troxaio(1)

Τα υψηλά ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, αλλά και οι ώρες που «τρώνε» οι Έλληνες οδηγοί σε μποτιλιάρισμα στους δρόμους, είναι μερικοί από τους λόγους για τους οποίους η Ελλάδα κατατάσσεται τρίτη από το τέλος στον πίνακα αποτελεσμάτων της ΕΕ για τις μεταφορές το 2016.

Στον πίνακα αποτελεσμάτων της ΕΕ για τις μεταφορές, που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, συγκρίνονται οι επιδόσεις των κρατών μελών σε 30 κατηγορίες που καλύπτουν όλες τις πτυχές των μεταφορών. Οι Κάτω Χώρες βρίσκονται στην κορυφή του πίνακα αποτελεσμάτων για τρίτη χρονιά και ακολουθούν η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία.

Οι χώρες αυτές έχουν διαφορετικά πλεονεκτήματα, όλες όμως διαθέτουν σταθερό πλαίσιο για τις επενδύσεις, καλή βαθμολογία στην ασφάλεια των μεταφορών και έχουν ικανοποιητικά αποτελέσματα στην εφαρμογή του δικαίου της ΕΕ. Αντίθετα, στις τελευταίες θέσεις του πίνακα βρίσκονται η Ρουμανία, η Ουγγαρία, η Ελλάδα και η Βουλγαρία.

Ειδικότερα για την Ελλάδα, η έκθεση της Επιτροπής αναφέρει σχετικά με την ασφάλεια στους δρόμους, τα εξής. Η Ελλάδα έχει βελτιώσει σημαντικά την οδική ασφάλεια από το 2010 και μετά. Ωστόσο, ο αριθμός των θανατηφόρων τροχαίων παραμένει σημαντικά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο: 74 ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων, έναντι 52 στην ΕΕ.

Σε γενικές γραμμές, στην ΕΕ ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα παραμένει στάσιμος. «Μολονότι οι δρόμοι της Ευρώπης είναι μακράν οι ασφαλέστεροι στον κόσμο, τα κράτη μέλη πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη του στόχου να μειωθεί κατά το ήμισυ ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2020», επισημαίνει η Επιτροπή.

Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής, οι Έλληνες είναι οι οδηγοί που ξοδεύουν τον περισσότερο χρόνο σε κίνηση στους δρόμους, μετά τους Βρετανούς. Συγκεκριμένα, οι Έλληνες οδηγοί ξοδεύουν περίπου 39 ώρες ετησίως στους δρόμους, έναντι 29,5 ωρών που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος.

Επιπλέον, το ποσοστό των γυναικών που εργάζονται στον τομέα των μεταφορών στην Ελλάδα είναι ένα από τα πιο χαμηλά στην ΕΕ (16%, έναντι 22% στην ΕΕ). Σε γενικές γραμμές, στην ΕΕ ο αριθμός των γυναικών που απασχολούνται στον τομέα των μεταφορών αυξάνεται, αλλά το συνολικό ποσοστό γυναικών παραμένει χαμηλό.

Εξάλλου, το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ικανοποιημένο από τα μέσα μεταφοράς στην Ελλάδα (αστικών, σιδηροδρομικών, αεροπορικών) βρίσκεται κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο (78%).

Όσον αφορά την κινητικότητα σε χαμηλές εκπομπές, σημειώνεται πρόοδος σε όλη την ΕΕ προς μια πιο βιώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον κινητικότητα, ωστόσο τα επίπεδα εξακολουθούν να είναι χαμηλά, τονίζει η Επιτροπή.

Στην Ελλάδα καταγράφονται χαμηλά ποσοστά ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές (1,4%, έναντι 6% στην ΕΕ), αλλά και στα νέα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα (0,66%, έναντι 3% στην ΕΕ).

Τέλος, αναφορικά με την ποιότητα των υποδομών μεταφορών, οι αξιολογήσεις για την Ελλάδα βρίσκονται κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο για τα αεροδρόμια και τους δρόμους. Ωστόσο, οι υποδομές στα ελληνικά λιμάνια και κυρίως η υποδομή των σιδηροδρόμωναξιολογούνται σχετικά χαμηλά σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

  • συμφωνα με τα νουμερα της ερευνας…εχουμε χονδρικα 700 νεκρους τον χρονο…δηλαδη 2!!!! την ημερα!!!! ΘΛΙΒΕΡΟ !!!!!
    παντως η ερευνα πρεπει να εγινε πριν την απεργια του ΟΑΣΘ….γιαυτο και ειναι ικανποιημενοι οι καταναλωτες…..ας κανουν τους προκαλω παλι μια ερευνα !!!! :-P

    • theolvs

      700 ακαριαία νεκροί. Όχι όσοι πεθαίνουν κατά την μεταφορά ή μετά από μέρες ή μήνες στα νοσοκομεία. Ο αριθμός είναι υπερδιπλάσιος

    • πολυ σωστο αυτο !!!!

  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    “Η Ελλάδα έχει βελτιώσει σημαντικά την οδική ασφάλεια από το 2010 και μετά.”
    Από τότε που χτύπησε η κρίση δηλαδή και περιορίστηκε η κυκλοφορία των αυτοκινήτων.
    Φοβερή επιτυχία.

    Επίσης το ότι είμαστε στο μέσο όρο γενικά στα λοιπά δεν μου λέει κάτι όταν για να βγεί ο Μ.Ο. συνυπολογίζονται και οι πρώην κατεστραμμένες ανατολικοσοβιετικές χώρες που μπήκαν τελευταίες στην ΕΕ.

    • Tasos.pap

      Αν δεν κάνω λάθος ήταν το διάστημα που ξεκίνησε η απόσυρση και ο κόσμος άρχισε να αλλάζει τα αυτοκίνητα του με ασφαλέστερα.
      Άσε που όταν έγινε τσουχτερό το πρόστιμο για την ζώνη και το κράνος ο κοσμάκης επιτέλους τα φόρεσε.

  • gronholm89

    Απο το 2010 κ μετα που μειωθηκαν οι μετακινησεις, αλλα επεσαν και οι ταχυτητες για χαρην της οικονομιας!

    • theolvs

      Να και κάτι καλό, αν και βέβαια το 50% των οχημάτων είναι για σκραπ

  • JohnnyXP64

    Den exei pinakakaki???

  • mother1russia

    Αφου εχουμε κωλοδρομους τι περιμεναν δηλαδη ??
    Για να τρακαρει καποιος στην autobahn πρεπει να ειναι γιδι

    Η Ελλαδα εχει τους χειροτερους δρομους, ειναι και ημιορεινο το μεγαλυτερο μερος του οδικου δυκτιου , βαλε μεσα και τα παλια ανασφαλη αυτοκινητα που εχουμε οι περισσοτεροι ….

    • theolvs

      Οι οδηγοί φταίνε όχι οι δρόμοι. Ο καλός οδηγός προσαρμόζει την οδηγησή του στις συνθήκες που επικρατούν και όχι σε αυτές που έχει στο μυαλό του

    • mother1russia

      Οσο ασχετος και να ειναι ομως καποιος στην ευρωπη με τους δρομους που εχουν ειναι ολα πιο ευκολα

    • panos

      ναι αλλα επειδη τα αυτοκινητα δεν προοριζονται μονο για καλους κ
      αλανθαστους οδηγους, πρεπει οι δρομοι να ειναι καλοι, κ επισης καλο ειναι καθε
      τι που συμβαλει στην αποφυγη ατυχηματος κ στην ασφαλεια οταν αυτο ειναι αναποφευκτο, διαφορετικα αν στηριζομασταν μονο στις τελειες ικανοτητες των οδηγων δεν θα ειχαν λογο υπαρξης ζωνες, αεροσακοι, abs κ αλλα ηλεκτρονικα βοηθηματα, μπαριερες κ διαχωριστικες νησιδες στους δρομους κλπ, κλπ, κλπ..

    • theolvs

      Τα συστήματα ασφαλείας δεν μπορούν να ελέγξουν την ηλιθιότητα του οδηγού παρά μόνο τις ελλείψεις του στις οδηγικές του ικανότητες. Πολλοί δε ξέρουν να ελέγξουν την υπερστροφή γι αυτό υπάρχει το esp. Τα συστήματα αυτά διορθώνουν τις ελλείψεις μας δεν καταργούν τους νόμους της φύσης. Αν ένας δρόμος είναι ολισθηρός, πας σαν κότα δεν πας με 1000 και μετά αν καρφωθείς στις μπάρες “φταίει ο δρόμος”

    • panos

      δεν καταλαβες, δεν ειπα πουθενα οτι φταιει ο δρομος, αλλα ενας καλος
      δρομος μειωνει τις πιθανοτητες για ατυχηματα, αν πχ, εχει αναποδη κλιση
      μια στροφη, εκει αυξανονται οι πιθανοτητες ατυχηματος, γιαυτο λενε
      δρομος ” καρμανιολα” α κ η υπερστροφη ερχεται οταν ο δρομος ειναι
      ολισθηρος κ ο αλλος παει να στριψει με ” χιλια ”, οποτε το esp ειναι κ για
      τους ηλιθιους κ για τους οδηγους που δεν ξερουν τι να κανουν οταν το
      αμαξι τους υπερστρεψει, επισης λαθος μπορει να κανει κ ο πιο καλος μη
      ηλιθιος οδηγος, οποτε χρειαζονται τα συστηματα ασφαλειας κ οι δρομοι
      που ειναι σχεδιασμενοι ετσι ωστε να μειωνονται οι πιθανοτητες
      ατυχηματος..

    • theolvs

      Οι Έλληνες πάσχουν κυρίως απο παιδεία και όχι απο δρόμους

    • ποσο μα ποσο δικιο !!!! ολοι πχ μιλανε για την ταδε καρμανιολα…..αλλα ολοι οταν περνανε απο εκεινο το σημειο..πηγαινουν τοσο γρηγορα…που λενε….ελα σιγα μην τυχει τιποτα σε μενα !!!!

    • panos

      επειδη ομως δεν μετρανε την ηλιθιοτητα οταν δινουν διπλωμα,
      πρεπει οι δρομοι να ειναι καλοι, δλδ να μην εχουν παγιδες, α
      κ οι περισσοτεροι δεν λενε σιγα μην τυχει σε μενα, αλλα εχουν
      πληρη αγνοια της καταστασης..

    • Giannis

      Εγώ θα βάλω και έναν άλλον παράγοντα.Τα καινούρια αυτοκίνητα έχουν τέτοια σταθερότητα και ηχομόνωση που δεν το καταλαβαίνεις με πόσο πας, παραμονο αν κοιταξεις κοντερ.Γι αυτό ναι μεν έχουμε πιο ασφαλή αυτοκίνητα αλλά πλέον τα ατυχήματα γίνονται και με πολλά περισσότερα χλμ .Γι αυτό ένας σωστός δρόμος όπως λέει ο Πάνος μπορεί να σώσει ζωές.Επισης δεν κυκλοφορούμε σε δρόμους που μόνο ξέρουμε.Οποτε ναι κόβουμε ταχύτητα αλλά ζωτικής σημασίας είναι και ο δρόμος.

    • οταν δεν ξερεις ενα δρομο….πας τοσο αργα…..ωστε να εισαι σιγουρος !!
      δεν ειναι δικαιολογια οτι δεν καταλαβαινεις με ποσα χιλιομετρα πας……..το οποιο βεβαια ισχυει !!!!

    • Giannis

      Ναι αλλα υπαρχουν και δρομοι που φαινονται ευκολοι και ειναι ταφοι.Και εχω να σε παω σε δρομους που μερα μεσημερι με φουλ ορατοτητα νομιζεις οτι μπαινεις με 60 και πας και αργα για να το ελεγχεις και τελικα ανακαλυπτεις οτι επρεπε να πας με 40 γιατι στα 60 αρχιζουν προσευχες/esp/αναποδα κλπ.Και μιλαω για σοβαρα αμαξια.

    • πως ενα δρομος ενω δειχνει ευκολος ειναι ταφος ??? οκ…αμα εχει εναν κρατηρα στη μεση..λογικο….αλλιως πως εννοεις τον δρομο ταφο ??

    • Giannis

      Έχω να σε πάω σε δρόμους που απλά τα εκλησσακια στην άκρη μιλανε από μόνα τους άμα θες να τα ακούσεις.

    • εκκλησακια εχει και στη θεσσαλονικης/κατερινης……..θελω να πω…πως αμα δεν νιωθεις σιγουρος….απλα πας με τετοια ταχυτητα που μπορεις να αντιδρασεις….αλλα βλεπεις μια αποσταση πχ που την κανουν ολοι σε 60 λεπτα……εσυ θα πρεπει να την κανεις σε 90…..και δεν υπαρχει η υπομονη !

    • panos

      σε ορισμενα σημεια γινονται πιο συχνα τροχαια επειδη σε αυτα
      τα σημεια κατι δεν παει καλα, αυτο θελει να σου πει, κ ναι αν ολοι
      πηγαιναν επιφυλακτικα θα ειχαμε πιο λιγα τροχαια σε αυτα τα
      σημεια, επειδη ομως δεν γινεται να πηγαινουν ολοι επιφυλακτικα
      το σωστο ειναι οι δρομοι να μην κρυβουν παγιδες..

    • αν ηξερες που να πηγαινεις επιφυλακτικα……θα ειχες και παιδεια……..
      γιατι χωρις παιδεια παντου θα εχεις ατυχηματα…….αυτο θελω να πω……στον καλυτερο δρομο….θα πηγαινεις με το κατι παραπανω..και παλι θα εχουμε παρατραγουδα !

    • panos

      στους δρομους ομως που δεν κρυβουν παγιδες μειωνονται τα
      ποσοστα ατυχηματος, οσο για την παιδεια υπαρχουν ξενοι
      που ερχονται εδω που λενε οτι δεν πιανουν τιμονι επειδη
      δεν εχουμε οδηγικη παιδεια αλλα κ για τους δρομους μας,
      οπως πολλοι απο εμας δεν θα οδηγουσαν για παραδειγμα στην
      ινδια..

    • δεν διαφωνουμε σε αυτο !

    • διαβαζα το πρωι αυτο…και σε θυμηθηκα !!!
      για να γινει ετσι το αυτοκινητο…….δεν εφταιγε ο δρομος μαλλον..
      κατι αλλο εφταιγε….κριμα το παλικαρι….
      http://www.lesvosnews.net/articles/news-categories/astynomiko-reportaz/apisteyto-trohaio-sti-mytilini-dialythike-aytokinito

    • theolvs

      Και το γίδι ο δημοσιογράφος της πλάκας γράφει :
      “Αξίζει να τονιστεί ότι είναι ένα από τα πλέον επικίνδυνα σημεία του οδικού μας δικτύου, καθώς εκεί έχουν καταγραφεί πολλά θανατηφόρα τροχαία.”
      Όταν σκας σε δέντρο με 200 μάλλον φταίει το δέντρο.
      Λογικό

    • Αυτοοοο !!! Και δεν το λέει μονο αυτός αλλά σχεδόν όλοι !!!

    • giorgio_alfista

      Όταν όλοι είναι με ένα κινητό στο χέρι για να στέλνουν μηνύματα στο
      fb, όταν ένα μεγάλο μέρος βάζει τη ζώνη από πίσω μόνο και μόνο για να μη
      χτυπάει το “κουδούνι”, όταν τα φλας είναι διακοσμητικά, όταν η
      παραχώρηση προτεραιότητας είναι ψιλά γράμματα, όταν στα μαθήματα
      οδήγησης το μόνο που μαθαίνεις είναι να πηγαίνεις μπρος με 30-40χλμ κι
      ένα παρκάρισμα ενώ θα έπρεπε να γίνονται μαθήματα ασφαλούς οδήγησης σε
      πίστα κάτω απ’ όλες τις συνθήκες, όταν ο τύπος/τύπισα που χάσει τον
      έλεγχο του προσθιοκίνητου αυτοκινήτου του στη στροφή δεν ξέρει πως
      πρέπει να πατήσει γκάζι για να τον επανακτήσει και πατάει φρένο, όταν τα
      μισά αυτοκίνητα έχουν λάστιχα σλικ, όταν τα άλλα μισά δεν έχουν
      ελατήρια και φρένα, όταν οι δρόμοι είναι κάκιστης ποιότητας, όταν τα
      πρόστιμα είναι καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα (πχ 80χλμ όριο στην Αττική Οδό…..ΕΛΕΟΣ), όταν οι οδηγοί απ’ τις νταλίκες χτυπάνε 12ωρα στο τιμόνι, όταν ο ξύπνιος θα σε περάσει απ’ την εξωτερική στο φανάρι για να μην περιμένει ένα λεπτό
      παραπάνω, όταν ο ακόμη πιο ξύπνιος θα προσπεράσει από τη ΛΕΑ (λωρίδα
      έκτακτης ανάγκης) και το βασικότερο … όταν η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ δεν έχει
      ΠΑΙΔΕΙΑ, τι περιμένετε;;;;

      *Πρόσφατα βρέθηκα στη Γερμανία με το
      αυτοκίνητο μου, οδηγούσα με 200+ χλμ./ώρα και δεν αισθάνθηκα τον
      παραμικρό κίνδυνο! Εκεί η αριστερή λωρίδα είναι μόνο για προσπέραση και ο
      μα@#%^ δε θα κάτσει σε αυτήν επειδή πηγαίνει με το όριο (ΕΚΕΙ ΕΧΕΙ
      ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΟΡΙΟ…) ή επειδή είναι κομπλεξικός γιατί θα βρεθεί στο τμήμα
      χωρίς καν να πάρει χαμπάρι… Εκεί ο κόσμος σέβεται τα όρια ταχύτητας
      γιατί ξέρει πως υπάρχουν για να του σώσουν τη ζωή κι όχι για να του φάνε
      τα λεφτά… Ενδεικτικά αναφέρω πως με προσπερνούσαν Ferrari, Porsche
      κλπ. με 250+χλμ/ώρα, αλλά όταν υπήρχε ταμπέλα με όριο ταχύτητας
      (ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ) όλοι το
      τηρούσαν! 100;… 100! 80;.. 80! Ξέρουν πως είναι για το καλό τους!

  • George McR

    Περίμενε κανείς κάτι καλύτερο; Μηδέν σεβασμός κ εκπαίδευση. Νεαρός με Corsάκι σαπάκι με ελληνικές (δυστυχώς) πινακίδες στο κέντρο του Λουξεμβούργου, δίπλα σε λίγο απορημένους οδηγούς συνηθισμένων, πλην όμως πανάκριβων και πανίσχυρων αυτοκινήτων, να επιδίδεται στο γνωστό “σπορ” να ρολάρει μέχρι να ανάψει πράσινο πατώντας και τις γραμμές των πεζών μπας και ξεκινήσει λίγο πιο γρήγορα (αλήθεια για να πάει που και πόσο πιο γρήγορα;). Φυσικά μέσα στα πρώτα δύο τρία μήκη αυτοκινήτων των είχαν καταπιεί αρκετοί (δεν χαρίζονται) και να σου πάλι στο επόμενο φανάρι τα ίδια, όταν κατάφερνε στα κλεφτά να γλιστρήσει πάλι κάπως πιο μπροστά και πάλι το ίδιο. Η γελοιότητα και κουτοπονηριά σε όλο της το μεγαλείο. Το λυπηρό ήταν ότι (α) ήταν παλληκαράκι (με τη γνωστή μουσάτη μόδα) και (β) ότι δεν μπορούσε να προσαρμοστεί στο περιβάλλον που βρισκόταν. Εδώ, στο Νέο Δελχί της Ευρώπης, (που ίσως και να το αδικώ γιατί δεν έχω πάει – ακόμα!) ίσως και να επιβάλλεται να ξεχάσεις κανόνες απλούς και βασικούς, γιατί απλά μπορεί να αποβεί και επικίνδυνο (πχ να φρενάρεις για πεζό). Έξω όμως; Αλλά αν δεν μπορούμε να ξεχωρίζουμε το σωστό και καλό μπας και το αντιγράψουμε (εκεί καταντήσαμε) και προβάλουμε τα στραβά σαν μαγκιά, τότε μας “αξίζουν” (;!) τα δύο μέτρα που στο τέλος μας αναλογούν, να τα κάνουμε ταμείο (αφύσικα) πιο νωρίς ή ακόμα χειρότερα να μένουμε “ζωντανοί” αλλά φυλακισμένοι για πάντα, σε ένα σακαταμένο κ ανήμπορο σώμα.

  • NSchinas

    Στις 3 τελευταίες φορές που με τράκαραν ( ναι έχω μεγάλο σουξέ ) ήταν 2 φορές από στοπ ( δεν είδα το στοπ, όταν το στοπ είναι το υπερδιπλάσιο από το σύνηθες, την μια φορά το αυτοκίνητο απλά έγινε σκραπ ) και την άλλη από οπισθοπορεία στη Ανθέων ( Παπανδρέου νέα ονομασία ) και με τέρμα τα γκαζια. Δεν περιμένω οδηγική παιδεία στην Ελλάδα.

  • Grekko

    Όταν βλέπεις, μοτοσυκλετιστές χωρίς κράνος, οδηγούς χωρίς ζώνη κ το χειρότερο όλων, τους οδηγούς αυτούς που οδηγούν χωρίς ζώνη να έχουν στο πίσω κάθισμα παιδιά χωρίς ζώνη, πως να μην έχεις τέτοιο ποσοστό θανάτων.
    Όταν βλέπεις ένα τεράστιο ποσοστό να οδηγεί κ να μιλάει στο κινητό κ έχεις επίσης ένα πολύ μεγάλο ποσοστό υπερήλικων οδηγών, πως να μην έχεις ατυχήματα;

  • Εμπέρ Γιώργος

    Εξάλλου, σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής, οι Έλληνες είναι οι οδηγοί που ξοδεύουν τον περισσότερο χρόνο σε κίνηση στους δρόμους, μετά τους Βρετανούς. Συγκεκριμένα, οι Έλληνες οδηγοί ξοδεύουν περίπου 39 ώρες ετησίως στους δρόμους, έναντι 29,5 ωρών που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος.

    Ελα μου? Εγω 39 ωρες τρωω την εβδομαδα μεσα στο δρομο. Μονο την κινηση να βαλλεις ενα 2ωρο την μερα το θελεις.

  • Anestis Genk

    Θέλω για μια 5ετία να φύγουν όλοι οι φόροι, τεκμήρια, τέλη από τα αμάξια και από την μπετζίνα(μόνο μπετζίνα!) να δούμε πως θα αλλάξουν αυτά τα νούμερα.

    • theolvs

      Δε θα μείνει ρουθούνι!!

  • Bad Belmondo

    Συγγνώμη παιδιά, αλλά όποτε διαβάζω τέτοια θέματα, ο καθένας λέει ό,τι του καπνίσει! Άλλος λέει ότι έχουμε θλιβερή πρωτιά, άλλος λέει ότι είμαστε τελευταίοι! Εγώ φαντάστηκα ότι ήταν καλό που βγήκαμε τρίτοι από το τέλος, μέχρι να το διαβάσω εννοείται! Πρέπει να ξεκαθαριστεί αυτό!

  • Satsok

    Πουτ@ν@ Ευρώπη δε θα γίνεις Ελλάδα ποτέ.