Peugeot-3008-0001

Περίοπτη θέση στο περίπτερο της Peugeot στο Παρίσι, έχει η δεύτερη γενιά του 3008, το οποίο από πολυμορφικό “μεταμορφώθηκε” σε ένα κανονικό compact crossover. Με διαστάσεις 4.450×1.840×1.620 χλστ. (MxΠxY) το 3008 έχει πολύ δύσκολο έργο, καθώς ο ανταγωνισμός στην C crossover κατηγορία είναι εξαιρετικά σκληρός, έχοντας αντιπάλους τα Kia Sportage, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai, VW Tiguan, Renault Kadjar, Seat Ateca και αρκετά άλλα.

Παρόλο που είναι 8 εκατοστά μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά, το επιπλέον μήκος έρχεται από το μεταξόνιο, και ως εκ τούτου στο χώρο των επιβατών, καθώς αυτό μετράει 2,675 χιλιοστά, μια αύξηση 62 χιλιοστών σε σχέση με το παλιό 3008, όντας ένα από τα μεγαλύτερα στην αγορά. Το πλάτος έχει παραμείνει στο ίδιο επίπεδο, αλλά η εσωτερική διαμόρφωση προσφέρει καλύτερους χώρους στο ύψος των ώμων, ενώ το ύψος του νέου 3008 συμπεριλαμβάνει τις μπάρες οροφής. Τέλος, η απόσταση από το έδαφος είναι αρκετά αυξημένη καθώς φτάνει τα 22 εκατοστά.

Peugeot-3008-0002

Στο εσωτερικό, όλες οι βασικές διαστάσεις των επιβατών, είναι βελτιωμένες σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, καθώς ο πίσω χώρος για τα πόδια είναι μεγαλύτερος κατά 24 χιλιοστά, οι εμπρός επιβάτες στο χώρο των αγκώνων έχουν επιπλέον 17 χιλιοστά, και οι αντίστοιχοι πίσω +4 χιλιοστά, ενώ ο πίσω χώρος για τα κεφάλια έχει αυξηθεί κατά 36 χιλιοστά.

Ομοίως, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έχει μεγαλώσει κατά σχεδόν 90 λίτρα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και πλέον φτάνει τα 520 λίτρα, τα 210 στο κάτω μέρος, ενώ όταν αναδιπλωθούν τα καθίσματα, αυτός φτάνει τα 1580 λίτρα!

Η δεύτερη γενιά του 3008 έχει αποκτήσει crossover εμφάνιση, με την Peugeot να επιδιώκει αύξηση των πωλήσεων του μοντέλου, ειδικά όταν η αγορά διψά για όλο και περισσότερα crossovers. Φορά μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα, λεπτούς προβολείς με LED φώτα ημέρας και χρωμιομένα διακοσμητικά. Ο σχεδιασμός του φέρνει αρκετά στοιχεία από το Quartz concept, που είδαμε στο Παρίσι το 2014, και ως εκ τούτου έχουμε να κάνουμε με μια αιχμηρή και έντονη εμφάνιση crossover, με τολμηρές και μυώδεις γραμμές.

Peugeot-3008-0007

Ίσως το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο του αυτοκινήτου βρίσκεται στο εσωτερικό, και η ολοκαίνουρια δεύτερη γενιά του i-Cockpit. Είναι το πρώτο μοντέλο της Peugeot που την υιοθετεί, με αυτή να έχει μια άκρως φουτουριστική εμφάνιση, με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, ο οποίος είναι πλήρως παραμετροποιήσιμος. Η Peugeot υποστηρίζει πως η τοποθέτηση του πίνακα αρκετά ψηλά, βρίσκεται πάνω μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού, κάτι που μεταφράζεται σε λιγότερη απόσπαση προσοχής, με τον οδηγό να διατηρεί το βλέμμα του στον δρόμο ανά πάσα στιγμή.

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια οθόνη αφής 8″ του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που υποστηρίζει Android Auto, Apple CarPlay και MirrorLink. Και οι δύο οθόνες μπορούν να δείξουν 3D πλοήγηση με πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, με το νέο i-Cockpit να διαθέτει πολύ λίγα φυσικά κουμπιά και διακόπτες, μιας και πολλές λειτουργίες έχουν ενσωματωθεί στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Peugeot-3008-0010

Το νέο τιμόνι εξακολουθεί να έχει μικρή διάμετρο, με την κορυφή του να βρίσκεται 2 mm χαμηλότερα σε σχέση με πριν, έτσι ώστε να αυξηθεί η ορατότητα του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Επίσης το νέο Peugeot 3008 είναι το πρώτο μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας που θα εξοπλίζεται με ηχοσύστημα της Focal, το οποίο θα περιλαμβάνει 10 ηχεία (συμπεριλαμβανομένου ενός subwoofer) και ενός 12-κάναλου ενισχυτή, με την συνολική απόδοση του να φτάνει τα 515 Watts.

Το νέο 3008 κατασκευάζεται στην EMP2 πλατφόρμα, με την γαλλική εταιρία να αναφέρει ότι είναι 100 κιλά ελαφρύτερο, παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις. Θα εξοπλίζεται με υπερτροφοδοτούμενους τρικύλινδρους και τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες, ενώ αργότερα θα αποκτήσει και plug-in υβριδική έκδοση. Η κίνηση θα μεταφέρεται είτε στον μπροστά, είτε και στους δύο άξονες, με τους κινητήρες να συνδυάζονται με μηχανικά και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.

Peugeot-3008-0004

Πιο αναλυτικά, το 3008 θα κινείται με τον 1.2-λίτρων PureTech με απόδοση 130 ίππων, που θα συνδυάζεται είτε με 6-τάχυτο χειροκίνητο, είτε με 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και τον 1.6-λίτρων THP απόδοσης 165 ίππων με ένα 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Από πλευράς πετρελαιοκινητήρων, στη βάση θα υπάρχει ο 1.6-λίτρων BlueHDi με 100 άλογα και 5-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, ακολουθεί ο 1.6-λίτρων BlueHDi 120, που θα συνδυάζεται είτε με 6-τάχυτο χειροκίνητο, είτε με 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και τέλος υπάρχει και ο 2-λιτρος BlueHDi, ο οποίος θα προσφέρεται σε δύο ιπποδυνάμεις, 150 και 180 ίππων, με τον πρώτο αποκλειστικά διαθέσιμο με 6-τάχυτο χειροκίνητο, και τον δεύτερο αποκλειστικά με 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Η παραγωγή του θα γίνεται στο εργοστάσιο της PSA, στο Sochaux της Γαλλίας, με το νέο 3008 να κάνει το επίσημο ντεμπούτο του στην έκθεση του Παρισιού τον ερχόμενο Οκτώβριο, και τις πωλήσεις του να ξεκινούν αμέσως μετά. Στην Ελλάδα αναμένεται μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του έτους.

Peugeot-3008-0006

Δίπλα στο 3008 υπάρχει και η GT έκδοση του μοντέλου, όπου φορά έναν turbodiesel 2,0-λίτρων τετρακύλινδρο κινητήρα απόδοσης 180 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Ως GT, φέρει ελαφρώς πιο επιθετική εμφάνιση, ζάντες 19″ και δίχρωμη βαφή. Φορά LED προβολείς, σπορ προφυλακτήρα, χρωμιομένη μάσκα, διπλή χρωμιομένη εξάτμιση και στο εσωτερικό υπάρχουν TEP/Alcantara ή Nappa Mistral επενδύσεις, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να διαθέτει χρώματα του χαλκού.

Τέλος, η Peugeot προσφέρει το 3008 με κινητήρες βενζίνης (1.6L BlueHDi 100 S&S και 2.0L BlueHDi 180 S&S) στην GT Line έκδοση.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Δείχνει πολύ επιθετικό και ωραίο, το εσωτερικό του δε, είναι απίθανο…!

  • ντικ

    ό,τι να ναι, στα προωθητικά βίντεο, το έδειχναν αλλιώς…όχι ότι είναι άσχημο, αλλά χειρότερο, από ό,τι το περιμέναμε !

  • ΝΙΑΝ

    Η αχίλλειος πτερνα θα είναι το i-coptic. H στεφανη του τιμονιού θα πέφτει πανω στον πίνακα οργάνων και το τιμόνι θα βρίσκεται πολύ χαμηλά…έλεος, τιμόνι είναι. Όχι joystick!! Κατακρίνεται από όλους τους testdrivers στο internet

  • VaggD

    Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι άπλα υπέροχα!!! Το εσωτερικό είναι μια ευχάριστη εκπλήξει που σίγουρα θα τραβήξει τα βλέμματα αν και το infotainment χρειαζόσαστε βελτιώσει!

  • bravakias

    Πολύ ωραίο, δεν το περίμενα απο την Peugeot

  • Mika

    Φουτουριστικο εσωτερικο…