rally-co-driver

Το να είσαι συνοδηγός σε Rally Cars δεν είναι καθόλου εύκολο, καθώς μια λάθος οδηγία προς τον οδηγό μπορεί να στείλει το αγωνιστικό εκτός δρόμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Έχουμε δει αρκετά περιστατικά που οι συνοδηγοί κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν περίεργες και δύσκολες καταστάσεις και άλλοτε ανταπεξήλθαν και άλλοτε όχι. Απαιτεί οξυδέρκεια κάτω από δύσκολες συνθήκες, συγκέντρωση και το κυριότερο να μπορεί να μεταφέρει στον οδηγό τα στοιχεία της διαδρομής, όπως αν ακολουθεί δεξιά ή αριστερή στροφή, πόσο απότομη είναι η στροφή, αργή ή γρήγορη και γενικά να χαρτογραφεί τη διαδρομή. Η ενδοεπικοινωνία είναι εξίσου σημαντική, καθώς μέσω αυτής ο συνοδηγός ενημερώνει τον οδηγό.

Μια δύσκολη κατάσταση βίωσε την Παρασκευή κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της Κορσικής (Tour de Corse) το πλήρωμα ενός Ford Fiesta WRC με οδηγό τον Lorenzo Bertelli και συνοδηγό τον Simone Scattolin. Η ενδοεπικοινωνία σταμάτησε να δουλεύει και ο συνοδηγός επιστράτευσε τις ικανότητες του στη νοηματική για να μπορέσει να δώσει τις κατάλληλες οδηγίες στον οδηγό. Έτσι με χαρακτηριστικά νοήματα με τα χέρια του, ενημέρωνε τον οδηγό για το είδος της στροφής που ακολουθεί αλλά και το βαθμό δυσκολίας με τα δάχτυλά του. Δεν ξέρω αν το είχαν δουλέψει στη προπόνηση αυτό το σενάριο, πάντως τα κατάφεραν μια χαρά και τερμάτισαν χωρίς άλλα προβλήματα.

Ας παρακολουθήσουμε το παρακάτω βίντεο με την προσπάθεια του συνοδηγού και να θαυμάσουμε ακόμα μια φορά το πόσο καλά συνεργάζονται οδηγός – συνοδηγός στα Rally Cars.