724856

Προκειμένου να επιτευχθεί η γρηγορότερη επιτάχυνση ενός αυτοκινήτου είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε πότε ακριβώς πρέπει να γίνει η αλλαγή ταχυτήτων. Η μέγιστη επιτάχυνση συμβαίνει όταν η ροπή του τροχού είναι όσο το δυνατό υψηλότερη και γι’αυτό οι αλλαγές των ταχυτήτων πρέπει να γίνονται όταν η ροπή του κινητήρα έχει πέσει αρκετά και η ταχύτητα που βρίσκεται επιλεγμένη στο κιβώτιο δεν προσφέρει κανένα πλεονέκτημα στη ροπή.

Σε πολλά αυτοκίνητα, αυτό συμβαίνει όταν ο κινητήρας φτάσει στα κόκκινα του ορίου περιστροφής του, αλλά στα αυτοκίνητα με πολλές ταχύτητες αλλά και με κοντές σχέσεις τα πράγματα είναι διαφορετικά. O Jason Fenske του Engineering Explained μας εξηγεί σε νέο video, πως προκειμένου να μπορεί κάποιος να προσδιορίσει πότε πρέπει να αλλάξει ταχύτητα θα πρέπει να γνωρίζει την καμπύλη ιπποδύναμης/ροπής του αυτοκινήτου του, τις σχέσεις μετάδοσης του κιβωτίου ταχυτήτων, το όριο περιστροφής του κινητήρα, όπως επίσης και την τελική σχέση μετάδοσης του κιβωτίου.

  • Anestis Genk

    Γενικά στην γρήγορη οδήγηση καλό είναι να κρατάς το μοτέρ μεταξύ μέγιστης ροπής και μέγιστης ιπποδύναμης.
    Γενικά στην οικονομική οδήγηση καλό είναι να κινείσαι γύρω από την μέγιστη ροπή, δλδ όταν είσαι 1000 σαλ κάτω από την μέγιστη ροπή κατεβάζεις ταχύτητα.

  • Spider

    Στα περισσότερα σύγχρονα αμάξια,ανάβει το λαμπάκι…

    • Mika

      Κι αναλογα το προγραμμα,αναβει για οικονομικη οδηγηση η μαξιμουμ επιδοσεις….

    • Renesis1

      Στο RX8 που η ροπή και η μέγιστη ιπποδύναμη δίνεται στα ψηλά “διαμερίσματα”, υπάρχει και το κλασσικό πλέον παρατεταμένο “μπιπ” (από τις 8.500 μέχρι τις 9.300) και σαν ηχητική ειδοποίηση αλλαγής, λειτουργεί άψογα..

  • Christos Dimou

    Όπως το περίμενα. Εκτός και αν ο κινητήρας είναι πραγματικά πνιγμένος ψηλά η αλλαγή στην κόκκινη γραμμή είναι μάλλον η καλύτερη στρατηγική. Οπότε για οχήματα που πραγματικά θα μας ενδιέφερε να γνωρίζουμε που πρέπει να αλλάξουμε σχέση (λογικό να μην μιλάμε για αυτόματα με 8, 9 ή 10 σχέσεις) πρακτικά το να αλλάζεις στον κόφτη είναι η πιο γρήγορη στρατηγική.

    • Αν ο κινητήρας ειναι ντίζελ όμως .. Δεν υπάρχει λόγος να το πας στα κόκκινα …

    • nikos

      pali babino kai sta ntizel logo ton ligoteron strofon prepei na kaneis alages konta sta kokkina.to kalo einai me ta sinxrona ntizel einai oti ta turbo anigoun poly grigora.idika sta mercedes cdi.eno sta group vag to golf enos filou me kokkina gramata tdi 150 ps meta ths duo xld strofes mpenei sto paixnidi to turbo kai ante gia den xampariazei oute autokinita me benzini.kai einai ergostasiako.

    • gronholm89

      Δεν υπαρχει λογος να πας ενα Diesel στα κοκκινα (5000+ rpm) απο την στιγμη που στις ~4000 rpm σχεδον το συνολο τους βγαζει την μεγιστη ιπποδυναμη εκει. Βασικα πολλα δεν στροφαρουν καν μεχρι τις 5000 rpm.

    • Christos Dimou

      Εξαρτάται. Στο Mondeo που έχω η μέγιστη ιπποδύναμη έρχεται στις 3600 σαλ και διατηρείται ως και τις 4000 σαλ. Από εκείνο το σημείο και μετά η ιπποδύναμη πέφτει οπότε και η πτώση της ροπής (που είναι ανάλογη της ιπποδύναμης / στροφές κινητήρα) αρχίζει να γίνεται και πιο έντονη. Εκεί ίσως στις τελευταίες σχέσεις να έχει αξία να ανεβάσεις σχέση καθώς αυτές είναι αρκετά κοντά μεταξύ τους (ειδικά από 3η σε 4η).

      Στο CRV όμως των 160 αλόγων όπου ο κινητήρας λόγω του διπλού στροβιλοσυμπιεστή αυξάνει την ιπποδύναμη του ως και τα κόκκινα το να αλλάξεις σχέση πριν να χτυπήσει ο κόφτης δεν έχει λογική. Γιατί είναι δεδομένο ότι θα μπορείς να αντλείς περισσότερη ισχύ στα υψηλά.

      Φιλοσοφικά μιλώντας, θεωρώ ότι ελάχιστα αφορά τον μέσο οδηγό κάτι τέτοιο πάντως. Όποιος θέλει επιδόσεις επιλέγει ένα όχημα με τον κινητήρα να αποδίδει πολύ καλά ψηλά. Οπότε και η αλλαγή στον κόφτη είναι η καλύτερη στρατηγική.

      Για εμένα που με ενδιαφέρει η σβέλτη οδήγηση η αλλαγή στις 2500~2700 σαλ είναι ότι πρέπει για αξιοπρεπείς επιδόσεις καθώς και πάλι βρίσκομαι μετά την αλλαγή στην περιοχή που ο κινητήρας αποδίδει την μέγιστη ροπή. :)

  • Bon Viveur

    Παίρνεις ένα αυτόματο και ξενιάζεις…

    • Spider

      Σωστό κι αυτό.

    • ναι αλλα θα σε πουν ”γιωτομπαλο” που δεν ξερεις να αλλαζεις μονος σου ταχυτηττες…..:-P

    • Bon Viveur

      Αμα σου πω οτι δεν ξέρω τι σημαίνει γιωτόμπαλο θα παρεξηγηθώ?? :D

    • αχχααχχαχα σοβαρα ?? ε πιο χαζος και απο κουνουπιδι να το πω διαφορετικα !!!! :-P

    • Bon Viveur

      χαχαχαχαχαχαχαχα

    • Christos Dimou

      Ένα CVT και έχεις την μέγιστη ισχύ όταν την χρειάζεσαι. :)

  • rous

    Αυτοματο αμαξι, πατας το κουμπακι sport και τις αλλαζει αυτο οποτε πρεπει! ;)

  • Smartass

    Όποιος είναι γνωστής της οδήγησης (μηχανικό κιβώτιο) δεν χρειάζεται ούτε στροφόμετρο για να αλλάξει ταχύτητα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • MIchael K

      Η Αλεξανδράτου ξέρει!!!

    • Smartass

      ;;;

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Ανατίναξε ένα m6,το χε καμία ωρα με πρώτη.

    • Smartass
    • ///M5 Αλεξανδρος

      Ακλαφτο.

    • Renesis1

      Καμια ώρα με τη 1η?!… Είναι δυνατόν?! https://uploads.disquscdn.com/images/e30c46c86ab4ebb94019cf4076c4c90ca4b544d664b5ca39d88cd5d69b1c6b77.jpg

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Δυστυχώς η παρεχόμενη πληροφόρηση,είναι διαβαθμισης,κουτσομπολιού,αλλά από τεχνικής σκοπιάς έχει σίγουρα ενδιαφερον!
      Τώρα μένει να κάνει και αγωγή στην Bmw,τι έχω και έτοιμο συνήγορο.

    • Giannis

      Ε όχι ρε γαμωτο .Νόμιζα τουλάχιστον οτι ήταν απλή 6αρα.
      Ε όχι και m6 ρε φουστη μου.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Τι να σε κάνω, τζουλια η καφτρα με m6
      Θοδωρής Ο ταλαίπωρος από το Μενίδι 316,θα μου πεις σηματάκι m το ενα,σηματάκι m Και το άλλο.

    • enigma

      Και αν είσαι μύστης δεν θέλει και συμπλέκτη….

    • Smartass

      Πολυ σωστά μόνο που εγώ δεν είμαι τέτοιου επιπέδου.

  • Ahilleas Tsikelis

    Είναι απλο …πατας τερμα γκαζι και αλλαζει για εσενα το αυτοματο σασμαν την ιδανικη στιγμη….Καπως ετσι θα κανεις συνεχως το ιδιο 0-100

  • Nikolas Karampelas

    πολλοί αυτοματάκιδες εδώ πέρα, τι έγινε ρε; φοβούντ οι άνδρες; :P

  • manowar

    με προλαβαν μερικοι εδω απο δω και στο εξης ειτε αυτοματο ειτε χειροκινα θα εχει λαμπακι ποτε πρεπει να το κανεις..