είναι πιο λογικά, και αυτά δικαιολογούνται μόνο λόγω της κατάστασής της, αν και φαίνεται φρεσκαρισμένη…τα χερούλια στις πόρτες ήταν πάντα άβαφα.. 2)Η Montreal δεν πουλήθηκε ποτέ στις ΗΠΑ και τον Καναδά(ειρωνεία), άρα δεν υπήρξε ποτέ “Αμερικάνικη” έκδοση και ο (Αμερικανός ή Καναδός) ιδιοκτήτης θεώρησε σωστό να τοποθετήσει τους ανακλαστήρες μπροστά και πίσω και αυτό δεν είναι σωστό.3)Το καπάκι της κόρνας στο τιμόνι είναι άκυρο, κανονικά θα έπρεπε να έχει αυτό με το χρυσό-μαύρο έμβλημα, εύκολο να το βρει, εξάλλου το τιμόνι ήταν κοινό με της 2000 Berlina. 4)Ο V8 ήταν ένα εξαιρετικό και -ναι- αξιόπιστο μοτέρ, αλλά πολύ βαρύ για το σασί της GTV (ο Busso θα ταίριαζε περισσότερο, αλλά παρουσιάστηκε 2 χρόνια μετά το τέλος της παραγωγής της), και το αποτέλεσμα ήταν ένα άκρως ευχάριστο GT….και μέχρι εκεί. 5)Ο τυχερός που θα την πάρει, να φροντίσει να βρει μηχανικό της Alfa Romeo (συνταξιούχο), που να ξέρει να ρυθμίζει (και να συντηρεί αν βρει τα ανταλλακτικά) τον εργοστασιακό ψεκασμό της Spica, αν όχι, καλό είναι να τον αφαιρέσει, να τον φυλάξει στην αποθήκη και να τον αντικαταστήσει με καρμπυρατέρ, όπως αρκετοί έχουν κάνει. 5) Είναι η μόνη Alfa Romeo της δεκαετίας του 70, που δεν σκουριάζει, η συμμετοχή του Bertone στην κατασκευή της ήταν καταλυτική για αυτό το χαρακτηριστικό…ευτυχώς…για αυτό υπάρχουν τόσες Montreal σε κυκλοφορία…και καθόλου Alfasud….

    • dimitris90

      Εντάξει, φοβερό comment! Πρέπει να τα πούμε εμείς με κάποιο τρόπο, για να μιλήσουμε για μια άλλη κυρία που με καίει τελευταία!

    • AR164V6TB

      Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Στη διάθεσή σου να σε βοηθήσω όσο μπορώ. Μπορείς να μου πεις για ποια κυρία ενδιαφέρεσαι;

    • dimitris90

      Για τη Gtv 916, παιδικός έρωτας..phase 2 σίγουρα και ιδανικά busso! Ποτέ δεν έτυχε να οδηγήσω μια. Θέλω να καταθέσεις την άποψή σου!

    • AR164V6TB

      Μάλλον σβήστηκε το σχόλιό μου…Είχα γράψει μια εκτενή περιγραφή, αλλά δεν το βλέπω.. Δώσε μου λίγο χρόνο να το γράψω και να αποθηκεύσω σε ένα word και θα επανέλθω…

    • AR164V6TB

      Η GTV είναι ένα πανέμορφο αυτοκίνητο, είναι μια αγορά ενός ξεχωριστού με ισχυρή προσωπικότητα αυτοκινήτου, αλλά η αγορά της πρέπει να είναι ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ, γιατί είναι ένα αυτοκίνητο με ιδιοτροπίες, τις οποίες θα πρέπει να τις εκτιμήσεις, για να έχεις μια όμορφη «συμβίωση».
      1)Η GTV είναι ουσιαστικά η τελευταία σχεδιασμένη Alfa Romeo από τον Pininfarina. Δεν υπολογίζω την Brera/Spider (939), διότι ουσιαστικά ήταν μια υπεργολαβία πάνω στην Brera και όχι ένα «ατόφιο» αυτοκίνητο.
      2)Η 2η σειρά 916, κατασκευαζόταν από το 2000 έως το 2003, όπου εμφανίστηκε η τελευταία 3η σειρά. Η παραγωγή της όμως μεταφέρθηκε από το Αρέζε, στο εργοστάσιο του Pininfarina, μιας και η Fiat αποφάσισε το οριστικό (τότε) κλείσιμο του Αρέζε. Και καλά έκανε. Πολύ καλά έκανε. Η διαφορά στην ποιότητα κατασκευής μεταξύ της 1ης με την 2η σειρά είναι σχεδόν χαοτική. Ένα παράδειγμα, πολλοί κάτοχοι 916 1ης σειράς, παραπονούνταν για ένα αεράκι που ένιωθαν στον σβέρκο τους προερχόμενο από το τοίχωμα με τον χώρο αποσκευών, το οποίο σταματούσε με λίγη πολυουρεθάνη…. Στην 916 2ης σειράς, δεν υπήρξαν τέτοια φαινόμενα.. Ευτυχώς. Για αυτό και για άλλους λόγους οι 916-1 δεν προτιμούνται ως μεταχειρισμένα σε αντίθεση με τις 916-2.
      3)Υπάρχουν κάποια παλικάρια, τα οποία, τοποθετούν στις 916-1 τους, τα διακοσμητικά της 916-2. Ο πρώτος τρόπος να καταλάβεις την μακακία τους είναι το ταμπλό, σου παραθέτω δύο φωτογραφίες, η πρώτη αριστερά είναι της 916-1(μαύρο μουντό) και η δεύτερη δεξιά είναι της 916-2, είναι εμφανής η βελτίωση και σε σχεδίαση και σε ποιότητα. Αμέσως μετά με τους αριθμούς πλαισίου.
      4)Αν είσαι πάνω από 1,80 τότε θα δυσκολευτείς να κάτσεις σωστά, δυστυχώς το κάθισμα δεν ρυθμίζεται σε ύψος, μιας και είναι βιδωμένο πάνω από την γέφυρα του πατώματος και σε αναγκάζεις να κάτσεις με την πλάτη αρκετά πίσω. Επίσης, ενώ υπάρχουν δύο πίσω καθίσματα, εκεί μπορεί να κάτσει μόνο ένα μωρό ή οι βαλίτσες που δεν χωρούν στον ΠΟΛΥ μικρό χώρο αποσκευών, ο οποίος με τη σειρά του περιλαμβάνει και την ρεζέρβα. Το μια οδοντόβουρτσα και ένα σώβρακο ταιριάζει απόλυτα εδώ. Δεν έχει γίνει καλή εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου, οι ψηλοί δυσκολεύονται και μπαίνουν περιορισμοί στο πόσα θα κουβαλήσεις. Το παράδοξο είναι ότι το Fiat Coupe, παρότι παρόμοιο σε διαστάσεις μέσα και έξω, καταφέρνει να χωράει ανετότατα 4 μαζί με τις αποσκευές τους.
      5)Όταν σχεδίασαν την GTV, η ορατότητα δεν ήταν προτεραιότητα, ή μάλλον την ξέχασαν. Έτσι λοιπόν τα όρια μπρος-πίσω απλά δεν φαίνονται και θα χρειαστεί να είσαι ΠΟΛΥ προσεκτικός όταν παρκάρεις και κινείσαι σε στενά δρομάκια. Το «γκουπ» κοστίζει… Επίσης το παρμπρίζ είναι τόσο μικρό και τόσο κοντά στο πρόσωπο που νιώθεις λες και βλέπεις ταινία σινεμασκόπ. Παράξενο συναίσθημα, αλλά μάλλον οφείλεται στο γεγονός ότι έχουμε ξεσυνηθίσει με τα σύγχρονα αυτοκίνητα με τα ταμπλό που έχουν μεγάλο βάθος. Με 1-2 βόλτες θα το συνηθίσεις και θα σου αρέσει.
      6)Το υδραυλικό τιμόνι της θα σε ξετρελάνει! Είναι απίστευτα πληροφοριακό, ξέρεις που είναι οι τροχοί σου ανά πάσα στιγμή. Αλλά όλα έχουν το τίμημά τους. ΔΕΝ ΚΟΒΕΙ!! ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ!! Όσο κοφτερό είναι σε στριφτερούς επαρχιακούς δρόμους, μην διανοηθείς να κάνεις αναστροφή π.χ στην Θησέως στην Καλλιθέα με τα διπλοπαρκαρισμένα. Άστο καλύτερα, πήγαινε παρακάτω.
      7)Ο καλύτερος κινητήρας για την GTV είναι ο 2.0 Twin Spark και όχι ο Busso. Και όμως… Με τον 2.0 Twin Spark, επετεύχθη κατανομή βάρους 50:50, με τον Busso η κατανομή πήγε περίπατο. Η υστέρηση του τούρμπο του Busso (στην 164 μου, το τούρμπο αποφασίζει να συνεισφέρει λίγο μετά τις 2.400σ.α.λ) και γενικά το μεγάλο βάρος του μπροστά καθιστούσε το αυτοκίνητο άκρως υποστροφικό, με αποτέλεσμα οι κάτοχοι εξακύλινδρων GTV να επιλέγουν πιο ήρεμους ρυθμούς οδήγησης. Ή πιο σκληρές αναρτήσεις. Αλλά GTV κούτσουρο δεν λέει… Τέλος πάντων, τo σασί της GTV δυσανασχετούσε με τον Busso. Εδώ, το 5κύλινδρο Fiat Coupe, ήταν έτη φωτός μπροστά, παρότι απέδιδε 20 ίππους παραπάνω. Με τον 2.0 Twin Spark, κερδίζεις σε οδική συμπεριφορά, χάνεις σε χαρακτήρα…
      8)Οι «ελληνικές» GTV είναι σε μεγάλο ποσοστό, κακοσυντηρημένες και κακοχρησιμοποιημένες.. ή καλύτερα ξεσκισμένες. Δυστυχώς οι περισσότερες έπεσαν σε λάθος χέρια. Θύμα αυτής της κακομεταχείρισης είναι ο Busso. Δεν θέλεις να ξέρεις το κόστος μιας γενικής επισκευής του, λόγω της αμέλειας του προηγούμενου. Αντιθέτως ένας καλοφροντισμένος-καλοκουρδισμένος Busso είναι ένα τέρας αξιοπιστίας και ένας λόγος να έχεις μόνιμα κλειστό το ραδιόφωνο και κατεβασμένα τα παράθυρα σε κάθε τούνελ που θα περνάς. Ο Twin Spark, οκ εντάξει, ένα τετρακύλινδρο μοτέρ είναι που θα πρέπει να στήνεις αυτί όταν το πρωί βάζεις μπροστά, και αν με την πρώτη μιζιά κάνει όπως ένα κρύος πετρελαιοκινητήρας, τότε ετοιμάσου να δώσεις (αρχικά) 150 ευρώ να αλλάξεις μεταβλητό και ότι σου ζητήσει ο μηχανικός, για ιμάντες και χρονισμό.. ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙΣ!!!! Α και μη ξεχνάς να τραβάς την βέργα του λαδιού… Συμβουλή: Είτε επιλέξεις Busso ή Twin Spark προς Θεού όχι τα εργοστασιακά νεροζουμ… εεε συγνώμη λάδια.
      9)Η GTV, είναι η μόνη από όλα τα Τιποειδή όπως λέω εγώ, (Tipo, Tempra, Fiat Coupe, Lancia Delta 2, Alfa Romeo 145/146/155), η οποία είχε δική της πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με χαρακτηριστικά παθητικής τετραδιεύθυνσης. Τα υπόλοιπα είχαν απλούς βραχίονες. Μεγάλη προσοχή λοιπόν να δώσεις σε αυτό το κομμάτι, να εξασφαλίσεις ότι οι ελαστικοί σύνδεσμοι που συμβάλλουν στην τετραδιεύθυνση είναι σε καλή κατάσταση, στα μπράτσα να μην υπάρχουν τζόγοι και γενικά να μην χρήζει γενικής επισκευής. Δεν κοστίζει σαν ανταλλακτικό, απλά είναι αμφίβολη η ποιότητα της επισκευής και το κόστος αυτής.
      10)Κλείνοντας μια ακόμα συμβουλή. Αν αγοράσεις την GTV, ανταλλακτικά ΔΕΝ ΘΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΔΩ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑΤΖΗΔΕΣ ΠΟΤΕ!! Δεν φταις ούτε εσύ ούτε εγώ για την κρίση (τους). Δες το σαν μια καλή ευκαιρία να περιηγηθείς στο ίντερνετ σε ιστοσελίδες σχετικές με τις 916 και πώλησης ορίτζιναλ ανταλλακτικών σε καλές και λογικές τιμές. Μην ανησυχείς ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!
      Αυτά σε γενικές γραμμές. Ελπίζω να βοήθησα. Ελπίζω να μη σβηστεί πάλι η απάντησή μου. Αν και τώρα την έχω αποθηκεύσει. Ότιδήποτε άλλο χρειαστείς στη διάθεσή σου.
      https://uploads.disquscdn.com/images/ca2fd4fbf45766d21f9ad93f9d1847051d57f7170b009660f80eb9e515a1368e.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/4c58721daf1b52641bbbe4bf0f83735d566fb2f70539e858487e4b5c78cc78cb.jpg

    • dimitris90

      Πραγματικά δεν έχω λόγια για την ανάλυσή σου! Σε ευχαριστώ θερμά! Κανονικά η υπόθεση σήκωνε καφέ και φουλ συζήτηση! Τώρα που ξεκίνησα δειλά-δειλά το ψάξιμο, είναι πολύ πιο δύσκολο από όσο φανταζόμουν να βρω μια με λίγα χιλιόμετρα και κοντα σε αυτό που θέλω. Μήπως να τα ξαναπούμε αλλού την άλλη φορά; :P

    • AR164V6TB

      Ευχαρίστως θα βρούμε τον τρόπο! :-D

  • Nik Man

    πολλά τα μαρούλια