honda-ev-charging-arm-patent

Αρκετές ιδέες για φόρτιση εν κινήσει έχουν πέσει στο τραπέζι από όταν οι κατασκευαστές άρχισαν να ασχολούνται σοβαρά με την ηλεκτροκίνηση. Βλέπεις το να χρειάζεται να σταματήσεις για αρκετή ώρα σε σταθμό φόρτισης θα είναι δύσκολο, ειδικά όταν υπάρχουν πολλοί που περιμένουν για μερικές kWh. Επίσης οι σταθμοί φόρτισης θα γονατίζουν το τοπικό δίκτυο. Οπότε αν μπορείς να το φορτίσεις ενώ κινείσαι τότε λύνονται αρκετά προβλήματα και έτσι είναι μια λύση που αξίζει να μελετηθεί. Άλλωστε τα τραίνα, τα τραμ και τα τρόλλεϋ με παροχή ρεύματος εν κινήσει λειτουργούν.

Η πατέντα που προτείνει η Honda αυτή την φορά, μου φαίνεται είναι εμπνευσμένη από την αεροπορία, καθώς όπως βλέπεις και στις εικόνες, ένας βραχίονας επεκτείνεται από το όχημα μέχρι την γλίστρα φόρτισης, θυμίζοντας εναέριο ανεφοδιασμό.

Η πιο γνωστή ως τώρα μέθοδος φόρτισης εν κινήσει που έχει προταθεί είναι η επαγωγική, δηλαδή η δημιουργία ηλεκτρομαγνητικού πεδίου από πηνία κάτω από οδόστρωμα που θα φορτίζουν το όχημα καθώς θα κινείται, προσθέτοντας λίγο οπισθέλκουσα ενδεχομένως και εγείροντας θέματα υγείας για το κατά πόσο είναι ασφαλές για τους επιβάτες. Η πατέντα της Honda λύνει αυτά τα προβλήματα αφού θα φορτίζει μέσω επαφής με την ηλεκτροφόρα γραμμή, που θα βρίσκεται είτε στο πλάι του δρόμου είτε πάνω σε αυτόν. Λύση πολύ φτηνότερη στην τοποθέτηση και συντήρηση.

Βέβαια από την άλλη μια ηλεκτροφόρος γλίστρα στο πλάι του δρόμου ίσως είναι επικίνδυνη για τους πεζούς ή για τους επιβάτες οχημάτων σε περίπτωση πρόσκρουσης. Επίσης ο βραχίονας φόρτισης είναι κι αυτός επικίνδυνος και προϋποθέτει δρόμο χωρίς πιθανά εμπόδια που θα τον σπάσουν και ρισκάρουν την πρόκληση ατυχήματος. Στις βόρειες χώρες μάλιστα πρέπει να κρατάνε τους δρόμους καθαρούς από το χιόνι για να μπορεί να λειτουργεί κάτι τέτοιο.

Οι πατέντες συχνά γίνονται απλά και μόνο για να κατοχυρωθεί κάτι και να μην μπορούν να το χρησιμοποιήσουν οι υπόλοιποι ή απλά επειδή είναι στο πρωτόκολλο των εταιρειών να πατεντάρουν κάθε ιδέα τους ακόμη και τις κακές. Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών βλέποντας τους κατασκευαστές να έχουν πάρει ζεστά το θέμα της ηλεκτροκίνησης πρέπει να νοιώθουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για το μέλλον σε σχέση με τους αντίστοιχους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στα τέλη του 19ου αιώνα, μιας και από όταν Karl Benz έφτιαξε το πρώτο βενζινοκίνητο αμάξι, χρειάστηκε να περάσουν 20 έτη για να εμφανιστεί το πρώτο πρατήριο βενζίνης.

  • SAMURAI-66

    Εχει δυσκολιες πιστευω να εφαρμοστει και ισως μελετη εκτενης στο μελλον να την κανει ακομα πιο φιλικη και λιγοτερο πιθανον επικινδυνη,σαν πρωτη ιδεα ομως μονο επιτυχημενοι θα μπορεις να την κρινεις.
    Δεν μπορω απο την αλλη να φανταστω τροπους εφαρμογης της στην ελλαδα των μετριων οδικων αρτηριων και τον κακοποιημενων πληρως πεζοδρομιων ποσα προβληματα θα εχει,μην κανω λογω για της δημοτικες αρχες και τα υπουργεια που θα αναλαβουν ενα τετοιο εργο μαζι και το σερβις του….μυλος κυριολεκτικα!!