exxon-mobil

Η δεκαετία του 1970 σημαδεύτηκε από την κατάρρευση του συστήματος Bretton Woods, τον πόλεμο του Βιετνάμ και βεβαίως τις πετρελαϊκές κρίσεις, που αύξησαν δραματικά τις τιμές των καυσίμων και ήταν η αιτία να απορριφθούν αρκετά supercars αλλά και να στραφεί ο κόσμος στα μικρά-οικονομικά, κυρίως ιαπωνικά, αυτοκίνητα. Μέσα σε αυτό τον κυκεώνα οικονομικών και πολιτικών αλλαγών, ο πετρελαϊκός κολοσσός Exxon, εξέτασε σοβαρά την υβριδική τεχνολογία. Σε πολλούς, που έχουν συνδέσει τις πετρελαϊκές με τα καυσαέρια και τις οικολογικές καταστροφές κάτι τέτοιο φαντάζει οξύμωρο, όμως είναι πέρα για πέρα αληθινό πως η Exxon έβαλε τις βάσεις για την δημιουργία του Prius.

Η ιστορία ξεκινάει στις αρχές της εν λόγω δεκαετίας με την αμερικάνικη εταιρεία να αναθέτει στον χημικό Stanley Whittingham, την δημιουργία μπαταριών ιόντων λιθίου.

lithium ions battery

Αργότερα με την τεχνολογία που ανέπτυξαν, τοποθέτησαν σε ένα Chrysler Cordoba, 10 τέτοιες μπαταρίες με έναν μετατροπέα για να γίνει το ρεύμα εναλλασσόμενο και ένα ηλεκτρομοτέρ 100 ίππων. Όσο για τον θερμικό κινητήρα, αυτός ήταν ένα τετρακύλινδρος diesel της VW, απόδοσης 50 ίππων. Το θηριώδες αμερικάνικο coupe πέτυχε τότε να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου κάτω από 9 λίτρα/100 χλμ, τιμή-στόχο που είχε ορίσει η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ, για το 1985.

Οι αμερικάνικες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έδωσαν την δέουσα προσοχή στο project της Exxon και η τελευταία στράφηκε στην Toyota. Κάπως έτσι, το 1981, 15 και πλέον χρόνια πριν την παρουσίαση του Prius, η Exxon παρείχε τεχνογνωσία στην Toyota για να τοποθετήσει ένα υβριδικό σύνολο σε ένα Toyota Cressida.

  • Steve A

    Τελικά οι εφευρέσεις έρχονται απ εταιρίες που δεν το περιμένεις!! όπως κ το πρώτο PC (όπως το ξέρουμε σήμερα) που το έφτιαξε η Xerox, μια εταιρία που κάνει φωτοτυπικά. Μπράβο στην Exxon που πειραματίστηκε κ το κατάφερε!

  • mixalhs7

    Ώστε λοιπόν η τογιοτα αγόρασε έτοιμη υβριδική τεχνολογία και επάνω σε αυτήν έκτισε το προφίλ του πρωτοπόρου στον υβριδισμό.
    Να και κάτι που δεν ξέραμε!

    • τελικα τοσα χρονια φαγαμε παπα για την καινοτομια και την προτοπορια της ΤΟΥΟΤΑ ?????

    • mixalhs7

      20 ολοκληρα χρονια!!

    • καλιο αργα….παρα ποτε !!!!!
      το ζητημα ειναι…σαν πελατης της ΤΟΥΟΤΑ…νιωθω λιγο προδομενος που τους εσκασα τα φραγκα μου για ιαπωνικη τεχνολογια…ενω στην ουσια ηταν αμερικανικη ???? η οχι ????

    • mixalhs7

      Κοιτα, ετσι λειτουργουν οι πολυεθνικες εκτος κι αν μια απο αυτες ειναι η ομαδαρα μας οποτε βγαίνουμε στο ιντερνετ και την υπερασπιζομαστε μεχρι τελευταιας ρανιδος του τρολλοαιματος μας.
      Αυτες βεβαια την δουλεια τους κανουν, αλλα εμεις δεν πρεπει να τις τσουβαλιαζουμε ολες μαζι γιατι υπαρχουν αλλες πολυεθνικες πιο κακες..!! :P

    • ακριβως !!!!!! εκει ηθελα να καταληξω !!!!!!

    • mixalhs7

      I know ;)

    • Steve A

      ελπίζω να τρολάρεις..

    • Κώστας

      Ωπ!μολις καταρρίφθηκε ενας μυθος!αυτος της ιαπωνικης υβριδικης τεχνολογιας.
      παπατζες και ψεμματα μας πουλουσαν τοσα χρονια babino!

    • δες σαν αποτελεσμα εγω δεν το κατακρινω το ατιθετο μαλιστα……το ζητημα ειναι…οτι ακουγαμε ολα αυτα τα χρονια για πρωτοπορια…..για την εταιρια που βαζει τα στανταρς…..για την εταιρια που εχει συνδιασει το ονομα της με την οικολογια…….οταν στην ουσια καρπωθηκε την ερευνα καποιας αλλης εταιριας ???

    • Κώστας

      και αν το παμε και πιο περα ο δημιουργος του πρωτου υβριδικου οχηματος ηταν ο Φερντιναντ Πορσε το 1900,οταν η τογιοτα τοτε ουτε καν υπηρχε και ο Kiichiro Toyoda ηταν 6 ετων…

    • insider greece
    • Κώστας

      μιλησα για υβριδικο οχι για ηλεκτρικο